نوشته شده توسط : تعمیرکار

سامسونگ یکی از شرکت‌های معروف تولید کننده یخچال و سایر دستگاه‌های خانگی است. یخچال‌های سامسونگ با ظاهری زیبا و طراحی مدرن، از جمله انتخاب‌های محبوب در بازار هستند. که به صورت دو درب، سه درب و چهار درب عرضه می‌شوند.

یخچال سامسونگ از دستگاه‌های خانگی پرطرفدارd است که توسط کاربران در سراسر جهان استفاده می‌شود ومورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. این دستگاه‌ها دارای مجموعه‌ای از قابلیت‌های برجسته هستند، اما به دلیل استفاده بیش از حد، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. در این مقاله، به عنوان یک راهنمای کامل، نحوه ریست یخچال سامسونگ را بررسی می کنیم.


جهت سفارش تعمیر یخچال در تهران با پارس پشتیبان تماس بگیرید

دکمه ریست یخچال سامسونگ

ریست یخچال سامسونگ به طور کلی به معنای بازگرداندن دستگاه به تنظیمات اولیه خود می‌باشد. برای این کار، معمولاً دکمه ریست در پشت یا بالای یخچال قرار دارد. برای بازنشانی دستگاه به تنظیمات اولیه، باید به دقت دکمه ریست را برای حداقل 5 ثانیه فشار دهید. بعد از آن، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود و باید منتظر بمانید تا دوباره روشن شود.

ریست یخساز یخچال فریزر سامسونگ

دکمه ریست فیلتر یخچال سامسونگ

فیلتر آب در یخچال سامسونگ برای حذف ذرات آلودگی، بو و طعم نامطبوع از آب استفاده می‌شود. این فیلتر باید به صورت دوره‌ای تعویض شود، تا به خوبی کار کند و آب شفاف و سالمی را تأمین کند.

برای بازنشانی فیلتر آب در یخچال سامسونگ، ابتدا باید دکمه ریست فیلتر را فشار داد. سپس، باید فیلتر را با آب شستشو داد تا ذرات آلودگی را از آن حذف کرد. پس از شستشو، فیلتر را به صورت محکم و درست درون یخچال قرار دهید.

در هنگام تعویض فیلتر آب، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد شدت جریان آب در یخچال سامسونگ باشد. برای این کار، باید دکمه تنظیم شدت جریان آب را بر روی دستگاه فیلتر به حالت مناسب تنظیم کنید.

در کل، دکمه ریست فیلتر در یخچال سامسونگ یک ابزار مفید برای بازنشانی و تعویض فیلتر آب است. با استفاده از این دکمه و تعویض دوره‌ای فیلتر آب، می‌توانید آب شفاف و سالمی را در یخچال سامسونگ تأمین کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال سامسونگ

دکمه ریست یخچال ساید سامسونگ

یخچال ساید سامسونگ یکی از محبوب‌ترین مدل‌های یخچال در بازار است که دارای ویژگی‌های زیادی است. این یخچال‌ها دارای دو درب هستند و سمت راست آن‌ها به بخش فریزر و سمت چپ آن‌ها به بخش یخچال مجهز است.

بعضی از ویژگی‌های یخچال ساید سامسونگ عبارت‌اند از: فضای بزرگ داخل یخچال، قابلیت تنظیم دما، سیستم خنک‌کننده قدرتمند، صفحه نمایش لمسی، قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور، سیستم تصویربرداری داخل یخچال، سیستم فیلتراسیون هوا و آب، جعبه یخ ساز داخل درب و...

دکمه ریست یخچال ساید سامسونگ به عنوان یک دکمه‌ی مهم در این نوع یخچال‌ها وجود دارد که در برخی موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این دکمه می‌توانید تنظیمات یخچال را به حالت پیش‌فرض بازگردانید. برای استفاده از دکمه ریست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا دکمه‌ی Power Freeze و دکمه‌ی Power Cool را همزمان برای 3 ثانیه فشار دهید.
  • پس از 3 ثانیه، دکمه‌ی Reset را فشار دهید و نگه دارید.
  • صبر کنید تا دکمه‌ی Reset آزاد شود.
  • دکمه‌ی Reset را مجدداً فشار دهید تا تنظیمات به حالت پیش‌فرض بازگردانده شود.

ریست یخچال سامسونگ ساید

ریست یخساز یخچال فریزر سامسونگ

اگر یخچال شما یخساز دارد و یخ زیادی در داخل آن تجمع کرده است، این احتمال وجود دارد که نیاز به ریست کردن یخساز داشته باشید. برای ریست یخساز یخچال فریزر سامسونگ، به روش زیر عمل کنید:

1. دکمه یخساز را پیدا کنید: دکمه یخساز در محلی قرار دارد که معمولاً در قسمت بالایی یخچال سامسونگ قرار می گیرد.

2. دکمه یخساز را فشار دهید: با فشار دادن دکمه یخساز، یخچال سامسونگ شما به حالت ریست می شود و همه یخ ها از بین می روند.

3. کمی صبر کنید: پس از فشار دادن دکمه یخساز، چند دقیقه صبر کنید تا یخ ها از بین بروند و یخچال سامسونگ به حالت عادی بازگردد.

شاید از نظرتان ریست یخساز یخچال سامسونگ آسان باشد اما اگر مراحل را با دقت و نظم خاص انجام ندهید, با مشکلاتی روبه رو خواهید شد.

 

چگونه یخچال سامسونگ را ریست کنیم؟

در صورتی که یخچال سامسونگ شما با مشکلاتی مواجه شده است، ممکن است نیاز به ریست دکمه یخچال باشد. برای ریست دکمه یخچال سامسونگ، به روش زیر عمل کنید.

دکمه ریست را پیدا کنید: دکمه ریست یخچال سامسونگ در محلی قرار دارد که معمولاً در قسمت پشتی یخچال و یا در کنار صفحه نمایش دیجیتال قرار می گیرد.

دکمه ریست را فشار دهید: با فشار دادن دکمه ریست، یخچال سامسونگ شما به تنظیمات کارخانه بازمی گردد و همه تنظیمات از بین می روند.

منتظر بمانید: پس از فشار دادن دکمه ریست، چند لحظه صبر کنید تا یخچال سامسونگ به تنظیمات کارخانه بازگردد.

چجوری یخچال سامسونگ را ریست کنیم؟

ریست یخچال سامسونگ دوقلو

یخچال دوقلوی سامسونگ معمولاً شامل دو بخش جداگانه برای یخچال و فریزر است که هر یک از آنها دارای درب جداگانه هستند. برخی از ویژگی‌های عمومی این دستگاه‌ها شامل فضای داخلی بزرگ، دسترسی آسان به محصولات، کنترل دمای دقیق و صفحه نمایش لمسی می‌شوند.

در یخچال سامسونگ دوقلو، فیلتر یخچال جهت تصفیه آب استفاده می شود. در صورتی که فیلتر یخچال سامسونگ دوقلو شما نیاز به ریست داشته باشد، به روش زیر عمل کنید:

دکمه فیلتر را پیدا کنید. دکمه فیلتر معمولاً در بالای یخچال سامسونگ دوقلو قرار دارد. دکمه فیلتر را فشار دهید با فشار دادن دکمه فیلتر، فیلتر یخچال سامسونگ دوقلو شما ریست می شود و تمامی تنظیمات فیلتر از بین می روند

پس از فشار دادن دکمه فیلتر، چند دقیقه صبر کنید تا حالت عادی بازگردد.

ریست فیلتر یخچال سامسونگ دوقلو با توجه به مدل دستگاه ممکن است تفاوت هایی با سایر محصولات داشته باشد.

روش‌های گوناگون ریست یخچال سامسونگ

ریست یخچال سامسونگ به معنای بازنشانی دستگاه به تمامی تنظیمات کارخانه‌ای است. در صورتی که مشکلی در دستگاه وجود داشته باشد، ممکن است با ریست کردن دستگاه، مشکل حل شود. در ادامه، چندین روش برای ریست کردن یخچال سامسونگ آورده شده است:

روش اول:

دکمه "Power Freeze" و "Power Cool" را به مدت 10 ثانیه فشار دهید.

دکمه های "Power Freeze" و "Power Cool" باید با یکدیگر متصل شوند.

سپس صبر کنید تا دستگاه خاموش شود و سپس آن را روشن کنید.

روش دوم:

کنترل کننده دما را به حالت خاموش قرار دهید.

دکمه "Freezer" و "Lighting" را به طور همزمان به مدت 8 ثانیه فشار دهید.

صبر کنید تا دستگاه ریست شود و سپس آن را روشن کنید.

روش سوم:

دکمه "Power Freeze" را فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش خاموش شود.

دکمه "Power Freeze" را دوباره فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش روشن شود و صدایی همینند بیپ منتشر کند.

دستگاه را رها کرده و صبر کنید تا ریست کامل شود و دوباره روشن شود.

طریقه ریست یخچال سامسونگ

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله بررسی کردید؛ ریست یخچال سامسونگ شامل مراحلی است که به آن پرداختیم. در نهایت، ممکن است ریست یخچال سامسونگ با توجه به مدل دستگاه شما متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است قبل از انجام هر گونه روش ریست، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کرده و روش دقیق ریست را برای دستگاه خود بیابید.

اگر بعد از ریست کردن یخچال سامسونگ با مشکلاتی از جمله کارکرد نادرست سیستم و اختلال در قسمت‌های دیگر مواجه شدید, بهتر است آن را نزد یک تعمیر کار در نمایندگی سامسونگ ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

تعمیر ظرفشویی موریس کاری تخصصی است که در صورت بروز هرگونه مشکل شما را مجبور به گرفتن کمک از یک تعمیرکار حرفه‌ای می‌کند. اگر شما نیز در خانه‌تان یک ماشین ظرفشویی موریس دارید خواندن این مطلب می‌تواند به شما کمک بزرگی در راستای تعمیر ماشین ظرفشویی‌تان بکند.

موریس به عنوان یک برند ایرانی شناخته شده است که ماشین‌های ظرفشویی‌ بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند. ظرفشویی‌های موریس عموماً بسیار بادوام هستند اما با این حال، مانند هر محصول دیگری ممکن است طی زمان مشکلاتی در این ظرفشویی‌ها رخ دهد و برخی از این مشکلات نیاز به کمک حرفه‌ای برای تعمیر خواهند داشت. در این مقاله، قصد داریم در مورد برخی از رایج‌ترین مشکلات ظرفشویی موریس و این‌که چگونه باید آنها را برطرف کنید صحبت کنیم.

هرچه زودتر برای تعمیر ظرفشویی موریس خود اقدام کنید، هزینه تعمیر و خسارات وارد بر آن را به حداقل خواهید رساند. در صورت بروز هرگونه مشکل در ظرفشویی موریس خود تنها کافی است با تعمیرکاران متخصص و مجرب پارس پشتیبان تماس بگیرید. تکنسین‌های پارس پشتیبان در کمترین زمان، با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه به تعمیر ظرفشویی موریس در تهران می‌پردازند. تا انتهای این مطلب با پارس پشتیبان همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره تعمیر ظرفشویی موریس بدانید به شما بگوییم.

نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی موریس

با خرید ماشین ظرفشویی موریس، یک ضمانت‌نامه محدود به خریدار اصلی تعلق می‌گیرد. بنابراین بهتر است برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود به نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی موریس مراجعه کنید.

پارس پشتیبان مفتخر به داشتن نمایندگی تعمیر ظرفشویی موریس در تهران است. تیم پارس پشتیبان شبکه بزرگی از تکنسین‌ها را در مجموعه خود دارد. شما می‌توانید تیم حرفه‌ای مورد نیاز خود را برای تشخیص، عیب‌یابی و تعمیر ظرفشویی موریس در مجموعه پارس پشتیبان بیابید. همچنین می‌توانید اطمینان داشته باشید که از قطعات اصلی موریس در تعمیر شما استفاده خواهد شد.

برای تعمیرات ظرفشویی خود تنها کافی است با کارشناسان ما در پارس پشتیبان ارتباط برقرار کنید تا در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به کار شما رسیدگی کنند. برای برقراری ارتباط با مشاورین پارس پشتیبان می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • روش اول: تماس با یکی از شماره تلفن‌های پارس پشتیبان و درخواست پشتیبانی یا مشاوره
  • روش دوم: درخواست حضور کارشناس در محل با استفاده از پر کردن فرم مخصوص تعمیر لوازم خانگی. بعد از پر کردن این فرم، کارشناسان پارس پشتیبان بلافاصله با شما تماس خواهند گرفت.

مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی‌های موریس

ظرفشویی موریس یکی از ماشین ظرفشویی‌هایی است که با توجه به کیفیت و کارایی در بسیاری از خانه‌های ایرانی دیده می‌شوند. با این حال، آنها گاهی اوقات دچار مشکلاتی می‌شوند؛ بنابراین، لازم است تا با مشکلات رایج ماشین ظرفشویی موریس آشنا باشید تا به موقع بتوانید برای تعمیر آن اقدام کنید.

برای تعمیر ظرفشویی موریس خود می‌توانید از تخصص و تجربه تعمیرکاران پارس پشتیبان بهره گیرید. در این بخش با ما همراه باشید تا با تمامی مشکلات رایج در ظرفشویی‌های موریس که نیاز به تعمیر دارند آشنا شوید.

1. ظرفشویی موریس ظروف را تمیز نمی‌کند

اگر ظروف بعد از یک چرخه شستشو در ظرفشویی موریس همچنان کثیف هستند، با بررسی و اطمینان از این‌که بار زیادی را به ماشین ظرفشویی تحمیل نمی‌کنید یا ظروف را اشتباه روی هم قرار نمی‌دهید، شروع کنید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، آبی که از بازوهای اسپری خارج می‌شود، نمی‌تواند ظروف شما را به درستی بشوید. همچنین باید مطمئن شوید که تمام بقایای مواد غذایی را قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی از روی ظروف پاک کنید.

در مرحله بعد، بررسی کنید که چیزی مانع بازوهای اسپری نشده و کثیف نباشند. برای انجام این کار، باید تمام بازوهای اسپری را از ماشین ظرفشویی خارج کنید و قبل از قرار دادن دوباره آنها را تمیز کنید. هنگامی که بازوهای اسپری را تمیز کردید، باید فیلتر را از نظر وجود هرگونه انسداد یا زباله‌ها بررسی کنید، زیرا این کار می‌تواند از تخلیه ماشین ظرفشویی شما جلوگیری کند، به این معنی که ظروف شما با آب کثیف تمیز می‌شوند. درنهایت، اگر ظروف شما با لکه‌های آب بیرون می‌آیند، باید محفظه کمک آبکشی را پر کنید که از این اتفاق جلوگیری می‌کند. برای رفع این مشکل و تعمیر ظرفشویی موریس خود بهتر است از یک تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

. نشتی در ماشین ظرفشویی موریس

مشکل رایج بعدی که افراد با ماشین ظرفشویی موریس خود دارند، زمانی است که شروع به نشتی می‌کند. این امر می‌تواند خطرناک باشد، زیرا می‌تواند منجر به لیز خوردن شما شود. برای رفع این مشکل با بررسی درب و واشر ماشین ظرفشویی موریس شروع کنید. در صورت مشاهده هرگونه ترک یا آسیب دیگر، باید واشر درب تعویض شود. اگر شکافی وجود ندارد، واشر را به خوبی تمیز کنید.

اگر درب سالم است، دلیل رایج بعدی نشت، سوئیچ شناور معیوب است. سوئیچ شناور میزان آب موجود در ماشین ظرفشویی شما را کنترل می‌کند و زمانی که معیوب شود می‌تواند باعث ورود آب بیش از حد به ماشین ظرفشویی شود که بخشی از آن به بیرون نشت می‌کند.

 

برای بررسی سوئیچ، ابتدا می‌توانید بررسی کنید که هیچ مانعی برای آن وجود نداشته باشد و هرگونه مانع را بردارید. سپس باید آن را با یک مولتی متر بررسی کنید تا ببینید آیا تداوم دارد یا خیر. بهتر است برای عیب‌یابی ظرفشویی موریس خود و تعمیر این موارد با یک تکنسین واجد شرایط تماس بگیرید.

3. ظرفشویی موریس ظروف را خشک نمی‌کند

مشکل رایج بعدی در ماشین‌های ظرفشویی موریس زمانی است که ظرف‌ها خشک نمی‌شوند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید ماشین ظرفشویی شما دارای مواد شوینده باشد و اگر نه، آن را پر کنید. اگر کمک آبکشی سالم است، مشکل احتمالاً ناشی از خرابی المنت گرمایشی یا ترموستات با حد بالا است.

المنت گرم‌کننده آب را گرم می‌کند و ترموستات با حد بالا از گرم شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند. وقتی هر یک از این اجزا معیوب باشد، ظروف شما خشک نمی‌شوند. برای تست این قطعات و سپس تعمیر آنها در صورت معیوب بودن، به یک مولتی متر برای تست تداوم نیاز دارید. اگر مولتی متر ندارید و اصلاً به این موارد وارد نیستید، باید با یک تکنسین تماس بگیرید تا آنها را برای شما آزمایش و درنهایت تعمیر کند.

4. استشمام بوی بد از ماشین ظرفشویی موریس

اگر از ماشین ظرفشویی موریس شما بوی بدی استشمام می‌شود، به احتمال زیاد نتیجه باقیمانده مواد غذایی در آن است. برای رفع این مشکل باید ماشین ظرفشویی خود را به خوبی تمیز کنید و فیلتر ظرفشویی را که در پایین ماشین ظرفشویی موریس قرار دارد خالی کنید.

همچنین ممکن است یک ظرف پلاستیکی یا تکه پلاستیکی روی عنصر گرمایش ذوب شده باشد که باعث می‌شود بوی بدی از ماشین ظرفشویی شما بیاید. برای رفع این مشکل، باید ظرف پلاستیکی یا تکه پلاستیکی شل را از ماشین ظرفشویی خود خارج کنید و اگر المنت پلاستیکی روی آن است، آن را تمیز کنید. همچنین می‌توانید برای سرویس ظرفشویی موریس خود از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

5. ماشین ظرفشویی موریس روشن نمی‌شود

اگر ماشین ظرفشویی موریس شما روشن نمی‌شود، احتمالاً مشکل از منبع برق است. برای رفع مشکل، با بررسی مدارشکن و این که آیا فیوز روشن است یا خیر، شروع کنید. همچنین می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را در پریز برق دیگری تست کنید تا علت مشکل را برطرف کنید.

سپس بررسی کنید که درب به درستی باز و بسته شده باشد. اگر قفل در گیر کرده باشد، ممکن است ماشین ظرفشویی شما نتواند روشن شود. اگر نمی‌توانید در را باز کنید، باید از یک تکنسین برای تعمیر آن کمک کنید. اگر درب سالم است، ممکن است موتور معیوب باشد که باعث ایجاد مشکل شده است. به خصوص اگر می‌توانید صدای موتور را در حال راه‌اندازی بشنوید، حتماً مشکلی در موتور ظرفشویی موریس رخ داده است. تعمیر موتور یک فرایند بسیار دشوار است که به یک تکنسین ماهر نیاز دارد.

6. ماشین ظرفشویی موریس به درستی تخلیه نمی‌کند

مشکل متداول بعدی که افراد در مورد ماشین ظرفشویی موریس خود دارند، زمانی است که ماشین به درستی آب را تخلیه نمی‌کنند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، وقتی در ظرفشویی را باز می‌کنید، آب روی زمین نشت می‌کند. اگر ماشین ظرفشویی موریس شما در اواسط یک چرخه خاموش می‌شود، می‌توانید با روشن کردن آن در چرخه دیگری آن را خالی کنید و تخلیه به درستی صورت خواهد گرفت.

اگر در طول چرخه برق قطع نشد و یک واحد دفع زباله دارید، باید فرایند دفع را اجرا کنید تا آن را تخلیه کنید. این امر به این دلیل است که ماشین ظرفشویی موریس معمولاً از همان زهکشی که زباله‌دان شما استفاده می‌کند تخلیه می‌شود و گاهی اوقات ممکن است مسدود شود که از تخلیه ماشین ظرفشویی شما جلوگیری می‌کند.

 

اگر به تازگی واحد دفع زباله خود را نصب کرده‌اید، مطمئن شوید که دوشاخه تخلیه برداشته شده است. همچنین ممکن است به دلیل گرفتگی فیلتر تخلیه باشد، بنابراین بررسی کنید که پر از زباله نباشد. اگر اینطور است، باید آن را خالی کنید و به خوبی تمیز کنید.

7. ماشین ظرفشویی موریس صداهای بلند ایجاد می‌کند

اگر ماشین ظرفشویی شما صداهای بلند یا عجیبی تولید می‌کند، احتمالاً به دلیل نقص یا مسدود شدن برخی از قطعات داخلی ایجاد شده است. این کار را با بررسی این که بازوهای اسپری در حالت خمیده یا شل نیستند (که می‌تواند باعث برخورد آنها با ظروف شود) شروع کنید.

در مرحله بعد، مهر و موم‌ها و حلقه‌های بلبرینگ باید بررسی شوند، زیرا گاهی اوقات ممکن است فرسوده شوند و این امر باعث ایجاد صداهای تق تق می‌شود. اگر صداها توسط آن قطعات ایجاد نمی‌شود، باید از یک تکنسین استفاده کنید تا قطعات سخت‌تر مانند موتور و پمپ تخلیه را بررسی کند.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

يكي از افتخارات مجموعه پارس پشتيبان داشتن نمايندگي تعمير ماشين ظرفشويي ال جي در تهران است؛ مچموعه پارس پشتيبان در 24 ساعت شبانه روز پاسخگوي شما مشتريان عزيز جهت رفع مشكلات موجود در ماشين ظرفشويي ال جي است. متخصصين ما در پارس پشتيبان با مهارت‌هاي ويژه و خاصي كه در زمينه تعمير ماشين ظرفشويي ال جي دارند به بهترين نحو، با بالاترين كيفيت و به صورت تضميني به تعمير ماشين ظرفشويي ال جي شما در تهران مي‌پردازند.

همچنين پارس پشتيبان به طور ويژه به تعميرات ماشين ظرفشويي ال جي غرب تهران نيز مي‌پردازد. بنابراين در هر نقطه‌اي از تهران كه باشيد مي‌توانيد كار تعمير ماشين ظرفشويي ال جي خود را به مجموعه پارس پشتيبان بسپاريد. تنها كافي است با مشاورين ما تماس بگيريد. براي برقراري ارتباط با مشاورين پارس پشتيبان مي‌توانيد از روش‌هاي زير استفاده كنيد:

  • روش اول: تماس با يكي از شماره تلفن‌هاي پارس پشتيبان و درخواست پشتيباني يا مشاوره
  • روش دوم: درخواست حضور كارشناس در محل با استفاده از پر كردن فرم مخصوص تعمير لوازم خانگي. بعد از پر كردن اين فرم، كارشناسان پارس پشتيبان بلافاصله با شما تماس خواهند گرفت.

مشكلات رايج در ماشين ظرفشويي‌هاي ال جي 

ممكن است ماشين ظرفشويي ال جي شما دچار مشكلاتي شود كه نياز به تعمير داشته باشد. شناخت مشكلاتي كه اغلب پيدا مي‌شود مي‌تواند به شما كمك كند تا تشخيص دهيد چه چيزي ممكن است در ظرفشويي شما دچار اختلال شده باشد، كه اولين گام براي عيب‌يابي مشكلات است.

ماشين‌هاي ظرفشويي‌ ال‌جي محصولات بسيار با كيفيتي هستند، اما در صورتي كه ظرفشويي شما با مشكلاتي مواجه مي‌شود، بهتر است از آنها آگاه باشيد تا در صورت لزوم از يك تعميركار با تجربه براي رفع آن‌ها كمك بگيريد. براي رفع هرگونه مشكل در ظرفشويي ال جي خود تنها كافي است با كارشناسان ما در پارس پشتيبان تماس بگيريد تا به سرعت به تعمير ظرفشويي ال جي در تهران يا در منزل شما بپردازند. در ادامه با برخي از مشكلات رايج در ظرفشويي‌هاي ال جي كه نياز به تعمير دارند آشنا خواهيد شد:

1. ماشين ظرفشويي ال جي به درستي تخليه نمي‌كند (كد خطاي OE)

رايج‌ترين مشكل ماشين ظرفشويي ال جي، تخليه نشدن ماشين ظرفشويي است. هر زمان كه مشكلي در تخليه ماشين ظرفشويي ال جي شما وجود داشته باشد، كد خطاي OE را روي صفحه‌نمايش ماشين ظرفشويي خود خواهيد ديد.

به طور معمول، اين كد خطا به راحتي قابل رفع است و نبايد باعث وحشت شما شود. بيشتر اوقات، اين كد خطا به دليل مسدود شدن غذا يا مشكل نصب ظاهر مي‌شود. ساده‌ترين كار اين است كه ابتدا بقاياي مواد غذايي را بررسي كنيد. با بررسي ماشين ظرفشويي خود براي وجود باقي مانده‌هاي بزرگ غذا شروع كنيد. به اطراف بازوهاي اسپري، فيلترها و پروانه‌ها نگاه كنيد. حتي اگر هيچ غذايي قابل‌مشاهده نيست، اين قسمت‌ها را تميز كنيد تا مطمئن شويد كه همه چيز از بين رفته است. هنگامي كه همه چيز را به صورت دستي تميز كرديد، ماشين ظرفشويي را روشن كنيد تا ببينيد آيا اين كار كمكي مي‌كند يا خير.

 

بيشتر بخوانيد: تعمير ظرفشويي بوش

 

اگر لوله تخليه هنوز به درستي عمل نمي‌كند، بايد شلنگ تخليه را بررسي كنيد. شلنگ تخليه ممكن است پيچ‌خورده باشد. شلنگ تخليه زير سينك قرار دارد. اگر شلنگ پيچ‌خورده يا چيزي به آن فشار وارد كرده، آن را صاف كنيد. اگر همچنان مشكل سر جاي خود باقي است با يك تكنسين خبره براي تعمير ظرفشويي ال جي خود و رفع اين مشكل تماس بگيريد.

2. موتور ماشين ظرفشويي ال جي به درستي كار نمي‌كند (كد خطاي LE)

يكي ديگر از مشكلات رايج ماشين‌هاي ظرفشويي ال جي اين است كه موتور شستشوي ماشين ظرفشويي از كار مي‌افتد. اين مشكل باعث مي‌شود يك كد خطاي LE در صفحه‌نمايش شما ظاهر شود.

دو دليل وجود دارد كه اين كد خطا در صفحه‌نمايش شما ظاهر مي‌شود: يا دستگاه بافندگي سيمي در عايق گير كرده است يا مجموعه سامپ ديگر به درستي كار نمي‌كند. اگر كد خطاي LE به اين دليل ظاهر شود كه دستگاه بافندگي سيمي در عايق گير كرده باشد، كافي است يك قطعه از مواد نرم تفلون را بين دستگاه بافندگي سيمي و پانل عايق قرار دهيد. اين كار از شكستن آنها در آينده جلوگيري مي‌كند. با اين حال، اين كد خطا همچنين نشان‌دهنده خرابي مونتاژ سامپ است. در اين صورت بايد يك سامپ جديد نصب كنيد. براي اين كار و رفع مشكلات موتور ظرفشويي ال جي بهتر است از يك تعميركار حرفه‌اي كمك بگيريد.

3. ماشين ظرفشويي ال جي روشن نمي‌شود

بسياري از دارندگان ماشين ظرفشويي ال جي از روشن نشدن ماشين ظرفشويي خود شكايت دارند. شايع‌ترين دليل اين مشكل، خرابي فيلتر نويز است. به نظر مي‌رسد دليل اين مشكل اين است كه ظرفشويي برق ندارد و به دكمه‌هاي استفاده شده روي برد كنترل پاسخ نمي‌دهد. اگر براي شما اينطور است، پس تنها راه حل اين مشكل، تعويض فيلتر نويز ماشين ظرفشويي است. خوشبختانه، اين فرآيند نسبتاً آسان است. مي‌توانيد براي اين كار به صورت زير عمل كنيد:

  • بريكر پنل برق اصلي خانه خود را بررسي كنيد.
  • براي اطمينان از اين كه برق واقعاً به ماشين ظرفشويي شما مي‌رسد، از يك پيچ‌گوشتي براي باز كردن دو پيچ نگهدارنده درپوش پايين استفاده كنيد و پيچ نگهدارنده درب جعبه برق را برداريد.
  • از يك مولتي متر براي بررسي ولتاژ بين سيم‌هاي سفيد و سياه استفاده كنيد. اگر ولتاژ وجود داشته باشد، مطمئناً فيلتر نويز مقصر است. بريكر را خاموش كنيد.
  • در حالي كه بريكر خاموش است، ماشين ظرفشويي را باز كنيد و به پنل جلويي داخلي دسترسي پيدا كنيد.
  • پانل درب داخلي را از پانل درب بيروني جدا كنيد تا به پانل كنترل بين اين دو دسترسي داشته باشيد.
  • از يك مولتي متر براي بررسي تداوم فيوز استفاده كنيد، به اين معني كه بايد صفر را نشان دهد.
  • اگر فيوز خراب است، بايد برد كنترل را نيز تعويض كنيد.
  • ماشين ظرفشويي را از زير پيشخوان خارج كنيد. مجموعه فيلتر نويز را پيدا كنيد و سيم‌ها را جدا كنيد.
  • پيچ‌ها را باز كنيد. فيلتر نويز را به سمت راست ببريد تا بيرون بيايد. اكنون فيلتر نويز جديد را در جاي خود نصب كنيد. ماشين ظرفشويي خود را دوباره جمع كنيد.

4. نشتي ماشين ظرفشويي ال جي روي زمين

يكي ديگر از مشكلات رايج ماشين‌هاي ظرفشويي ال جي اين است كه مي‌توانند روي زمين نشت كنند كه باعث هدر رفتن آب و آسيب‌هاي ناشي از آن مي‌شود. شايع‌ترين دليل اين مشكل خرابي شير آب است. براي رفع اين مشكل مي‌توانيد به صورت زير عمل كنيد اما بهتر است جهت جلوگيري از هرگونه خسارات بيشتر از يك تعميركار خبره براي رفع اين مشكل و تعميرات قطعات ماشين ظرفشويي ال جي خود كمك بگيريد.

  • با جدا كردن دستگاه شروع كنيد
  • شير آب زير ماشين ظرفشويي را برداريد
  • چهار پيچي كه شير آب را در جاي خود نگه مي‌دارد را باز كنيد
  • هارنس را از برق بكشيد و خط آب را از شير آب خارج كنيد
  • شيلنگ آب را به شير آب جديد وصل كنيد
  • مهار برق را در اطراف شير نصب كنيد و با نصب مجدد پيچ ها آن را در جاي خود قرار دهيد
  • بقيه قطعات ماشين ظرفشويي را دوباره جمع كنيد.

5. نشت آب ماشين ظرفشويي ال جي به داخل ظرف تخليه (كد خطاي AE)

درنهايت، آخرين مشكل رايج مربوط به ماشين ظرفشويي ال‌جي اين است كه ماشين ظرفشويي آب را به داخل ظرف تخليه نشت مي‌كند كه باعث روشن شدن سوئيچ سيل مي‌شود. وقتي اين اتفاق مي‌افتد، يك كد خطاي AE روي صفحه‌نمايش شما ظاهر مي‌شود. اغلب، اين مشكل به دليل شكستگي بازوي اسپري پاييني است كه تشخيص آن دشوار است تشخيص اين كه آيا نشتي ناشي از شكستگي بازوي اسپري پاييني است يا خير بسيار دشوار است زيرا نمي‌توانيد نحوه عملكرد بازوي اسپري را در حين كاركرد ماشين ظرفشويي ببينيد. بنابراين بهتر است براي عيب‌يابي ظرفشويي ال جي خود از يك تعميركار خبره در اين زمينه كمك بگيريد.

 

  • آب‌بندي درب معيوب (در اين صورت بايد با يك تعميركار جهت تعمير درب ماشين ظرفشويي ال جي تماس بگيريد).
  • دريچه و مونتاژ فن معيوب.

به طور كلي براي پي بردن به علت نشتي، چرخه شستشو را شروع كنيد و ببينيد آب از كجاي ماشين ظرفشويي خارج مي‌شود. اگر آب از درگاه تخليه سرريز خارج شود، مي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه مشكل درزگير درب يا بازوي پاشش پاييني شكسته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

درزگیرهای درب یخچال که واشر نیز نامیده می شوند، با اطمینان از عدم خروج هوای خنک و ورود هوای گرم به یخچال، به حفظ دمای صحیح یخچال کمک می کنند. یخچال باید سخت‌تر کار کند تا اشیاء داخل یخچال خنک شوند، که این امر قبض برق شما را افزایش می‌دهد. بنابراین، اگر درزگیر یخچال شما آسیب دیده است، بهتر است در اسرع وقت آن را تعمیر یا تعویض کنید.

 

اگر مهر و موم درب یخچال شما کمی آسیب دیده است، چند مرحله برای تعمیر آن وجود دارد که در این راهنما به آنها اشاره خواهیم کرد. با این حال، اگر درزگیر درب آنقدر آسیب دیده باشد که قابل تعمیر نیست، نیاز به تعویض دارد که در اینجا به آن خواهیم پرداخت. برای تعمیر یخچال در تهران با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات یخچال ال جی

 

نحوه تعمیر درزگیر درب یخچال

درزگیر درب را تمیز کنید

تمیز نگه داشتن آب بند درب یک راه عالی برای اطمینان از دوام و بدون مشکل است. اگر متوجه شده اید که آب بندی درب مانند گذشته خوب آب بندی نمی شود، تمیز کردن درزگیر ممکن است مشکل را حل کند.

 

هنگام تمیز کردن درزگیر، به یک محلول تمیز کننده نیاز دارید، مانند مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین با یک لیتر آب گرم، یک پارچه میکروفیبر و در صورت امکان، یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن لکه های سرسخت و قرار گرفتن در داخل شیار.

 

پس از اتمام تمیز کردن درب، حتماً درزگیر را خشک کنید. ژله نفتی یا گریس سیلیکون را می توان پس از اتمام کار روی درزگیر اعمال کرد تا از ایجاد ترک جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا

 

مهر و موم درب را تنظیم کنید
اگر درزگیر در جای خود نیست و نیاز به تنظیم دارد، استفاده از وازلین یا گریس سیلیکون به انعطاف پذیری بیشتر درزگیر و افزایش چسبندگی آن کمک می کند. هنگام استفاده از روان کننده به مهر و موم درب، یک لایه نازک را با یک سواب پنبه ای روی ناحیه آسیب دیده بمالید. سپس تنظیم مهر و موم درب آسان تر است.
 
درزگیر درب را تعمیر کنید
بسته به شدت آسیب به درزگیر درب، ممکن است بتوانید از کاغذ موم شده و درزگیر سیلیکونی برای تعمیر نواحی آسیب دیده استفاده کنید.
 
قبل از شروع، باید مهر و موم درب را تمیز کنید و تمام چربی ها، کثیفی ها و کپک ها را از بین ببرید. در مرحله بعد، باید یک لایه یکنواخت از درزگیر سیلیکونی را روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.
 
مرحله بعدی این است که روی سیلیکون را با یک نوار کاغذ مومی بپوشانید. کاغذ موم شده باید در هر دو انتها با بخش سالم مهر و موم همپوشانی داشته باشد. سپس باید لبه های کاغذ موم شده را برش داد تا بتوان کاغذ را طوری تا کرد تا با شکل اصلی مهر و موم مطابقت داشته باشد.
 
سپس درب یخچال را ببندید و کاغذ را بین مهر و موم و بدنه یخچال قرار دهید. درزگیر حداقل به 8 ساعت زمان نیاز دارد تا ببندد. وقتی 8 ساعت تمام شد، می توانید در یخچال را باز کرده و کاغذ واکس شده را بردارید. اکنون قطعات آسیب دیده باید با بخش جدیدی از مهر و موم جایگزین شوند. ممکن است برای حذف درزگیر اضافی به یک چاقوی تیز نیاز باشد.
 
نحوه تعویض درزگیر درب یخچال
تعویض درزگیر یخچال معمولاً یک فرآیند نسبتاً آسان است، اما بستگی به نوع درزگیر درب یخچال شما دارد. معمولاً سه نوع آب بند درب وجود دارد: آب بند فشاری، مهر و موم فشاری و مهر و موم پیچی. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد درب یخچال را جدا کنید تا به درستی درزگیر درب جدید قرار گیرد.
 
برای تعویض درزگیر یخچال مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1: یک مهر و موم جدید درب بخرید که با مدل و مدل یخچال شما مطابقت داشته باشد.
مرحله 2: بسته بندی درزگیر جدید را 24 ساعت قبل از اینکه قصد نصب آن را دارید باز کنید. مهر و موم درب معمولاً به اندازه بسته بندی که در آن قرار می گیرد تا شده است، بنابراین باید باز شود و یک شبه بماند تا به حالت اولیه خود بازگردد.
 
مرحله 3: مهر و موم درب را به مدت 20 دقیقه قبل از نصب در آب گرم قرار دهید تا خم ها صاف شود و انعطاف پذیرتر شود.
 
مرحله 4: مهر و موم درب قدیمی را بردارید. بسته به نوع مهر و موم درب، یا می توانید به سادگی آن را بکشید، یا ممکن است لازم باشد پیچ ​​هایی را که مهر و موم در را بین آستر درب داخلی و پانل درب بیرونی نگه می دارند، باز کنید (نه جدا کنید).
 
مرحله 5: قسمتی را که درزگیر جدید درب می رود تمیز و خشک کنید.
 
مرحله 6: یک لایه نازک گریس سیلیکونی یا ژله نفتی را به سمت درزگیر که به یخچال می چسبد بمالید.
 
مرحله 7: درزگیر جدید درب را قرار داده و نصب کنید. معمولاً بهتر است از گوشه های بالایی شروع کنید و سپس به دور درب بروید.
 
مرحله 8: پس از نصب درزگیر، بررسی کنید که به طور یکنواخت در اطراف درب قرار گرفته و به یخچال وصل شده باشد. اگر درزگیر نیاز به تنظیم داشته باشد، می توان از حرارت کم سشوار یا روان کننده برای انعطاف پذیری بیشتر درزگیر استفاده کرد.
 
اگر نتوانید مهر و موم را کاملاً جا بیندازید، با گذشت زمان، کشش مغناطیسی ایجاد شده توسط نوار مغناطیسی درزگیر به رفع مشکل کمک می کند.
 
نتیجه گیری
اگر مهر و موم درب شما نیاز به تنظیم دارد، می توان از یک روان کننده مانند ژله نفتی یا حرارت کم سشوار برای رفع مشکل استفاده کرد. در صورت پارگی درزبند می توان از کاغذ مومی و درزگیر سیلیکونی برای تعمیر آن استفاده کرد. اگر کاسه نمد درب خیلی آسیب دیده باشد، با انجام مراحل بالا می توان یک درزگیر جدید خریداری و نسبتاً آسان نصب کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1402 | نظرات ()