نوشته شده توسط : تعمیرکار

برفک یا انجماد فریزر یکی از مشکلات رایجی است که برای مدت طولانی برای یخچال فریزرها وجود داشته است. این مشکل یکی از دلایل اصلی کاهش دمای یخچال است که منجر به کاهش طول عمر و در نتیجه تعمیر آن می شود. در این صورت هزینه های تعمیر یخچال افزایش یافته و گاهی اوقات نیاز به تعویض دارد.با توجه به اهمیت پدیده برفک یخچال و نقش اساسی آن در کارایی این دستگاه، آگاهی از علل بروز این پدیده، راه های پیشگیری و در نهایت کسب اطلاعات از راهکارهای موجود برای غلبه بر این مشکل ضروری تلقی می شود. .

 

علت یخ زدگی یا برفک یخچال فریزر 

 

همانطور که می دانیم دمای فضای داخل یخچال و جریان هوا در آن برای سرد نگه داشتن اجزای داخلی پایین است. هنگامی که این هوای سرد داخلی با هوای گرم یا مرطوب خارج از یخچال برخورد می کند، تراکم درست در نقطه اختلاط ایجاد و یخ زدگی ایجاد می شود. این هوای بیرونی گرم یا مرطوب می تواند به طرق مختلف وارد داخل یخچال شود و موارد زیر از مهم ترین عوامل یخ زدگی در یخچال هستند: 

مطالعه بیشتر : تعمیر یخچال ال جی تهران

لاستیکهای معیوب در اطراف یخچال 

از عوامل یخ زدگی یخچال می توان به این مورد اشاره کرد. اگر لاستیک های اطراف در آسیب ببینند، هوا از محل آسیب دیده یا پاره شده وارد فضای داخل یخچال شده و باعث برفک می شود.

محل نامناسب یخچال

یکی دیگر از دلایلی که می توان برای یخ زدگی یخچال ذکر کرد، محل نامناسب یخچال است. اگر یخچال را در جای نامناسبی مثلا در کنار سماور یا اجاق گاز و آبگرمکن قرار دهید، با هر بار باز و بسته شدن در، مقدار زیادی هوای مرطوب یا گرم وارد شده و کپک ایجاد می کند.

باز و بسته شدن بیش از حد و غیرضروری درب یخچال

علاوه بر موارد ذکر شده عامل دیگری نیز در یخ زدگی یخچال و کاهش طول عمر یخچال موثر است که باید به آن توجه کرد. خرابی ترموستات نیز می تواند یکی از عوامل پدیده یخ زدگی یخچال باشد. خرابی ترموستات علاوه بر ایجاد یخ زدگی منجر به کاهش راندمان و طول عمر یخچال می شود و عیب یابی و تعمیر آن و در برخی موارد تعویض آن کار بسیار حساسی است که باید به یک تعمیرکار متخصص سپرده شود.

مطالعه بیشتر: تعمیر یخچال سامسونگ در تهران

انواع برفک زدگی انواع یخچال

 

 برفک در اطراف فریزر : این نوع برفک نشان می دهد که درب فریزر به دلایلی مانند فشار غذا، بسته نشدن کامل کشو، خرابی واشر یا بست در و غیره کاملاً بسته نشده است.

ایجاد یخ زدگی کم در همه جای یخچال : این زمانی اتفاق می‌افتد که دمای یخچال فریزر خیلی پایین باشد. زمانی که دمای یخچال خیلی پایین باشد، فرصت حذف رطوبت هوای سرد داخل فضا از بین می رود و قبل از شروع سیکل خنک کننده بعدی، این رطوبت یخ می زند  در نتیجه، دمای فریزر را روی -18 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

 ایجاد یخها یا برفکهای سخت در یخچال: این نشان می‌دهد که درب یخچال برای مدتی باز بوده است.

ایجادیخ زدگی درقسمت پشتی فریزر که در آن کویل و اپراتور نصب شده است:  این نشان‌دهنده مشکلی در چرخه یخ‌زدایی است که در اثر آسیب به بخاری، بیمتال، سنسور یخ‌زدایی، تایمر یخ‌زدایی، یا برد کنترل‌کننده ایجاد می‌شود. در نتیجه با توجه به علت برفک و یخ زدگی باید نسبت به رفع آن و پیشگیری از این پدیده اقدام کرد.

 

سخن پایانی

 

در صورتی که یخچال فریزر برفک داشته باشد بنا به دلایل ذکر شده و همچنین با توجه به نوع یخچال فریزر باید عامل یخ زدگی حذف شود مانند انتقال یخچال به محل مناسب، تعویض لاستیک اطراف. درب، بررسی و تعمیر ترموستات، بررسی برخی از قطعات مانند ترمودیسک، المنت بخاری، تایمر یخ زدایی، برد الکترونیکی و ... همچنین توصیه می شود ابتدا یخچال را از برق بکشید تا برفک آب شود. سپس با استفاده از سشوار، یخ را ذوب کرده و آنها را بردارید و یخچال را کاملاً تمیز کنید.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی آب گرم را باز می کنید، انفجار پکیج و صدایی شبیه به ترکیدن دستگاه را می بینید. شایع ترین علت این مشکل در انواع آبگرمکن ها، اتصالات غیراصلی، نصب در قسمت اشتباه، معیوب بودن قطعات حساس و اصلی دستگاه، وجود هوا در لوله های آب، تجمع رسوب و ایجاد مشکل می باشد.   در چنین مواردی لازم است که برای تعمیر پکیج دئوترم یا هر برند دیگری که دارید، به نمایندگی های معتبر مراجعه کنید.

دلایل برای فعال شدن انفجار پکیج

عیب در قسمت الکترود جرقه

قطعه الکترود جرقه زن برای مشتعل کردن مشعل استفاده می شود. بنابراین اگر فاصله زیادی بین الکترود احتراق و مشعل وجود داشته باشد، اگر شیر آب گرم را باز کنید، اشتعال انفجاری پکیج را مشاهده خواهید کرد. فاصله معمولی و مناسب بین این قطعه و مشعل باید حدود 3 تا 5 میلی متر باشد. به همین دلیل، اگر این فاصله مناسب رعایت نشود و کمتر یا بیشتر باشد، تنظیم نکردن آن می تواند این مشکل را در بسته ایجاد کند.

عیب دیگر در قسمت الکترود جرقه زنی پکیج که باعث اشتعال انفجاری پکیج می شود تجمع جرم و کثیفی در این قسمت است. در واقع جرم و کثیفی که به مرور زمان در دستگاه جمع می شود باعث احتراق ناقص یا عدم انجام به موقع آن و در نهایت باعث انفجار پکیج می شود. برای رفع این مشکل که مشکل اصلی پکیج نیز هست، بهتر است با تعمرکاران متخصص تماس گرفته تا دستگاه را بررسی کرده و مشکلات احتمالی آن را برای عملکرد بهتر و صحیح پکیج برطرف کند.

برای تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما و تنظیمات پکیج تاچی مدل اکو روی لینک هر کدام کلیک کنید.

مسدود شدن مشعل

دومین عامل انفجاری روشن شدن پکیج مربوط به مسدود شدن مشعل دستگاه می باشد. معمولا پکیج هایی که در فضای باز قرار می گیرند و نصب می شوند به مرور زمان گرد و غبار موجود در محیط باعث مسدود شدن سطح مشعل و سوراخ های آن می شود.

بنابراین، چون سوراخ های مشعل مسدود و درپوش هستند، این مشکل برای دستگاه ایجاد می شود. این مشکل را نیز می توان با تمیز کردن سوراخ های مشعل و زدودن کثیفی از سطح مشعل دستگاه برطرف کرد. البته می توانید با نصب فیلتر گاز نیز از این مشکل جلوگیری کنید.

خطا در قطعه پرشر

قسمت پرشر پکیج به صورت سوئیچ است که احتراق دستگاه را با حساسیت فشار هوا بالا و پایین کنترل می کند. در واقع این قطعه از طریق شیلنگ سیلیکونی به قسمت ونتوری پکیج فن متصل شده و عملکرد پکیج فن را بررسی و کنترل می کند. اگر این قطعه مشکل دارد باید توسط تعمیرکار بررسی و تعویض شود.

 تنظیم نشدن شیر گاز پکیج

گاهی اوقات ایراد در شعله شیر گاز یا تنظیم نشدن این قطعه باعث انفجار پکیج می شود. البته لازم به ذکر است که اگر این مشکل در روزهای اول استفاده از پکیج رخ داده است، مشکل در همین قسمت است. با تعمیر قسمت شیر گاز پکیج می توانید مشکل را برطرف کنید. اما اگر مشکل حل نشد، باید قطعه را تعویض کنید.

آسیب دودکش

وجود ایراد در دودکش و سیستم جرقه زنی پکیج، نصب نامناسب و غیر استاندارد دودکش، انسداد در مسیر خروج هوا، نبود هوای کافی برای احتراق پکیج و ... در واقع خرابی پکیج دودکش باعث می شود مقداری گاز در محفظه احتراق جمع شود. به همین دلیل به محض روشن کردن پکیج و شروع احتراق، شاهد حالت انفجاری دستگاه و صدای مهیب آن خواهید بود.

البته لازم به ذکر است که در مدل پکیج های فن دار اگر فلنج دود از قطر لوله باریکتر باشد در مسیر خروج دود دچار مشکل می شود. در این صورت باید محل نصب دودکش را در پکیج بررسی کنید و در صورت وجود ایراد در این قسمت آن را برطرف کرده و حتی دودکش را تعویض کنید.

راه حل هایی برای جلوگیری از فعال سازی مواد منفجره پکیج

با تمیز کردن قسمت های اصلی و حساس پکیج مانند قسمت جرقه زنی، سر شعله و مبدل پکیج می توانید از بروز مشکل و خرابی در سایر قسمت های دستگاه جلوگیری کنید و در نهایت اشتعال انفجاری بسته به طور معمول، انجام خدمات دوره ای پکیج هر 6 ماه تا یک سال توصیه می شود. انجام این کار و مراقبت های لازم باعث افزایش طول عمر بسته و جلوگیری از بروز مشکلات و ایرادات معمول در دستگاه می شود.

برای این کار پکیج را خاموش کرده و برق ورودی را قطع کنید. پس از خنک شدن دستگاه، درپوش جلویی را باز کرده و بردارید. مبدل دودکش، شعله و پکیج در قسمت بالایی دستگاه تعبیه شده و در قسمت زیرین دستگاه تابلو فرمان، لوله های ورودی، موتور گردش آب و ... تعبیه شده است. فقط لازم است از یک کاغذ سنباده نرم برای تمیز کردن قسمت های جرقه زا و سر شعله استفاده کنید و کثیفی ها و زباله ها را از بین ببرید.

سخن پایانی 

گاهی اوقات، عدم نصب صحیح پکیج نیز می‌تواند دلیل روشن شدن پکیج به صورت انفجاری باشد. بنابراین بهتر است نصاب یا تکنسین متخصص محل نصب پکیج را بررسی کرده و قطعات اصلی آن را برای عملکرد صحیح دستگاه بررسی کند. انتخاب محل مناسب برای نصب پکیج و انجام اصول نصب دودکش می تواند از بروز بسیاری از مشکلات و ایرادات در قطعات دستگاه جلوگیری کند.

البته شایان ذکر است که ایرادات پکیج و خصوصاً سرویس های دوره ای دستگاه را از نمایندگی های معتبر برند پکیج خود انجام دهید تا با انجام صحیح و حرفه ای این کار، ایرادات دستگاه سریعتر حل می شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که پس از قرار دادن تمام ظروف در ماشین ظرفشویی، مشاهده کرده اید که درب ماشین بسته نمی شود و ماشین ظرفشویی قفل نمی شود. ماشین ظرفشویی در مدل های مختلفی تولید می شود و دارای قطعات متفاوتی است و ایراد در هر یک از قطعات ماشین بر عملکرد کلی ماشین ظرفشویی تاثیر می گذارد. بنابراین وجود خرابی در هر یک از قسمت های دستگاه می تواند باعث قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی شود.

برای تعمیر ظرفشویی موریس کلیک کنید.

دلایل رایج قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی

خراب شدن قفل درب

 یکی از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی خرابی قفل درب است. بنابراین باید تمام قسمت های قفل ماشین ظرفشویی را بررسی کنید تا در صورت وجود مشکل در قسمتی از قفل، آن را برطرف کنید. لازم به ذکر است قفل درب ماشین ظرفشویی قابل تعمیر نیست و فقط باید قطعه را تعویض کنید.

 خرابی میکروسوئیچ ها

قسمت میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی وظیفه بستن کامل درب ماشین را انجام می دهد. اگر میکروسوئیچ و قفل معیوب یا آسیب دیده یا شکسته باشند، درب ماشین ظرفشویی بسته نمی شود. برای رفع این مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی، باید قطعه را تعویض و میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی را تعمیر کنید.

پوسیدگی لاستیک درب 

یکی دیگر از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی؛ پوسیدگی، پارگی یا خرابی لاستیک روی درب دستگاه. وظیفه نوار پلاستیکی درب ماشین ظرفشویی آب بندی درب و جلوگیری از نشت آب در ماشین است. بنابراین در صورت بروز مشکل در این قسمت از ماشین ظرفشویی باعث بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود. برای حل این مشکل، باید لاستیک درب ماشین ظرفشویی را تعویض کنید.

خرابی دستگیره درب 

آسیب دستگیره داخل درب ماشین ظرفشویی نیز می تواند باعث قفل نشدن درب شود. برای بررسی آسیب دستگیره در، قطعه را حرکت داده و تکان دهید. اگر دسته قابلیت حرکت داشته باشد و مقاومت کمی داشته باشد به معنی خرابی این قطعه است. بنابراین اقدام به تعمیر قطعه و رفع مشکل آن کنید.

 خرابی لولای درب ماشین ظرفشویی

 لولاهای درب ماشین ظرفشویی در قاب پایینی دستگاه نصب شده است. عملکرد این لولاها باز نگه داشتن درب ماشین ظرفشویی و بستن درب آن به راحتی می باشد. بنابراین اگر این لولاهای ماشین ظرفشویی خم یا شل شوند باعث بسته نشدن و قفل شدن درب ماشین می شود. اما برای رفع مشکل قطعه باید لولای درب ماشین ظرفشویی را تعویض کنید.

 خرابی فنر درب ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی مربوط به خرابی یا شکستگی فنر درب دستگاه است. فنر درب ماشین ظرفشویی در قسمت پایین قفل تعبیه شده است که به بسته شدن کامل درب کمک می کند. بنابراین اگر فنر درب آسیب ببیند یا شکسته باشد باعث بسته نشدن کامل درب ماشین ظرفشویی می شود. در برخی موارد ممکن است فنر درب ماشین ظرفشویی کمی شل شده باشد. در این حالت فنر را در جای خود قرار داده و محکم کنید. اما گاهی اوقات ممکن است فنر شکسته شود و مجبور شوید آن را با فنر درب جدید و پارچه ماشین ظرفشویی جایگزین کنید.

برای تعمیر یخچال سامسونگ در تهران کلیک کنید.

خرابی درب ماشین

چفت درب ماشین ظرفشویی روی قاب درب دستگاه نصب شده است. هنگامی که درب ماشین ظرفشویی را قفل می کنید، این قفل درب در جای خود محکم می شود و در را قفل می کند. بنابراین اگر این بست درب خراب یا معیوب باشد باعث بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود. برای رفع این مشکل دستگاه باید آن را عوض کنید.

خرابی بازوهای درب

 برخی از مدل های ماشین ظرفشویی از بازوها برای جلوگیری از افتادن درب استفاده می کنند. بنابراین این قطعات به مرور زمان و استفاده طولانی مدت از ماشین ظرفشویی پوسیده و از کار می افتند. در صورت مشاهده این مشکل و آسیب دیدن قطعات، بازوهای ماشین ظرفشویی را عوض کرده و مشکل را برطرف کنید.

 

چیدمان نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی

آخرین دلیل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی مربوط به چیدمان نامناسب ظروف داخل دستگاه است. بنابراین اگر ظروف به صورت نامنظم در محفظه ماشین ظرفشویی چیده شوند، شاهد بیرون آمدن ظروف و بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی خواهید بود. برای رفع مشکل باید ظروف داخل محفظه ماشین ظرفشویی را به صورت اصولی و منظم بچینید.

سخن پایانی

در این مقاله تمامی عواملی که باعث قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود را توضیح داده ایم. اگر مشکل دستگاه به دلیل خرابی هر قطعه ای باشد می توانید دستگاه را تعمیر و قطعه معیوب را تعویض کنید. اما اگر در تعویض قطعات ماشین ظرفشویی مهارت و تجربه ندارید، می توانید با متخصصین در این زمینه تماس گرفته و برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

 احتمالا تاکنون با مشکل یکسره شدن جاروبرقی مواجه شده‌اید. یکسره کار کردن جاروبرقی به‌معنای روشن شدن دستگاه بلافاصله بعد از اتصال به برق است. در چنین مواردی حتی با زدن دکمه پاور هم نمی‌توانید جاروبرقی را خاموش کنید. این مشکل، یکی از پرتکرارترین ایرادهای جاروبرقی‌هاست و به آن اصطلاحاً یکسره شدن جاروبرقی می‌گویند.

 اصطلاح یکسره شدن به چه معنا است و به چه دلیلی این اتفاق می افتد؟

یکسره جاروبرقی یعنی وقتی جاروبرقی را به پریز برق می‌زنید، خودبه‌خود روشن می‌شود و با کلید Power نیز خاموش نمی‌شود.  حال دلایل آن چیست؟ و آیا امکان تعمیر جاروبرقی در منزل وجود دارد؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

 1-  استفاده طولانی‌مدت

جاروبرقی، مثل تمام لوازم خانگی، نیاز به استراحت دارد. اگر جاروبرقی از هر برندی پیاپی روشن باشد، از کار می‌افتد.  دلیل یکسره شدن  جاروبرقی، استفاده طولانی‌مدت و پیاپی از آن است. دقت کنید که  هر 10 دقیقه یک‌بار، جاروبرقی را به زمان 3 دقیقه خاموش کرده تا استراحت کند. اگر خانه بزرگی دارید هنگام جارو کردن آن را به چند بخش تقسیم کرده تا  دراین‌صورت هم جاروبرقی  پیاپی روشن نیست  و هم شما می توانید استراحت کنید. وقتی جاروبرقی  به‌طور پیاپی  روشن باشد، فشار بسیاری به موتور آن وارد و به‌اصطلاح یک‌سره می‌شود. سعی فرمایید از وسایل خانه به‌درستی نگهداری و استفاده فرمایید تا عمرشان افزایش پیدا کند.

 2-  داغ کردن موتور و قطعات جانبی

 جاروبرقی با کمک و اتصال چندین قطعه داخلی روشن و خاموش می‌شود.اگر هر کدام از قطعات داخلی جاروبرقی داغ شوند، کارایی خود را در طولانی‌مدت از دست می‌دهند. برای اینکه قطعات داخلی جاروبرقی داغ نشود، حتما اجازه دهید جاروبرقی به اندازه کافی استراحت کند.

برای خدمات تعمیر لوازم خانگی مانند تعمیر یخچال وستینگهاوس و تعمیر ظرفشویی بوش در تهران کلیک کنید.

 3- پر بودن کیسه یا مخزن

 علاوه‌بر استفاده پیاپی از جاروبرقی، یکی از دلایل داغ شدن این دستگاه به موقع تعویض نکردن پاکت آشغال آن است.  توصیه می‌کنیم که هیچ‌وقت نگذارید پاکت جاروبرقی به‌طور کامل پر شود. بعد  از هربار استفاده از جاروبرقی ، پاکت آن را بررسی کنید . اگر پاکت جاروبرقی پر بود، پاکت جدیدی برای آن بگذارید. بسیاری از جاروبرقی‌های مدرن، بدون کیسه و پاکت هستند و فقط مخزن دارند. برای جلوگیری از داغ شدن موتور این وسیله کاربردی، مخزن جاروبرقی‌های مدرن را خالی کنید. بسیاری از جاروبرقی‌ها خراب می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند. برای تعمیر کردن جاروبرقی حتما به مراکز و تعمیرکاران متخصص در این کار مراجعه کنید.

 4-  خراب بودن کلید خاموش و روشن

اگر جاروبرقی‌تان یکسره شده است، اصلاً نگران نباشید. ما پیشنهاد می‌کنیم که کلید روشن و خاموش را بررسی کنید. دلیل یکسره شدن جاروبرقی می‌تواند خرابی کلید روشن و خاموش باشد. یکی از دلایل خرابی کلید روشن و خاموش جاروبرقی، استفاده نادرست از آن است.

 5-  نیاز به تعویض فیلتر

 جاروبرقی‌های مدرن از هر برندی فاقد کیسه هستند و مخزن دارند.  جاروبرقی‌های مخزن‌دار فیلترهایی دارند که باید به‌طور مرتب آن را تعویض کنید با مطالعه دقیق و صحیح راهنمای جاروبرقی ، فیلتر آن را پاک کنید‌. حواستان باشد که فیلتر هوا را خشک فرمایید و سپس در جاروبرقی بگذارید.

 6- نیم‌سوز شدن موتور

 نیم‌سوز شدن موتور جاروبرقی دلایل بسیاری دارد و نوسانات برق، یکی از مهم‌ترین علت‌های آن است. نیم‌سوز شدن موتور جاروبرقی ایراد شایعی نیست. گاهی قابل‌انجام است جاروبرقی بوی سوختگی یا بوی بدی بدهد، این بو یکی از علائم نیم‌سوز شدن موتور جاروبرقی است. برای تشخیص نیم‌سوز شدن موتور این وسیله کاربردی، دستتان را روی بدنه دستگاه بگذارید. اگر بدنه جاروبرقی به‌شدت گرم بود، یعنی موتور جاروبرقی نیم‌سوز شده است. دراین‌صورت، باید برای تعمیر موتور جاروبرقی اقدام و با تعمیرکار ماهری مشورت کنید.

 7-  چک کردن کابل 

اتصالی کردن، شایع‌ترین دلیل یکسره شدن جاروبرقی است. ابتدا بررسی فرمایید که آیا برق در سوکت وجود دارد یا خیر. در ادامه، وجود برق در دوشاخه جاروبرقی را بررسی کنید. سپس به هر بخش از سیم نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید آسیبی ندیده است.

 8-  کشیده شدن سیم

 اکثر جاروبرقی ها سیم بلندی دارند تا جارو کشیدن  فضا اطراف  آسان‌تر شود. باید در کشیدن این سیم کاملا دقت کنید. اگر سیم  جاروبرقی  را به‌سرعت یا محکم بکشید این امکان وجود دارد که اتصالات آن آسیب ببیند. کشیده شدن سیم، مهم‌ترین دلیل یکسره شدن جاروبرقی است. برای جلوگیری از آسیب دیدن سیم جاروبرقی و یکسره شدن آن، سیم را آرام‌تر به بیرون بکشید. اگر در محل جارو کشیدن پریز برق وجود دارد، دوشاخه جاروبرقی را به همین پریز نزدیک‌تر بزنید.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

پکیج دیواری گازی بوتان سری اپتیما از نوع دو مبدل بدون فن و محفظه احتراق باز می باشد. این پکیج مجهز به دو مبدل حرارتی ایتالیایی با کمترین رسوب می باشد. این پکیج در دو ظرفیت 24 کیلووات مناسب برای واحدهای با حداکثر مساحت 210 متر مربع می باشد. همچنین ظرفیت 28 کیلووات برای ساختمان هایی با حداکثر مساحت 280 متر مربع در نظر گرفته شده است.

معرفی دکمه ها و علائم روی پکیج اپتیما

در صفحه اصلی پکیج بوتان اپتیما یک سری دستگیره وجود دارد که با تنظیم آن می توان عملکرد دلخواه را از دستگاه دریافت کرد.

دستگیره انتخاب وضعیت بسته Optima برای روشن و خاموش کردن دستگاه و انتخاب وضعیت استفاده می شود. این دسته را می توان در حالت های مختلف وضعیت زمستان و تابستان، تعلیق یا راه اندازی مجدد تنظیم کرد.توجه داشته باشید که در صورت اختلال در بسته Optima، برای ریست کردن دستگاه باید دسته انتخاب وضعیت را در وسط قرار دهید.

برای تعمیر پکیج تاچی مدل اکو کلیک کنید

موقعیت تابستانی یا علامت خورشید

زمانی که فقط به آب گرم نیاز دارید، دستگاه را روی حالت تابستانی قرار می دهید، از این حالت استفاده کنید.

وضعیت زمستانی یا علامت برفی

هنگامی که در فصل زمستان به آب گرم و رادیاتور گرمایشی به طور همزمان نیاز باشد، پکیج اپتیما روی حالت زمستانی تنظیم می شود.

 

معانی رنگ های نمایشگر بسته بوتان اپتیما

 

-چراغ سبز ثابت نشان می دهد که مشعل بسته روشن است .چشمک زدن چراغ سبز به مدت 1 ثانیه روشن و خاموش به مدت 5 ثانیه نشان می دهد که سیستم در حالت آماده به کار است یا هیچ درخواستی ندارد و دستوری دریافت نکرده است.

-نور زرد چشمک زن نشان می دهد که سیستم با حداکثر ظرفیت کار می کند.

-چراغ سبز چشمک زن به مدت 0.5 ثانیه و خاموش شدن 0.5 ثانیه نشان دهنده خطای سیستم است.

-یک چراغ قرمز ثابت که نشان می دهد سیستم با مشکل مواجه شده است و یکی از کدهای خطای اصلی بسته اپتیما محسوب می شود.

 

راهنمای کد خطای بسته Butan Optima

چراغ سبز ثابت

 این کد خطا نشان می دهد که مشعل روشن است و خاموش نمی شود.

چشمک زدن چراغ سبز 0.5 تا 0.5 ثانیه

این کد خطای اپتیما بوتان دلایل و معانی زیادی دارد، از جمله موارد زیر:

حالت انتظار

حالت زمستانی

خرابی سوئیچ فشار کندانسور

پمپ گیر

خرابی کلید فشار حداقل آب

قفل کردن سنسورهای ntc روی یک مقاومت کاذب

چراغ سبز چشمک زن سریع

برای رفع این ارور پکیج اپتیما باید پمپ فشار، سوئیچ حداقل فشار، NTC و برد پکیج بررسی شود. این کد خطای اپتیما بوتان دلایل مختلفی دارد، از جمله:

 

حالت زمستانی

حالت انتظار

پرشیر

کلاچ پمپ

کمبود آب

خرابی NTC

نور زرد ثابت

این یکی دیگر از خطاهای پکیج اپتیما است که نشان دهنده قطع شدن سنسور NTC یا مصرف آب است.

نور قرمز ثابت

 چراغ قرمز ثابت دلایل مختلفی دارد و نشان دهنده چندین مشکل است.

1.شعله تشکیل نمی شود

2.ترموستات دود قطع شده است.

3.سنسور گرمایش مشکل دارد.

4.کلید فشار حداقل آب مشکل دارد.

5.برد کنترل آسیب دیده است

چشمک زدن قرمز 5-0.5 ثانیه

هنگامی که با این حالت چشمک زن پکیج اپتیما مواجه می شوید، نشان دهنده مشکل در کلید حرارتی است.

همیشه توصیه می کنیم با توجه به گازسوز بودن پکیج، هرگز بدون دانش فنی به دستگاه دست نزنید زیرا خطرات جانی به همراه دارد. توصیه دیگر این است که در صورت خرابی پکیج اپتیما، تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما را به تعمیرکار نبرید، زیرا برخورد ناشیانه تعمیرکار غیرحرفه ای می تواند آسیب زیادی به پکیج وارد کند و هزینه های هنگفتی را برای تعمیر متحمل شوید.

چگونه پکیج اپتیما را در حالت زمستانی روشن کنیم

اول از همه، برای روشن کردن پکیج باید سطح فشار سیستم را کنترل کرده و آن را روی 1.5 بار تنظیم کنید.

دریچه های تمام رادیاتورها و تمام شیرهای زیر پکیج که به شیلنگ های آب متصل هستند را باز کنید.پکیج اپتیما را در حالت زمستانی قرار دهید و صبر کنید تا رادیاتورها گرم شوند.

نحوه روشن کردن بسته بوتان اپتیما در حالت تابستانی

برای تغییر حالت زمستانی به حالت تابستانی کافی است دکمه تنظیم دمای آب گرم پکیج اپتیما را روی دمای دلخواه تنظیم کنید. سپس دستگاه را روی حالت تابستانی یا آفتابی قرار دهید. اکنون با بازکردن شیر آبگرم پکیج بوتان اپتیما شروع به کار می کند

اقدامات لازم برای نگهداری بهتر پکیج اپتیما

با سرویس سالیانه پکیج دیواری اپتیما توسط تعمیرکار مجاز، عملکرد بهینه دستگاه و افزایش کارایی آن توصیه می شود. روی ورودی آب دستگاه فیلتری تعبیه شده است که به دلیل وجود ذرات معلق در آب شهری و احتمال ورود ناخالصی ها به داخل بسته بندی، بهتر است حداقل سالی یک بار این فیلتر را تمیز کرده و در صورت نیاز تعویض نمایید. زمانی که نیازی به آب گرم با دمای بالا ندارید، بهتر است تنظیمات پکیج اپتیما را در پایین ترین سطح ممکن قرار دهید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

میدانید که یخچال چه وسیله مفید و موثری است و حتما تا به حال به این فکر کرده اید که اگر روزی این یخچال خراب شود یا در زندگی شما نباشد چقدر با مشکل مواجه خواهید شد. به همین دلیل با توجه به مطالبی که ذکر شد; تصمیم داریم به نکاتی در رابطه با تعمیر یخچال اشاره کنیم

مشکلات حاد در یخچال

اولین چیزی که می تواند به شما کمک کند؛ در مورد تعمیر یخچال اطلاعات زیادی کسب کنید; این برای دانستن مشکلات حاد یخچال است، یعنی مشکلاتی که در صورت بروز آنها باید از تعمیرکار کمک بخواهید.

 

اولین مشکل حاد: خرابی لاستیک

همانطور که می دانید دور درب یخچال های مختلف یک لایه لاستیک وجود دارد. اگر این لایه لاستیک آسیب ببیند باید خیلی سریع آن را حل کنید اما خودتان نمی توانید این لاستیک را تعویض کنید و باید از افرادی که این کار را بلد هستند کمک بگیرید.

 

مشکل حاد دوم: گرم شدن بیش از حد موتور یخچال

موضوع دیگری که باید بلافاصله پس از وقوع آن بررسی گرم شدن بیش از حد موتور یخچال می تواند آزار دهنده باشد.

 

سومین مشکل حاد: یخچال خنک نمی شود

همانطور که می دانید؛ وظیفه اصلی یخچال جلوگیری از فساد مواد غذایی با پایین نگه داشتن دما و سرد نگه داشتن فضای داخل یخچال است. اما مسلماً اگر روزی یخچال شما آنطور که باید دما را پایین نیاورد، باید خیلی سریع برای تعمیر یخچال و رفع این مشکل از افراد ماهر کمک بگیرید؛ زیرا می تواند به برخی از قسمت های دیگر یخچال شما آسیب برساند.

چهارمین مشکل حاد: صدای یخچال

آخرین مشکل حادی که برای تعمیر یخچال توصیه می کنیم ; صدای یخچال بیش از حد بلند است، زمانی که این صدا بلند و آزاردهنده باشد نشان دهنده شل بودن بست های داخل موتور یا سایر قسمت های یخچال خواهد بود و باید به حالت اولیه برگردند.

 

چگونه از تعمیر یخچال جلوگیری کنیم؟

موضوعی که می تواند اطلاعات شما را در زمینه تعمیر یخچال تا حد زیادی افزایش دهد; این برای شناخت بهترین راهکارهایی است که می تواند از تعمیر یخچال جلوگیری کند. در ادامه به این راهکارها اشاره خواهیم کرد.

 

راه حل اول

با توجه به اینکه نوسانات برق شهری زیاد است و این نوسانات می تواند به سیستم برق یخچال شما آسیب برساند; توصیه می کنیم برای جلوگیری یا به تعویق انداختن تعمیر یخچال حتما یک محافظ برق روی سیم برق یخچال خود قرار دهید.

 

راه حل دوم

نکته دیگری که می تواند در تعویق تعمیر یخچال موثر باشد؛ یعنی هرگز نباید غذای داغ را بدون درب در یخچال قرار دهید.

 

 راه حل سوم

یکی دیگر از مسائل مفید این است که یخچال خود را در معرض وسایل مولد گرما مانند اجاق گاز و همچنین نور مستقیم خورشید قرار ندهید. پس به این نکته نیز توجه کنید.

 

راه حل چهارم

اکیدا توصیه می شود برای جلوگیری از تعمیر یخچال، آن را در فاصله 5 تا 8 سانتی متری از دیوارهای اطراف قرار دهید. زیرا نزدیک بودن یخچال به این دیوارها می تواند باعث آسیب و مشکلاتی برای یخچال شما شود.

 

راه حل پنجم

زمانی که قصد تمیز کردن یخچال خود را دارید، لازم است آن را از برق بکشید و بعد از تمیز کردن آن را به برق بزنید و با این کار از تعمیر یخچال جلوگیری کنید.

 

راه حل ششم

برای آخرین راه حل، ما نیز توصیه می کنیم؛ اگر قرار است برای سفر چند روزه خانه را ترک کنید؛ ترموستات یخچال خود را روی پایین ترین حالت قرار دهید و سپس از خانه خارج شوید و در نتیجه تعمیر یخچال خود را به تاخیر بیندازید.

هزینه تعمیر یخچال

همانطور که می دانید؛ با توجه به اینکه خرابی و تعمیر یخچال مشکلی است که در اکثر مواقع به صورت ناگهانی اتفاق می افتد. شاید مردم در آن لحظه توانایی مالی برای پرداخت هزینه تعمیر یخچال را نداشته باشند. به همین دلیل است که از این موضوع بسیار نگران هستند و سؤال می کنند; در پاسخ به این سوالات باید گفت که متاسفانه به دلیل انواع ایرادات فراوانی که برای یخچال های مختلف پیش می آید، نمی توان یک عدد را به عنوان هزینه تعمیر یخچال ذکر کرد. زیرا این هزینه به عوامل زیادی مانند نوع خرابی، میزان خرابی، تعویض یا عدم تعویض قطعه، گارانتی یخچال، نوع قطعه تعویض و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

جاروبرقی یکی از مهم ترین لوازم خانگی در هر خانه است. کار هر خانه و مکانی بدون جاروبرقی کاملاً مختل می شود و نمی توان هیچ مکانی را بدون جاروبرقی تمیز کرد. حتی اگر جاروبرقی برای چند ساعت مانده باشد باز هم کار نظافت مختل می شود و مردم با مشکل مواجه می شوند. هیچ گاه تصادف نمی کند و جاروبرقی شما ممکن است هر لحظه به طور غیرمنتظره ای خراب شود و نیاز به تعمیر جاروبرقی داشته باشد.

مرحله اول آموزش تعمیر جاروبرقی; عیب یابی و تعمیر موتور

مهم ترین قسمت جاروبرقی که موتور آن است ممکن است روزی به دلیل استفاده نادرست یا طولانی مدت از کار بیفتد. به همین دلیل است که معمولا تعمیرات موتور جاروبرقی انجام می شود، اگرچه تعمیر جاروبرقی یک امر تخصصی است، اما با آموزش تعمیر جاروبرقی می توان عیوب جاروبرقی را تا حدودی برطرف کرد. مراحل تعمیر موتور جاروبرقی به شرح زیر است:

ابتدا جاروبرقی را با ابزاری مانند پیچ ​​گوشتی باز کنید.اگر می توانید با برداشتن فیلتر یا کیسه جاروبرقی به قسمت موتور دسترسی پیدا کنید، می توانید همین کار را انجام دهید.قسمت زغال کربن جاروبرقی را بررسی کنید، در صورت معیوب بودن آن را تعویض کنید.

در انتهای موتور یک قطعه فلزی وجود دارد که در صورت خرابی نیاز به تعمیر دارد. ممکن است این قطعه شکسته یا تیغه های آن معیوب باشد. در این صورت آن را تعویض کنید.

در این مرحله از آموزش تعمیرات گرمایشی و برقی، گاهی اوقات کلکتور یا ذغال جاروبرقی مسدود یا رسوب می کند و نیاز به تمیز کردن دارد. کربن کلکتور یا جاروبرقی را با یک پارچه مرطوب یا اسپری آب تمیز کنید. قبل از قرار دادن مجدد این قطعات در دستگاه، از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید.

گاهی اوقات قطعات استاتور یا استاتور توسط زباله یا جاروبرقی مسدود می شود. آن را با مسواک یا ابزار مشابه تمیز کنید.

کموتاتور یکی دیگر از قطعات مهم جاروبرقی است که در موتور قرار دارد. این قسمت به صورت حلقه های مسی رنگ است که گاهی کثیف می شود. در صورت وجود کثیفی یا رسوبات داخل این قسمت، باید آن را سمباده بزنید. سنباده ای که استفاده می کنید باید نرم باشد تا شیارها و حلقه ها آسیب نبینند.

برای اطمینان، تمام قطعات بلبرینگ موتور را بررسی کنید و در صورت آسیب دیدن آن را تعویض کنید.

پس از انجام این کارها، موتور ضعیف یا آسیب دیده تا حد بسیار مطلوبی تقویت می شود و می توانید به خوبی از جاروبرقی استفاده کنید. اگر این قسمت از آموزش تعمیر جاروبرقی برای تعمیر موتور آن کافی نبود، بهتر است آن را به تعمیرکار نشان دهید.

مرحله دوم آموزش تعمیر جاروبرقی; حل مشکل مکش کم

یکی از رایج ترین مشکلاتی که اغلب توسط کاربران جاروبرقی گزارش می شود مکش کم است.

فیلتر جاروبرقی را بررسی کنید: یکی از مهم ترین دلایل مکش کم جاروبرقی مسدود شدن فیلتر جاروبرقی است. انسداد را عوض یا رفع کنید تا مکش جاروبرقی مانند روز اول باشد.

خالی یا تعویض کیسه جاروبرقی: یکی از مهم ترین و البته ساده ترین دلایل مکش کم جاروبرقی پر بودن کیسه است. در این قسمت از آموزش تعمیر جاروبرقی، اگر سیستم جاروبرقی شما از کیسه یکبار مصرف استفاده می کند، آن را دور بیندازید یا سعی کنید آن را خالی کنید.

انسداد لوله های جاروبرقی را بررسی کنید: گاهی اوقات کاهش مکش ناشی از مسدود شدن مسیر جریان هوای جاروبرقی است. پس فقط لوله فلزی آن را بررسی نکنید و تمام مسیرهایی که ممکن است مسدود شوند را بررسی کنید و در صورت انسداد آن را برطرف کنید.

شکستگی لوله ها یا قسمت هایی از جریان هوای جاروبرقی را بررسی کنید: مسیر جاروبرقی باید بدون شکستگی یا سوراخ باشد. در این صورت مکش به خوبی ایجاد می شود و جاروبرقی قدرت کشش خوبی خواهد داشت.

موتور جاروبرقی را بررسی کنید: اگر تمام قسمت های بالا را چک کرده اید، اما جاروبرقی شما همچنان مشکل دارد، موتور جاروبرقی را بررسی کنید. در بالا به آموزش تعمیرات جاروبرقی در قسمت موتور اشاره کردیم.

مرحله سوم آموزش تعمیر جاروبرقی: حل مشکل خاموشی

معمول است که جاروبرقی مانند کاهش مکش خاموش می شود.

فیلتر جاروبرقی را بررسی کنید:دلیل وجود فیلتر جلوگیری از ورود ذرات به داخل جاروبرقی می باشد. گاهی اوقات این قسمت در اثر استفاده مداوم مسدود می شود. در نهایت گرفتگی این قطعه باعث کاهش مکش و فشار بیشتر به موتور می شود. به طوری که دمای موتور جاروبرقی بالا رفته و ناگهان خاموش می شود. این مشکل با تعویض یا رفع انسداد فیلتر به خوبی حل می شود.

اتصالات جاروبرقی را بررسی کنید:اطمینان حاصل کنید که اتصالات جاروبرقی کاملاً متصل است و نوسان و اتصالی وجود ندارد. برای این آموزش تعمیر جاروبرقی از اهم متر و ولت متر استفاده کنید و آن را روی اتصال مورد نظر قرار دهید. اگر اتصال قطع شد با استفاده از کلید آن را به برد اصلی یا سایر قسمت ها وصل کنید

محفظه فن دستگاه را بررسی کنید:فن که وظیفه خنک سازی دستگاه را دارد باید به خوبی کار کند تا جاروبرقی شما دچار مشکل نشود. هر گونه خرابی در این قسمت باعث خنک نشدن مناسب موتور دستگاه و بالا رفتن بیش از حد دمای دستگاه می شود. گرم شدن بیش از حد جاروبرقی باعث از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی می شود. در این قسمت از آموزش تعمیر جاروبرقی باید محفظه فن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ جسم یا ذرات خارجی به فن و محفظه آن متصل نشده باشد. سعی کنید گرد و غبار این ناحیه را تمیز کنید. اگر باز هم خوب کار نمی کند، مشکل از سیستم خنک کننده است که باید تعویض یا تعمیر شود.

موتور دستگاه را بررسی کنید:اگر باز هم مشکل کار نکردن جاروبرقی شما حل نشد، باید به وجود ایراد در موتور نیز مشکوک باشید. در این صورت به قسمت آموزش تعمیر جاروبرقی در قسمت موتور مراجعه کنید و سعی کنید موتور را نیز تعمیر کنید.

مرحله چهارم آموزش تعمیر جاروبرقی: تعمیرات برد جاروبرقی

و در نهایت به یکی از مهم ترین قسمت های هر لوازم خانگی می رسد. شاید فکر کنید که موتور مهمترین قسمت هر وسیله برقی است، این نکته اشتباه نیست، اما به این معنی نیست که برد وسایل برقی به اندازه موتور مهم نیست. گاهی اوقات خرابی جاروبرقی خواه ناخواه منجر به تعمیر برد آن می شود که کار نسبتا تخصصی تری است

برای تعمیر برد باید این موارد را به طور کامل بررسی کنید:

 

اتصال خازن ها

اتصال مدارها و اطمینان از تداوم

مقاومت ها برای محدود کردن جریان ولتاژ وجود دارند.

اتصالات مربوط به کنترل صدا و مکش جاروبرقی

قسمت ولتاژ ورودی جاروبرقی

تریاک

صفحه انتقال حرارت جاروبرقی نیمه رسانا است

پتانسیومتر جاروبرقی

البته قابل ذکر است که بررسی این قطعات و تعمیر برد جاروبرقی کاری تخصصی است و به راحتی قابل تعمیر نیست. اگر می دانید که چگونه از جاروبرقی استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم آن را تعمیر کنید. در این صورت این قسمت از آموزش تعمیر جاروبرقی را رها کنید و تعمیرات برد را به کارشناس فنی بسپارید.

 



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

تعمیر یخچال یکی از خدماتی است که در صورت نیاز بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. امروزه یخچال ساید بای ساید به دلیل فضای داخلی بزرگ و دو درب مجزا برای قسمت های یخچال و فریزر یکی از محبوب ترین و مورد علاقه ترین انواع یخچال به حساب می آید. با این حال، مانند سایر دستگاه های الکترونیکی، این دستگاه ها نیز ممکن است دچار مشکل و خرابی شوند. اگر یخچال ساید بای ساید شما خراب است و مشکل دارد بهتر است با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

مشکلات رایج یخچال های ساید بای ساید

1- خرابی در موتور فن: یکی از مشکلات رایجی است که باعث یخ زدایی فریزر و تشکیل یخ در دیواره های داخلی یخچال می شود.

2-عیب در سیستم یخ ساز: اگر دستگاه شما یخ نمی سازد، ممکن است سیستم یخ ساز مشکل داشته باشد که می تواند ناشی از نقص در مشخصات فنی، سیم کشی یا سایر کنترلرها باشد.

3- نقص در درب ها: این مشکل باعث نشتی هوا و افزایش مصرف برق می شود. نشت هوا ممکن است رطوبت داخل یخچال را افزایش دهد و مواد غذایی داخل آن را خراب کند.

4- مشکل ترموستات: ترموستات مانند قلب یخچال است و در صورت خرابی می تواند دمای داخل یخچال را کم یا زیاد کند.

5- کمپرسور معیوب: اگر کمپرسور یخچال شما به درستی کار نکند دمای داخلی یخچال به سرعت بالا یا پایین می رود و ممکن است باعث فساد مواد غذایی شود.

تعمیر یخچال اسنووا

اولین قدم در تعمیر یخچال اسنووا تشخیص ایراد موجود می باشد. یخچال شما ممکن است مشکلاتی مانند خرابی کمپرسور، خنک نشدن کافی، نشت آب، صداهای عجیب و غریب یا روشن نشدن داشته باشد. با بررسی دقیق این مشکلات و تعیین علت آنها، به راحتی می توانید به مرحله بعدی بروید. با استفاده از راهنمای زیر می توانید یخچال خود را تعمیر کنید:

• بررسی کنید که آیا برق به یخچال وصل است یا خیر.

• اگر برق به یخچال وصل است، بررسی کنید که آیا کابل برق به درستی وصل شده است.

• اگر کابل برق به درستی وصل شده است، بررسی کنید که آیا کنترل کننده دما به درستی تنظیم شده است.

• اگر کنترل کننده دما به درستی تنظیم شده است، بررسی کنید که آیا فیلتر هوای یخچال تمیز است یا خیر.

• اگر فیلتر هوای یخچال تمیز است و همچنان ایراد دارد بهتر است به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

اگر یخچال اسنوا شما دارای یخ زدگی است، می توانید با استفاده از روش های زیر آن را تعمیر کنید:

• یخچال را خاموش کنید و حدود 24 تا 48 ساعت صبر کنید تا یخ کاملا آب شود.

• یخ را با استفاده از حوله و آب گرم بردارید.

• تمیز کردن درها و سطوح داخلی یخچال با استفاده از محلول شوینده.

• یخچال را روشن کرده و دمای مناسب را تنظیم کنید.

 

پس از تشخیص مشکل می توانید به خطوط کمک یا دفترچه راهنمای تعمیرات اسنووا مراجعه کنید. در این مستندات دستورالعمل های جامعی در مورد نحوه تعمیر یخچال اسنووا از جمله نکاتی در مورد عیب یابی و تعمیر ایرادات مختلف وجود دارد. این دستورالعمل ها به شما کمک می کند تا مشکلات رایج را شناسایی کرده و بهترین راه ها را برای رفع آنها بیابید.

چارچوب های راهنمایی مناسب برای استفاده از یخچال اسنوا می تواند به شما در بهره وری بیشتر و استفاده بهینه از این دستگاه کمک کند. در اینجا، دستورالعمل‌های مهمی را بررسی می‌کنیم که باید برای استفاده بهتر از یخچال اسنووا در نظر بگیرید.

• جای مناسب برای قرار دادن یخچال: یکی از نکات مهم در استفاده از یخچال اسنوا، قرار دادن آن در جای مناسب است. در این قسمت باید دقت کنید که یخچال در محیطی با دمای مناسب و دور از منابع حرارتی قرار گیرد. همچنین باید فضای کافی برای عملکرد صحیح جریان هوا داشته باشد. در این راستا توصیه می شود یخچال را در مکانی دور از نور مستقیم خورشید، اجاق گاز و وسایل گرمایشی قرار دهید.

• دمای مناسب: تنظیم دمای مناسب در یخچال اسنوا می تواند تاثیر زیادی در نگهداری مواد غذایی داشته باشد. برای نگهداری ایمن و بهینه، دمای داخل یخچال باید در محدوده ۲ تا ۵ درجه سانتیگراد باشد. دمای بالاتر از حد معمول می تواند باعث فاسد شدن غذا شود و دمای کمتر از حد معمول ممکن است باعث ایجاد یخ در دستگاه شود.

 

قرار دادن صحیح مواد غذایی: هنگام قرار دادن مواد غذایی در یخچال اسنوا باید به جای مناسب آنها توجه کرد. محفظه های مختلف یخچال برای نگهداری بهتر مواد غذایی در دماهای مختلف طراحی شده اند. به عنوان مثال، مواد تازه مانند گوشت و ماهی را باید در قسمت خنک تری از یخچال قرار دهید. همزمان مواد دیگری مانند سبزیجات و میوه ها در محفظه دمای متوسط ​​قرار می گیرند.

قبل از تعمیر یخچال نکات مهم را بررسی کنید

1. بررسی گارانتی: اگر یخچال شما همچنان تحت گارانتی است، بهتر است ابتدا شرایط گارانتی را بررسی کنید و در صورت لزوم با سازنده تماس بگیرید.

2. جستجوی متخصص: انتخاب تعمیرکار مناسب بسیار مهم است. بهتر است یک تعمیرکار متخصص با تجربه در تعمیر یخچال انتخاب کنید. همچنین می توانید نظرات و تجربیات دیگران را در مورد تعمیرکاران مختلف جستجو کنید.

3. ارائه اطلاعات دقیق: برای اینکه تعمیرکار بتواند عیوب دستگاه شما را بررسی کند، بهتر است اطلاعات دقیقی در مورد نوع دستگاه و مشکلات آن ارائه دهد.

4. هزینه تعمیر: برای برآورد بهتر هزینه تعمیر، بهتر است اطلاعات مربوط به قطعات مورد نیاز و میزان زمان تعمیر را از تعمیرکار دریافت کنید.

5. بررسی قیمت ها: قبل از تماس با تعمیرکار، بهتر است قیمت های مختلف تعمیر را بررسی کنید تا بهترین قیمت را بیابید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

در این مقاله سعی داریم عیب یابی پکیج ایران رادیاتور را توضیح دهیم. عیب یابی پکیج ایران رادیاتور کار هر شخصی نیست و زمانی انجام می شود که پکیج ایران رادیاتور شما دچار مشکل جدی شده باشد  و در عملکرد آن نقص به وجود بیاد. وقتی مشکل پکیج  ایران رادیاتور خود را پیدا کردید باید پکیج خود را تعمیر کنید.

 

انواع مدل پکیج ایران رادیاتور

در این قسمت قصد داریم شما را با انواع مدل پکیج و نحوه عیب یابی آنها آشنا کنیم.

پکیج های ایران رادیاتور انواع مختلفی دارند که به طور کلی به شش دسته تقسیم می شوند:

  1. مدل E
  2. مدل M
  3. مدل K
  4. مدل L
  5. مدل ocE
  6. مدل BM

در ادامه تمامی مدل ها و عیب یابی پکیج دیواری ایران رادیاتور به طور کامل به شما عزیزان توضیح داده خواهد شد.

علاوه بر نام و مدل پکیج  از دو پسوند استفاده می شود که با توجه به این پسوندها می توان تشخیص داد که پکیج فن دار است یا بدون فن.

اگر در ادامه مدل پکیج ایران رادیاتور از پسوند FF استفاده شده باشد باید بدانید که پکیج از نوع فن دار است و اگر پسوند CF استفاده شده باشد باید بدانید که پکیج ایران رادیاتور از نوع بدون فن است.

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

پس از عیب یابی پکیج ایران رادیاتور باید آن را تعمیر و یا ارور های آن را برطرف کنید. اگر قصد تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود را داشتید و در تهران سکونت دارید می توانید از تعمیر پکیج تهران کمک بگیرید.

در ابتدا می خواهیم به انواع مدل های 24، 28، 36 (FF، CF) پکیج ایران رادیاتور اشاره کنیم.

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل L, K:

1. وقتی ارور پکیج ایران رادیاتور E1 است فهمیده اید که علت خراب شدن سوئیچ فشار (ابزار کنترل فشار دقیق) است یا اینکه فشار آب کم است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

2. ارور E2 برای نشان دادن عدم شعله پکیج ایران رادیاتور است.

3. ارورهای E12، E39، E99 نشانه خرابی برد پکیج است.

4. ارور E88 در صورت مشاهده باید متوجه شوید که پکیج بیش از حد مجاز گرم شده است.

5. ارور E10 نشانه نشت دود از دودکش است. اگر دیدید باید دودکش را چک کنید و مشکل را حل کنید.

6. ارور E50 نشان می دهد که فن در حین کارکردن کمپرسور از کار افتاده است و در این صورت نیاز به تعمیر یا تعویض فن دارید.

7. ارور E51 برعکس ارور E50 است یعنی فن کار می کند و کمپرسور از کار افتاده است.

8. در صورت مشاهده ارور E42 باید متوجه شوید که مدار پکیج ایران رادیاتور باز است و باید آن را تعویض کنید.

9.ارور E81 برای نشان دادن خرابی پمپ یا خرابی شعله و رسیدن دمای پکیج به 105 درجه سانتیگراد است.

و…

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل M,E,MB,Eco:

در این نوع پکیج ایران رادیاتور خطاها توسط چراغ های 10 تا 80 نمایش داده می شود که می خواهیم شما را با آن آشنا کنیم.

1. ارور 70 60 40 نشان دهنده کار نکردن فن و روشن بودن  آن و درست کارکردن سوئیچ فشار است که در این صورت باید توجه داشته باشید که مشکل از فن است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

2. وقتی لامپ های 80 60 40 با هم روشن می شوند به این معنا است که اگر کمپرسور خراب است و کار نمی کند فن روشن است.

3. در صورت روشن شدن چراغ 30 احتمال قطع شدن سیم ها و اتصال با برد اصلی پکیج وجود دارد که باید مورد بررسی و در صورت نیاز تعویض یا تعمیر کنید.

4. ارور 40 80 زمانی رخ می دهد که دودکش پکیج ایران رادیاتور مشکل داشته باشد. در این صورت باید دودکش را چک کرده و در صورت مسدود بودن آن را باز کنید تا از خطرات احتمالی گازگرفتگی جلوگیری شود.

5. اگر با ارور 50 60 70 مواجه شدید باید بدانید که سنسور NTC مشکل دارد و باید تعویض شود.

6. مشاهده ارور 40 70 نشان دهنده فشار کم آب یا خرابی کلید فشار است.

7. نمایش ارور 70 80 برای نشان دادن خرابی جرقه پکیج، تشکیل نشدن شعله پکیج، خرابی گاز و ... می باشد که با تعمیر رفع می شود.

8. خطای 80 برای نشان دادن خرابی پمپ یا شکستن شعله و رسیدن دمای پکیج به 105 درجه سانتیگراد است و توسط سوئیچ فشار قابل تشخیص نیست.

9. خطای 70 نمایش داده می شود زیرا دمای مدار گرمایش بیش از حد افزایش یافته است که کمتر از 105 درجه سانتیگراد و بیش از 89 درجه سانتیگراد است.

و…

تعمیر پکیج ایران رادیاتور

در قسمت قبل شما را با عیب یابی و خطا های پکیج ایران رادیاتور آشنا کردیم و در این قسمت می خواهیم تعمیر پکیج ایران رادیاتور را برای شما عزیزان شرح دهیم.

در برخی موارد مشکلاتی برای پکیج شما وجود دارد که با نمایش خطا نشان داده نمی شود که از جمله این مشکلات می توان به صدای پکیج، کمبود آب و ... اشاره کرد.

صدای پکیج که ناشی از تهویه نکردن پکیج و بخاری و ... می باشد باید هواگیری شود.

در برخی موارد دیگر که پکیج آب را به خوبی گرم نمی کند و یا فشار آب گرم کم است، باید بدانید که پکیج ته نشین شده است و باید ته نشینی پکیج ایران رادیاتور انجام شود.

رسوب گذاری با کمک اسید و آب انجام می شود و در برخی موارد که توسط اسید از بین نمی روند، می توانید با یک ضربه آرام آنها را جدا کنید.

اگر قادر به تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود نیستید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

یکی از سوالاتی که ذهن خریداران را درگیر می کند این است که چه مارک جاروبرقی ایرانی خوب است. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با جاروبرقی های ایرانی آشنا کنیم و همچنین شما را در خرید بهترین جاروبرقی ایرانی راهنمایی کنیم.

بهترین جاروبرقی از نظر کاربران

دانستن ویژگی های بهترین جاروبرقی از دید کاربران به شما کمک می کند تا بدانید معیار اصلی شما در خرید جاروبرقی چیست و بهترین جاروبرقی باید چه ویژگی هایی داشته باشد. آشنایی با این ویژگی ها جزئی از راهنمای خرید می باشد لذا توجه به آن یکی از ضروریات قبل از خرید به حساب می آید.

خرید از بازار لوازم خانگی به دلیل وجود برندها و مدل های مختلف کاری بسیار زمان بر است و به همین دلیل مطالعه مقالاتی با عنوان راهنمای خرید جاروبرقی یا خرید یک جاروبرقی خوب می تواند این کارها را آسان کند و در عین حال نگرانی در مورد خرید کالاهای تقلبی یا مواجهه با گزینه های عجیب و غریب کاهش می یابد.

نکته: برای تعمیر جارو برقی در منزل و تعمیرات لوازم خانگی حتما جای معتبر و قابل اعتمادی را بیابید.

چگونه یک جاروبرقی خوب انتخاب کنیم؟

یکی از سوالاتی که مشتریان را قبل از خرید جاروبرقی آزار می دهد این است که چگونه یک جاروبرقی خوب انتخاب کنیم؟ لوازم خانگی مانند هر وسیله دیگری بسته به کیفیت قیمت آنها تغییر می کند مثلا جاروبرقی با صدای کم و قدرت بالا معمولا قیمت بالاتری نسبت به جاروبرقی با بالاترین قدرت مکش و صدای بلند دارد. همچنین به طور کلی نمی توان گفت جاروبرقی چند واتی خوب است زیرا باید موارد دیگری را در نظر گرفت. پس پس از آشنایی با ویژگی های بهترین جاروبرقی ها، آنها را به عنوان اولویت اول خود انتخاب کنید و در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. توجه داشته باشید که بهترین جاروبرقی از نظر کاربران شامل ویژگی های زیر می باشد که می توانید با مقایسه آنها و در نظر گرفتن معیارهای خود بهترین جاروبرقی را برای خود انتخاب کنید.

1. قدرت مکش جاروبرقی

2. حجم جاروبرقی

3. برند جاروبرقی و خدمات پس از فروش

4. ظرفیت مخزن جاروبرقی

5. وزن جاروبرقی برای حمل آسان

6. طول سیم برق جاروبرقی متناسب با اندازه خانه است

7. امکانات و تجهیزات

8. قابلیت جذب مایعات

9. قیمت جاروبرقی

همچنین کیفیت محصولات برای افراد در اولویت قرار دارد، بنابراین می خواهند قبل از خرید جاروبرقی با بهترین جاروبرقی های ایرانی آشنا شوند و با توجه به بودجه خود مناسب ترین محصول را خریداری کنند.

اگرچه با اعمال تحریم ها، حضور برخی برندها در بازار لوازم خانگی کم رنگ شده است، اما همچنان برخی جاروبرقی های خارجی را می توان در بازار یافت. همین موضوع باعث شده تا مخاطب بین خرید جاروبرقی ایرانی و گرجی تردید کند. برای رفع این شبهه لازم دانستیم چند نکته مهم را بیان کنیم.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم یکی از بهترین برندهای جاروبرقی ایرانی را انتخاب کنید و با توجه به معیارهای خود مناسب ترین مدل را خریداری کنید.

معرفی جاروبرقی ایرانی

معرفی جاروبرقی های ایرانی مهم ترین قسمت این مقاله محسوب می شود چرا که در این قسمت به این سوال پاسخ می دهید که چه مارکی جاروبرقی ایرانی خوب است؟ بهترین برند جاروبرقی ایرانی کدام است؟ و چه جارو برقی خوب بخرم؟ 

بهترین برند جاروبرقی ایرانی

پس از شروع تحریم ها، برندهای ایرانی فعالیت خود را گسترش دادند و پیشرفت چشمگیری در زمینه تولید لوازم خانگی داشتند. همین امر باعث شده تا رقابت در بازار لوازم خانگی ایران بیشتر شود و عنوان بهترین برند جاروبرقی ایرانی متعلق به برندهای زیادی است. در پاسخ به این سوال که بهترین برند جاروبرقی ایرانی چیست، می توان پاکشوما، پارس خزر، اسنوا، امرسان، دوو، تولیپس و بست را نام برد.

برای همه ما جالب است که بدانیم گران ترین لوازم خانگی یا وسایل رایجی که در زندگی روزمره با آن سر و کار داریم چیست و چقدر هزینه دارد. مثلا گران ترین جاروبرقی ایران و گران ترین جاروبرقی دنیا می تواند یکی از مواردی باشد که ما را کمی کنجکاو کند.

بهترین جاروبرقی ایرانی / بهترین جاروبرقی دوو 

حالا نوبت گران ترین جاروبرقی ایرانی است که متعلق به شرکت دوو است. اگرچه گران ترین جاروبرقی دنیا طراحی خاصی دارد و در زندگی روزمره از آن استفاده نمی شود، اما گران ترین جاروبرقی این گونه نیست و دقیقا برای استفاده روزانه طراحی شده است. در حال حاضر جاروبرقی دوو مدل DVC-LH22R گران ترین جاروبرقی ایرانی است که با قیمت 3 میلیون و 960 تومان به فروش می رسد. لازم به ذکر است که این محصول علاوه بر اینکه یکی از بهترین جاروبرقی های دوو محسوب می شود، در لیست بهترین جاروبرقی های کیسه ای ایرانی نیز قرار گرفته است.

جاروبرقی ایرانی پارس خزر

جاروبرقی ایرانی پارس خزر چند سالی است که در بازار ایران به فروش می رسد و کاربران زیادی از محصولات این برند استفاده کرده و راضی هستند. از آنجایی که پارس خزر بیش از ده مدل جاروبرقی را در لیست لوازم خانگی خود دارد، اما جاروبرقی VC-2200W عنوان بهترین جاروبرقی پارس خزر را به خود اختصاص داده است. قیمت جاروبرقی پارس خزر 2 میلیون و 737 هزار تومان می باشد که نسبتاً مقرون به صرفه است.



:: برچسب‌ها: تعمیر لوازم خانگی در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اسنوا ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برخی از این دلایل عبارتند از:

 

1. لوله خروجی آب مسدود شده است: این مسئله معمولاً به دلیل وجود جسم غریب در لوله خروجی آب یا تجمع زباله درون لوله اتفاق می‌افتد. در این صورت، باید لوله خروجی آب را باز کرده و آن را با ابزاری مانند کلید پایپ یا یک کلید ساده پاک کنید.

 

2. فیلتر آب ورودی آلوده است: اگر فیلتر آب ورودی به دلیل بلوک شدن یا آلودگی آب، آب به درستی به داخل ماشین لباسشویی نمی‌رسد و در نتیجه ماشین لباسشویی آب را نمی‌تواند جذب کند. در این صورت، باید فیلتر آب را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

برای تعمیر لباسشویی اسنوا در تهران با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

3. پمپ آب ماشین لباسشویی خراب شده است: اگر پمپ آب به دلیل خرابی یا قطعات آن خراب شده است، ماشین لباسشویی نمی‌تواند آب را جذب کند و در نتیجه آبگیری نمی‌کند. در این صورت، باید پمپ آب را تعویض کنید.

 

4. سیم برق ماشین لباسشویی قطع شده است: اگر سیم برق ماشین لباسشویی قطع شده است، ماشین لباسشویی نمی‌تواند به درستی کار کند و در نتیجه آب را نمی‌تواند جذب کند. در این صورت، باید سیم برق ماشین لباسشویی را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعمیر کنید.

 

اگر با انجام این روش‌ها مشکل حل نشد، پیشنهاد می‌شود تعمیرات را توسط یک تکنسین مجرب انجام دهید.

به طور کلی، مشکلات آبگیری در ماشین لباسشویی‌ها می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. در ادامه به برخی از دلایل دیگر مشکلات آبگیری در ماشین لباسشویی می‌پردازیم:

 

5. شل شدن یا قطع شدن شیلنگ آب ورودی: شیلنگ آب ورودی ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد، خراب شده و شل یا قطع شود. در این صورت، آب به درستی به داخل ماشین لباسشویی نمی‌رسد و ماشین لباسشویی نمی‌تواند آب را جذب کند.

 

6. خرابی سیستم سوزن‌های درون ماشین لباسشویی: سیستم سوزن‌های درون ماشین لباسشویی ممکن است خراب شده و در نتیجه ماشین لباسشویی نتواند به درستی آب را جذب کند.

 

7. خرابی سوئیچ پمپ: سوئیچ پمپ ممکن است به دلیل خرابی، قطع شود و در نتیجه پمپ آب به درستی کار نکند. در این صورت، ماشین لباسشویی نمی‌تواند آب را جذب کند و مشکل آبگیری پیش می‌آید.

 

8. خرابی سیستم الکترونیکی: در برخی موارد، خرابی سیستم الکترونیکی ماشین لباسشویی می‌تواند باعث مشکلات آبگیری شود. در این صورت، تعمیرات ماشین لباسشویی توسط یک تکنسین مجرب لازم است.

 

در نهایت، تعمیر و رفع مشکلات آبگیری ماشین لباسشویی به دلیل داشتن بیش از یک علت ممکن است پیچیده باشد. برای داشتن نتیجه بهتر، می‌توانید با تکنسین آشنا شوید و او را برای بررسی و تعمیر ماشین لباسشویی خود فراخوانید.

دلایل آبگیری نکردن لباسشویی

مشکلات آبگیری در ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل مسائل مختلفی اتفاق بیفتد. برخی از دلایل رایج آبگیری نکردن لباسشویی عبارتند از:

 

1. لوله خروجی آب مسدود شده است: این مشکل معمولا به دلیل وجود جسم خارجی در لوله خروجی آب یا تجمع زباله درون لوله اتفاق می‌افتد. در این صورت، لوله خروجی آب باید باز شده و آن را با ابزاری مانند کلید پایپ یا یک کلید ساده پاک کنید.

 

2. فیلتر آب ورودی آلوده است: اگر فیلتر آب ورودی به دلیل بلوک شدن یا آلودگی آب، آب به درستی به داخل ماشین لباسشویی نمی‌رسد و در نتیجه ماشین لباسشویی آب را نمی‌تواند جذب کند. در این صورت، فیلتر آب را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

 

3. پمپ آب ماشین لباسشویی خراب شده است: اگر پمپ آب به دلیل خرابی یا قطعات آن خراب شده است، ماشین لباسشویی نمی‌تواند آب را جذب کند و در نتیجه آبگیری نمی‌کند. در این صورت، پمپ آب را تعویض کنید.

 

4. سیم برق ماشین لباسشویی قطع شده است: اگر سیم برق ماشین لباسشویی قطع شده است، ماشین لباسشویی نمی‌تواند به درستی کار کند و در نتیجه آب را نمی‌تواند جذب کند. در این صورت، سیم برق ماشین لباسشویی را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعمیر کنید.

 

5. خرابی موتور: اگر موتور ماشین لباسشویی خراب شده است، ممکن است ماشین لباسشویی نتواند آب را جذب کند و در نتیجه آبگیری نکند. در این صورت، موتور را بررسی کرده و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض کنید.

 

6. خرابی سنسور آب: در برخی موارد، سنسور آب ماشین لباسشویی خراب می‌شود و در نتیجه ماشین لباسشویی نمی‌تواند به درستی آب را جذب کند. در این صورت، سنسور آب را بررسی کرده و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض کنید.

 

در نهایت، در صورتی که با انجام این روش‌هامشکل آبگیری ماشین لباسشویی شما حل نشد، بهتر است با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید تا مشکل را بررسی کرده و تعمیر کند.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

دلایل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

1- کم بودن ولتاژ برق: در برخی موارد، ولتاژ برق موجود در خانه کافی نیست تا موتور ماشین لباسشویی را به درستی اجرا کند، این مسئله ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شود.

 

2- خرابی موتور: در صورتی که موتور ماشین لباسشویی خراب شده باشد، این موضوع می‌تواند باعث عدم چرخش دیگ در دستگاه شود و باعث مشکل در عملکرد ماشین لباسشویی شود.

 

3- خرابی سیستم کنترل الکترونیکی: در برخی موارد، خرابی سیستم کنترل الکترونیکی ماشین لباسشویی می‌تواند باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، ممکن است نیاز به تعمیر تخصصی و تعویض قطعات داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی آبسال در تهران

4- اشکال در مکانیزم چرخش دیگ: در برخی موارد، اشکال در مکانیزم چرخش دیگ ماشین لباسشویی می‌تواند باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، معمولاً نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارید.

 

5- بسته شدن درب دیگ: در صورتی که درب دیگ به درستی بسته نشود، ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، اططلاعات اندکی در مورد عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی دارم. ادامه می‌دهم:

 

در برخی ماشین‌های لباسشویی، در صورتی که درب دیگ به درستی بسته نشود، ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، باید مطمئن شوید که درب دیگ به درستی بسته شده و قفل شده است.

 

6- وجود لباس بیش از حد در دیگ: در برخی موارد، وجود لباس بیش از حد در دیگ ماشین لباسشویی می‌تواند باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، باید تعداد لباس‌های موجود در دیگ را کاهش داده و مجدداً تلاش کنید.

 

7- اشکال در لوله‌های آب: در صورتی که لوله‌های آب ماشین لباسشویی از اشکالاتی مانند بسته شدن از آب یا وجود ذرات رسوبی پر شده باشند، ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، باید لوله‌های آب را بررسی، تمیز کرد و اگر بود، تعمیر کنید.

 

در نهایت، برای رفع مشکل عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا عیب‌یابی و تعمیر دستگاه را به عهده بگیرد. همچنین، برای جلوگیری از این مشکل در آینده، بهتر است دستورالعملهای استفاده و نگهداری دستگاه را به دقت مطالعه کنید و با مراجعه به تعمیرکار معتبر، دوره‌های منظم تعمیر و نگهداری را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات لباسشویی اسنوا

به طور کلی، عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل مختلفی بخصوص در صورتی که دستگاه قدیمی باشد، رخ دهد. در ادامه به بررسی بیشتر دلایل مختلف عدم چرخش دیگ در ماشین لباسشویی می‌پردازیم:

 

8- خرابی روانکار: روانکار، قطعه‌ای است که موتور را با دیگ ماشین لباسشویی ارتباط برقرار می‌دهد تا دیگ بچرخد. در صورتی که روانکار خراب شده باشد، ممکن است دیگ به درستی چرخش نکند. در این صورت، باید روانکار را تعویض کنید.

 

9- خرابی برایمر: برایمر، قطعه‌ای است که وظیفه تغذیه برق ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. در صورتی که برایمر خراب شده باشد، ممکن است برق ماشین لباسشویی به درستی تأمین نشود و دیگ به درستی چرخش نکند. در این صورت، باید برایمر را تعویض کنید.

 

10- خرابی کمک‌های حرکت دهنده: در ماشین لباسشویی‌هایی که از کمک‌های حرکت دهنده استفاده می‌کنند، در صورتی که کمک‌های حرکت دهنده خراب شده باشند، ممکن است دیگ به درستی چرخش نکند. در این صورت، باید کمک‌های حرکت دهنده را تعویض کنید11- بسته شدن فیلتر درب دیگ: در برخی ماشین‌های لباسشویی، فیلتر درب دیگ به منظور جلوگیری از ورود ذرات بزرگ به داخل دیگ وجود دارد. در صورتی که فیلتر درب دیگ پر شده باشد یا به درستی نصب نشده باشد، ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شود. در این صورت، باید فیلتر را بررسی و در صورت نیاز تمیز کرده و مجدداً نصب کنید.

 

12- اشکال در میله‌های حرکت دهنده: در برخی ماشین‌های لباسشویی، میله‌های حرکت دهنده از جمله میله‌های مرکزی و میله‌های فرعی به منظور پشتیندگی لباس‌ها و چرخش دیگ در دستگاه وجود دارند. در صورتی که این میله‌ها به هر دلیلی خراب شده یا کج شده باشند، ممکن است باعث عدم چرخش دیگ شوند. در این صورت، باید میله‌های حرکت دهنده را بررسی و در صورت نیاز تعمیر و تعویض کنید.

 

در نهایت، بهتر است قبل از هرگونه تعمیر یا تعویض قطعات، به کتابچه راهنمای دستگاه مراجعه کرده و نکات ایمنی، تعمیر و نگهداری را به دقت مطالعه کنید. همچنین، در صورتی که از دستگاه خود راضی نیستید و مشکلات زیادی باآن دارید، بهتر است به دنبال خرید دستگاه جدید باشید. همچنین، توصیه می‌شود که دستگاه را به دوره‌های منظم تعمیر و نگهداری تحویل دهید تا مشکلات کوچک در دستگاه به مشکلات بزرگتر تبدیل نشوند و عمر دستگاه بیشتر شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

علت تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی می‌تواند به دلایل مختلفی باشد، از جمله

 

1. لوله خروجی مسدود شده: اگر لوله خروجی ماشین لباسشویی از داخل یا خارج از ماشین مسدود شده باشد، آب نمی‌تواند به خارج از ماشین جریان پیدا کند و به داخل ماشین بازمی‌گردد.

 

2. پمپ خراب شده: اگر پمپ ماشین لباسشویی خراب شده باشد، آب نمی‌تواند به خارج از ماشین جریان پیدا کند و به داخل ماشین بازمی‌گردد.

 

3. فیلتر خروجی آب کثیف شده: اگر فیلتر خروجی آب کثیف شده باشد، جریان آب محدود می‌شود و آب به خارج از ماشین نمی‌تواند خروج کند.

 

4. خط خروجی بلند یا منحنی شده: اگر خط خروجی آب بلند و یا منحنی شده باشد، جریان آب ممکن است به دلیل جاذبه کم و یا تنش سطحی کم، به خارج از ماشین نرسد.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی در تهران

 

5. برگه یا چیز دیگری در داخل لوله خروجی: در برخی موارد، برگه یا شیء دیگری ممکن است در داخل لوله خروجی ماشین لباسشویی گیر کرده باشد و باعث مسدود شدن جریان آب شود.

 

برای رفع مشکل تخلیه نشدن آب از ماشینلباسشویی، می‌توانید اقداماتی مانند زیر را انجام دهید:

 

1. بررسی لوله خروجی: ابتدا لوله خروجی ماشین لباسشویی را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که مسدود نیست. در صورت مسدودی، آن را تمیز کنید.

 

2. بررسی پمپ: بررسی کنید که پمپ ماشین لباسشویی درست کار می‌کند یا خیر. در صورت خرابی پمپ، آن را تعمیر یا تعویض کنید.

 

3. بررسی فیلتر خروجی: فیلتر خروجی آب را بررسی کنید و در صورت کثیف شدن، آن را تمیز کنید.

 

4. بررسی خط خروجی: خط خروجی آب را بررسی کنید و در صورت بلند یا منحنی شده بودن، آن را تصحیح کنید تا جریان آب به خارج از ماشین جریان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی اسنوا

5. بررسی داخل لوله خروجی: لوله خروجی را باز کرده و بررسی کنید که آیا در داخل آن برگه یا شیء دیگری گیر کرده است یا خیر. در صورت وجود این مشکل، شیء را با استفاده از ابزاری مانند پلاسکو و یا پین‌سزور خارج کنید.

 

در صورتی که این اقدامات مشکل را حل نکرد، بهتر است به یک تکنسین مجرب مراجعه کنید تا علت مشکل را بررسی کند و راه‌حل کند.

 

تصحیح خط خروجی

بله، می‌توانید خط خروجی آب را به راحتی تصحیح کنید. در ادامه چند مرحله برای تصحیح خط خروجی آب ارائه شده است:

 

1. خط خروجی آب را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا بلند یا منحنی شده است یا نه. در صورت بلند یا منحنی شده بودن، باید آن را تصحیح کنید.

 

2. ابتدا خط خروجی آب را از ماشین لباسشویی جدا کنید. برای این کار، باید لوله خروجی آب را از برقراری ارتباط با ماشین لباسشویی جدا کنید. در صورت لزوم، می‌توانید از دفترچه راهنمای ماشینلباسشویی یا اینترنت برای دستورالعمل‌های مربوط به جداسازی لوله خروجی استفاده کنید.

 

3. در صورت بلند بودن خط خروجی آب، باید ارتفاع آن را کاهش دهید. برای این کار، می‌توانید خط خروجی آب را به سمت پایین بیاورید و به یک جای نزدیک به زمین بچینید. در صورتی که خط خروجی بلندتر از ماشین لباسشویی باشد، می‌توانید از لوله خروجی آب با قطر بزرگتر استفاده کنید تا جریان آب به خارج از ماشین لباسشویی افزایش یابد.

 

4. در صورت منحنی بودن خط خروجی آب، باید آن را را تصحیح کنید. برای این کار، می‌توانید خط خروجی آب را باز کنید و آن را به شکل عمودی تر و بدون منحنی کنید. برای این کار، می‌توانید از لوله‌های خمیده و قطعاتی که برای این منظور طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

 

5. در صورتی که تغییراتی که انجام دادید باعث مسدود شدن خط خروجی آب شده است، می‌توانید از یک لوله خروجی آب با قطر بزرگتر استفاده کنید. با افزایش قطر خط خروجی آب، جریان آب افزایش می‌یابد و به خارج از ماشین لباسشویی جریان پیدا می‌کند.

 

در نهایت، باید به یاد داشته باشید که هدف اصلی تصحیح خط خروجی آب، جلوگیری از بازگشت آب به داخل ماشین لباسشویی و تخلیه آن به خارج از ماشین است. لذا، پس از تصحیح خط خروجی آب، بهتر است عملکرد ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشکل به طور کامل برطرف شده است. همچنین، به دلیل اینکه تغییراتی که در خط خروجی آب ایجاد می‌کنید ممکن است باعث مشکلات بیشتری شود، بهتر است این کار را با دقت و با رعایت دستورالعمل‌های مربوطه انجام دهید. در صورتی که مشکل رفعدیت و یا به دلیل عدم توانایی در تصحیح خط خروجی آب، بهتر است به یک تکنسین مجرب مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

دلایلی که ممکن است باعث نتوانیم ظرف‌ها را در ماشین ظرفشویی به‌طور کامل تمیز کنیم، عبارتند از:

 

1. عدم پیش‌شستشو: در صورتی که ظرف‌ها دارای آلودگی شدید باشند، ممکن است بهتر باشد ابتدا آن‌ها را با آب و مایع ظرفشویی یا صابون پیش‌شستشو کرده و پس از آن در ماشین ظرفشویی قرار دهیم.

 

2. بارگذاری نامناسب: در صورتی که ظرف‌ها بیش از حد شلواری یا نگهداری شوند، آب و مایع ظرفشویی به‌درستی نمی‌تواند بر روی تمام سطح آن‌ها برگردد و به‌طور کامل تمیزشان نخواهد کرد.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

3. محل قرارگیری ظرف‌ها: اگر ظرف‌ها در موقعیتی قرار داده شوند که آب و مایع ظرفشویی به‌درستی بر روی آن‌ها نریزد، ممکن است به‌طور کامل تمیز نشوند. بهتر است ظرف‌ها را در محل‌هایی قرار دهیم که بتوان آب و مایع ظرفشویی به‌طور کامل بر روی آن‌ها ریخت.

 

4. کیفیت آب: کیفیت آب در مناطق مختلف ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که آب شهری شما دارای سختی (مقدار زیادی از مواد معدنی) باشد، ممکن است برای شستشوی بهتر ظرف‌ها، باید از مایعات نرم‌کننده که باعث کاهش سختی آب می‌شوند، استفاده کنید.

 

5. وجود رسوبات: در مواردی که در ماشین ظرفشویی رسوباتی مانند چای سفید، روغن یا چربی در ظرف‌ها باقی می‌مانند، ممکن است به‌طور کامل تمیز نشوند. در این موارد، می‌توانید ظرف‌ها را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی، با یک مایع پاک‌کننده روی ظرف‌ها پاشید و سپس آن‌ها را شستشو دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ظرفشویی موریس

به‌طور کلی، برای بهترین نتیجه در تمیز کردن ظرف‌ها با ماشین ظرفشویی، بهتر است پیش از شستشو، ظرف‌ها را با آب و مایع ظرفشویی یا صابون پیش‌شستشو کرده و سپس آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. همچنین، بهتر است ظرف‌ها را به‌طور دوره‌ای بررسی کنید و در صورت نیاز، سطح آن‌ها را با یک مایع پاک‌کننده پاک کنید.

مطمئناً، در اینجا جزئیات بیشتری در مورد اینکه چرا ظروف ممکن است در ماشین ظرفشویی تمیز بیرون نیایند آورده شده است:

 

6. گرفتگی بازوهای اسپری: بازوهای اسپری داخل ماشین ظرفشویی وظیفه پاشیدن آب و مواد شوینده روی ظروف را بر عهده دارند. با گذشت زمان، بازوهای اسپری ممکن است با ذرات غذا یا رسوبات معدنی مسدود شوند، که می تواند مانع از پاشش آب موثر آنها شود. این می تواند منجر به کثیف شدن ظروف بعد از چرخه شستشو شود. برای رفع این مشکل، بازوهای اسپری باید جدا شده و کاملا تمیز شوند.

 

7. بارگیری نامناسب: بارگیری نادرست ماشین ظرفشویی نیز می تواند منجر به کثیف شدن ظروف شود. اگر ظروف خیلی نزدیک به هم چیده شوند، ممکن است آب و مواد شوینده نتوانند به تمام قسمت‌های ظروف برسند و در نتیجه قسمت‌هایی که به‌درستی تمیز نمی‌شوند، ایجاد می‌شود. پیروی از دستورالعمل های سازنده برای بارگیری ماشین ظرفشویی برای اطمینان از تمیز کردن صحیح همه ظروف بسیار مهم است.

 

8. مختل کردن مخزن مواد شوینده: اگر مخزن مواد شوینده به درستی کار نکند، ممکن است ظروف تمیز بیرون نیایند. این ممکن است به دلیل گرفتگی دیسپنسر یا عملکرد نادرست مکانیسم توزیع کننده باشد. اگر مخزن مواد شوینده مسدود شده باشد، می توان آن را با استفاده از مسواک یا مسواک کوچک دیگر تمیز کرد. اگر مکانیسم توزیع کننده خراب باشد، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

 

9. آب سخت: آب سخت می تواند بر عملکرد ماشین ظرفشویی نیز تاثیر بگذارد. آب سخت حاوی سطوح بالایی از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است که می تواند رسوباتی را روی ظروف و داخل ماشین ظرفشویی به جا بگذارد. این می تواند تمیز کردن موثر ظروف را برای ماشین ظرفشویی دشوار کند. برای مقابله با این مشکل می توان یک نرم کننده آب نصب کرد یا از یک ماشین ظرفشویی که رسوبات معدنی را از بین می برد استفاده کرد.

 

به طور کلی، عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود. با پیروی از روش‌های صحیح بارگیری، تمیز کردن منظم ماشین ظرفشویی و رفع هر گونه مشکلی که پیش می‌آید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ظروف شما پس از هر دوره شستشو تمیز می‌شوند.

 

برخی از پاک کننده های معمولی ماشین ظرفشویی که رسوبات معدنی را از بین می برند کدامند؟

 

چندین پاک کننده ماشین ظرفشویی وجود دارد که به طور خاص برای حذف رسوبات معدنی و سایر تجمعات داخل ماشین ظرفشویی طراحی شده اند. در اینجا برخی از موارد رایج وجود دارد:

 

1. اسید سیتریک: اسید سیتریک یک پاک کننده طبیعی است که می تواند به طور موثر رسوبات معدنی و سایر تجمعات داخل ماشین ظرفشویی را از بین ببرد. می توان آن را به صورت پودر یا مایع خریداری کرد و باید قبل از شروع چرخه به ماشین ظرفشویی خالی اضافه شود.

 

2. سرکه: سرکه سفید یکی دیگر از پاک کننده های طبیعی است که می توان از آن برای از بین بردن رسوبات معدنی و سایر تجمعات داخل ماشین ظرفشویی استفاده کرد. می توان آن را قبل از شروع چرخه به ته ماشین ظرفشویی اضافه کرد.

 

3. قرص های پاک کننده ماشین ظرفشویی: قرص های تمیز کننده ماشین ظرفشویی زیادی در بازار موجود است که به طور خاص برای حذف رسوبات معدنی و سایر تجمعات طراحی شده اند. این قرص ها را می توان قبل از شروع یک چرخه در ظروف مواد شوینده یا مستقیماً در پایین ماشین ظرفشویی قرار داد.

 

4. جوش شیرین: جوش شیرین یک پاک کننده طبیعی است که می توان از آن برای از بین بردن لکه ها و بوی بد ماشین ظرفشویی استفاده کرد. می توان آن را قبل از شروع چرخه در کف ماشین ظرفشویی پاشید.

 

5. پاک کننده های ماشین ظرفشویی تجاری: بسیاری از پاک کننده های ماشین ظرفشویی تجاری در بازار موجود هستند که به طور خاص برای حذف رسوبات معدنی و سایر تجمعات طراحی شده اند. این پاک کننده ها را می توان در اکثر فروشگاه های مواد غذایی و فروشگاه های لوازم خانگی پیدا کرد.

 

برای اطمینان از استفاده ایمن و موثر هنگام استفاده از هر پاک کننده ماشین ظرفشویی، رعایت دستورالعمل های سازنده بسیار مهم است. تمیز کردن منظم ماشین ظرفشویی با پاک کننده ای که رسوبات معدنی را از بین می برد، می تواند به تمیز شدن ظروف بعد از هر دوره شستشو کمک کند و عمر ماشین ظرفشویی را افزایش دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

تراز کردن ماشین لباسشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا اگر ماشین لباسشویی شما تراز نباشد، احتمال دارد در هنگام استفاده ارتعاش بیشتری ایجاد شود و موجب آسیب رسیدن به ماشین و صدای بلند و ناخوشایند آن شود. در این مقاله تراز کردن ماشین لباسشویی را در برندهای گوناگون بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی آبسال در تهران

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی به صورت کلی در برندهای گوناگون مانند سامسونگ، ال جی، پاکشوما و… شباهت زیادی دارد اما توجه به جزئیات می تواند کمک قابل توجهی به شما در این زمینه بکند.

برای تراز کردن ماشین لباسشویی، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • در اولین قدم، باید ماشین لباسشویی را از پشت دیوار به جلو بکشید تا به قسمت پشتی دسترسی پیدا کنید.
  • بعد از این کار، باید پایه‌های ماشین لباسشویی را تنظیم کنید. این کار به صورت دستی با چرخاندن پایه ها صورت می‌گیرد.
  • شما می‌توانید تراز بودن ماشین لباسشویی را با استفاده از یک سطح‌سنج بررسی کنید. برای این کار، سطح‌سنج را روی ماشین لباسشویی قرار داده و ببینید آیا دو نشانگر سطح‌سنج در یک خط قرار دارند یا خیر. اگر ماشین لباسشویی شما تراز نیست، باید پایه های آن را باز و بسته کنید تا به تراز برسد. بعد از تراز شدن ماشین لباسشویی، باید دوباره آن را به سمت دیوار بکشید و مطمئن شوید که ماشین به درستی نصب شده است.
  • با انجام این مراحل، می‌توانید ماشین لباسشویی خود را به درستی تراز کنید و مشکلاتی که به دلیل عدم تراز بودن ماشین به وجود می‌آید را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات لباسشویی اسنوا

مزایای تراز کردن ماشین لباسشویی

مهم‌ترین مزایای تراز کردن ماشین لباسشویی عبارت است از:

کاهش لرزش

تراز کردن ماشین لباسشویی باعث کاهش لرزش و شتاب‌های ناخواسته می‌شود که ممکن است باعث آسیب رسیدن به ماشین و محتوای داخل آن شود.

صدای کمتر

ماشین لباسشویی‌هایی که تراز شده‌اند، صدای کمتری دارند. صدای بلند ماشین لباسشویی هنگام استفاده ممکن است برای شما و همسایگان ناخوشایند باشد.

کاهش مصرف انرژی

ماشین لباسشویی‌هایی که تراز شده‌اند، باعث می‌شوند تا موتور کمتر تلاش کند تا موجودیت ثقلی در داخل ماشین را به حرکت درآورد. این باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بالا بردن عمر مفید ماشین لباسشویی می‌شود.

بهبود کارایی

ماشین لباسشویی‌هایی که تراز شده‌اند، کارایی بهتری دارند و باعث می‌شوند تا لباس‌ها بهتر شسته شوند. همچنین با تراز کردن ماشین لباسشویی، تمامی لباس‌ها به یکنواختی شسته می‌شوند.

افزایش عمر مفید

تراز کردن ماشین لباسشویی باعث افزایش عمر مفید آن می‌شود. در واقع، تراز کردن ماشین لباسشویی به افزایش دوام و ماندگاری آن کمک می‌کند.

تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی همواره با مراحلی همراه است که در این قسمت به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اولین گام برای تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی، تنظیم پایه‌های آن است. برای این کار، با استفاده از کلید باز کردن درب ماشین لباسشویی، دسترسی به پایه های آن را فراهم کنید. بعد از این کار، با چرخاندن پایه‌های ماشین لباسشویی، تلاش کنید تا آن را با تراز تنظیم کنید. پایه های ماشین لباسشویی ال جی با یک روکش لاستیکی پوشیده شده اند که می‌توانند با دست به سمت چپ یا راست چرخش داده شوند.

بعد از تنظیم پایه ها، می توانید از یک سطح سنج برای بررسی ترازی ماشین لباسشویی استفاده کنید. سطح سنج را بر روی ماشین لباسشویی قرار داده و ببینید آیا دو نشانگر سطح سنج در یک خط قرار دارند یا خیر. اگر ماشین لباسشویی شما تراز نیست، باید پایه های آن را باز و بسته کنید تا به ترازی برسد. در نهایت، پس از تراز شدن ماشین لباسشویی، می توانید دوباره آن را به دیوار بکشید و مطمئن شوید که ماشین به درستی نصب شده است.

اگر با وجود انجام این مراحل، ماشین لباسشویی شما همچنان تراز نمی‌شود، بهتر است با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا مشکل را بررسی و رفع کند.

تراز کردن ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش یکی از برندهای محبوب در بازار محسوب می‌شود و دارای انواع و اقسام مدل‌هاست. برای استفاده بهینه از ماشین لباسشویی بوش، می‌توانید راهنمای زیر را دنبال کنید:

  • قبل از شروع شستن لباس‌ها، مطمئن شوید که ماشین لباسشویی به درستی نصب شده است و تمامی قطعات آن درست محکم شده‌اند.
  • برای شستن لباس‌های سفید، بهتر است از برنامه شستشوی پایه‌های سفید استفاده کنید.
  • برای شستن لباس‌های پرزدار، بهتر است از برنامه شستشوی پرزدار استفاده کنید.
  • قبل از قرار دادن لباس‌ها در داخل ماشین لباسشویی، از برچسب های روی لباس‌ها برای دستورات شستشو استفاده کنید.
  • هنگام شستشوی لباس‌هایی که حاوی لکه های سخت هستند، می‌توانید از برنامه شستشوی خاصی مانند برنامه شستشوی پیش شست و شستشوی مجزا استفاده کنید.

تراز کردن ماشین لباسشویی پاکشوما

برای تراز کردن ماشین لباسشویی پاکشوما می‌توانید این روش را دنبال کنید:

1) با استفاده از سطح‌سنج، بررسی کنید که آیا ماشین لباسشویی به صورت تراز شده روی زمین قرار دارد یا خیر.

2) اگر ماشین لباسشویی شما به یکی از طرف‌ها کج شده است، پایه ماشین را با استفاده از میله‌ی تنظیم زاویه‌ی پای بلند کنید تا ماشین به جای خود برگردد.

3) پایه ماشین لباسشویی را بعد از تنظیم به طور دقیق با استفاده از ابزار سطح‌سنج بررسی کنید.

تراز کردن ماشین لباسشویی دوو

برای تراز کردن ماشین لباسشویی دوو، به مراحل زیر توجه کنید:

ابتدا مطمئن شوید که ماشین لباسشویی در محل مناسب و بر روی سطح صاف قرار گرفته است.

در صورت نیاز، قابلیت تنظیم پایه‌های ماشین لباسشویی را بررسی کنید. بعضی از ماشین‌های لباسشویی دوو دارای پایه‌های قابل تنظیم هستند که می‌توانید آن‌ها را به صورت مناسبی تنظیم کنید.

بعد از قرار دادن ماشین لباسشویی در محل مناسب، از سطح افقی آن مطمئن شوید. برای این کار از یک سطح‌بندی استفاده کنید و آن را بر روی ماشین لباسشویی قرار دهید تا مطمئن شوید که سطح آن به درستی افقی است.

اگر سطح ماشین لباسشویی نیاز به تنظیم دارد، پایه‌های ماشین لباسشویی را با دقت تنظیم کنید تا سطح آن به درستی تراز شود. پس از تنظیم پایه‌های ماشین لباسشویی، دوباره سطح آن را با استفاده از سطح‌بندی بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی تراز شده است. در نهایت، بررسی کنید که ماشین لباسشویی به درستی تثبیت شده است و در حین استفاده از آن، هیچ لرزشی رخ نمی‌دهد.

در کل، تراز کردن ماشین لباسشویی دوو به روش‌های مشابهی با سایر برندهای معروف ماشین لباسشویی انجام می‌شود و تنها باید به دقت پایه‌های ماشین لباسشویی را تنظیم کنید تا به درستی تراز شود.

ترازکردن ماشین لباسشویی سامسونگ

جهت تراز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ به امکانات و تجهیزات ویژه ای نیاز ندارید تنها کافی است مراحل زیر را اجرا کنید تا لباسشویی شما تراز و آماده استفاده شود.

  • در اولین قدم اطمینان حاصل فرمائید که ماشین لباسشویی در محل مناسب و بر روی سطح صاف قرار گرفته است.
  • سپس با استفاده از میله تراز کن، ترازی ماشین لباسشویی را چک کنید. برای این کار، می‌توانید میله تراز کن را روی سطح بالای ماشین لباسشویی قرار داده و میزان ترازی آن را بررسی کنید. در صورتی که میله تراز کن به طور مستقیم و صاف روی ماشین لباسشویی قرار گرفته باشد، به معنی تراز بودن ماشین لباسشویی است.
  • در صورت نیاز، قابلیت تنظیم پایه‌های ماشین لباسشویی سامسونگ را استفاده کنید. برای این کار، پایه‌های ماشین لباسشویی را باز کرده و با چرخاندن پایه‌ها به چپ یا راست، میزان ترازی ماشین لباسشویی را تنظیم کنید. سپس پایه‌ها را به محل خود برگردانید و مطمئن شوید که ماشین لباسشویی تراز شده است.
  • در نهایت، می‌توانید با استفاده از میله تراز کن، دوباره ترازی ماشین لباسشویی را چک کنید و در صورت نیاز، مراحل تنظیم پایه‌ها را تکرار کنید تا به ترازی مناسب برسید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله مطالع کردید تراز کردن ماشین لباسشویی از یک سری اصول کلی و مشابه برخوردار است که به آن پرداختیم. بهبود کارایی ماشین لباسشویی به همراه افزایش طول عمر آن از مهم‌ترین مزایای تراز کردن ماشین لباسشویی به شمار می‌روند.



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

تراز کردن ماشین لباسشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا اگر ماشین لباسشویی شما تراز نباشد، احتمال دارد در هنگام استفاده ارتعاش بیشتری ایجاد شود و موجب آسیب رسیدن به ماشین و صدای بلند و ناخوشایند آن شود. در این مقاله تراز کردن ماشین لباسشویی را در برندهای گوناگون بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی آبسال در تهران

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی به صورت کلی در برندهای گوناگون مانند سامسونگ، ال جی، پاکشوما و… شباهت زیادی دارد اما توجه به جزئیات می تواند کمک قابل توجهی به شما در این زمینه بکند.

برای تراز کردن ماشین لباسشویی، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • در اولین قدم، باید ماشین لباسشویی را از پشت دیوار به جلو بکشید تا به قسمت پشتی دسترسی پیدا کنید.
  • بعد از این کار، باید پایه‌های ماشین لباسشویی را تنظیم کنید. این کار به صورت دستی با چرخاندن پایه ها صورت می‌گیرد.
  • شما می‌توانید تراز بودن ماشین لباسشویی را با استفاده از یک سطح‌سنج بررسی کنید. برای این کار، سطح‌سنج را روی ماشین لباسشویی قرار داده و ببینید آیا دو نشانگر سطح‌سنج در یک خط قرار دارند یا خیر. اگر ماشین لباسشویی شما تراز نیست، باید پایه های آن را باز و بسته کنید تا به تراز برسد. بعد از تراز شدن ماشین لباسشویی، باید دوباره آن را به سمت دیوار بکشید و مطمئن شوید که ماشین به درستی نصب شده است.
  • با انجام این مراحل، می‌توانید ماشین لباسشویی خود را به درستی تراز کنید و مشکلاتی که به دلیل عدم تراز بودن ماشین به وجود می‌آید را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات لباسشویی اسنوا

مزایای تراز کردن ماشین لباسشویی

مهم‌ترین مزایای تراز کردن ماشین لباسشویی عبارت است از:

کاهش لرزش

تراز کردن ماشین لباسشویی باعث کاهش لرزش و شتاب‌های ناخواسته می‌شود که ممکن است باعث آسیب رسیدن به ماشین و محتوای داخل آن شود.

صدای کمتر

ماشین لباسشویی‌هایی که تراز شده‌اند، صدای کمتری دارند. صدای بلند ماشین لباسشویی هنگام استفاده ممکن است برای شما و همسایگان ناخوشایند باشد.

کاهش مصرف انرژی

ماشین لباسشویی‌هایی که تراز شده‌اند، باعث می‌شوند تا موتور کمتر تلاش کند تا موجودیت ثقلی در داخل ماشین را به حرکت درآورد. این باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بالا بردن عمر مفید ماشین لباسشویی می‌شود.

بهبود کارایی

ماشین لباسشویی‌هایی که تراز شده‌اند، کارایی بهتری دارند و باعث می‌شوند تا لباس‌ها بهتر شسته شوند. همچنین با تراز کردن ماشین لباسشویی، تمامی لباس‌ها به یکنواختی شسته می‌شوند.

افزایش عمر مفید

تراز کردن ماشین لباسشویی باعث افزایش عمر مفید آن می‌شود. در واقع، تراز کردن ماشین لباسشویی به افزایش دوام و ماندگاری آن کمک می‌کند.

تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی همواره با مراحلی همراه است که در این قسمت به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اولین گام برای تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی، تنظیم پایه‌های آن است. برای این کار، با استفاده از کلید باز کردن درب ماشین لباسشویی، دسترسی به پایه های آن را فراهم کنید. بعد از این کار، با چرخاندن پایه‌های ماشین لباسشویی، تلاش کنید تا آن را با تراز تنظیم کنید. پایه های ماشین لباسشویی ال جی با یک روکش لاستیکی پوشیده شده اند که می‌توانند با دست به سمت چپ یا راست چرخش داده شوند.

بعد از تنظیم پایه ها، می توانید از یک سطح سنج برای بررسی ترازی ماشین لباسشویی استفاده کنید. سطح سنج را بر روی ماشین لباسشویی قرار داده و ببینید آیا دو نشانگر سطح سنج در یک خط قرار دارند یا خیر. اگر ماشین لباسشویی شما تراز نیست، باید پایه های آن را باز و بسته کنید تا به ترازی برسد. در نهایت، پس از تراز شدن ماشین لباسشویی، می توانید دوباره آن را به دیوار بکشید و مطمئن شوید که ماشین به درستی نصب شده است.

اگر با وجود انجام این مراحل، ماشین لباسشویی شما همچنان تراز نمی‌شود، بهتر است با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا مشکل را بررسی و رفع کند.

تراز کردن ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش یکی از برندهای محبوب در بازار محسوب می‌شود و دارای انواع و اقسام مدل‌هاست. برای استفاده بهینه از ماشین لباسشویی بوش، می‌توانید راهنمای زیر را دنبال کنید:

  • قبل از شروع شستن لباس‌ها، مطمئن شوید که ماشین لباسشویی به درستی نصب شده است و تمامی قطعات آن درست محکم شده‌اند.
  • برای شستن لباس‌های سفید، بهتر است از برنامه شستشوی پایه‌های سفید استفاده کنید.
  • برای شستن لباس‌های پرزدار، بهتر است از برنامه شستشوی پرزدار استفاده کنید.
  • قبل از قرار دادن لباس‌ها در داخل ماشین لباسشویی، از برچسب های روی لباس‌ها برای دستورات شستشو استفاده کنید.
  • هنگام شستشوی لباس‌هایی که حاوی لکه های سخت هستند، می‌توانید از برنامه شستشوی خاصی مانند برنامه شستشوی پیش شست و شستشوی مجزا استفاده کنید.

تراز کردن ماشین لباسشویی پاکشوما

برای تراز کردن ماشین لباسشویی پاکشوما می‌توانید این روش را دنبال کنید:

1) با استفاده از سطح‌سنج، بررسی کنید که آیا ماشین لباسشویی به صورت تراز شده روی زمین قرار دارد یا خیر.

2) اگر ماشین لباسشویی شما به یکی از طرف‌ها کج شده است، پایه ماشین را با استفاده از میله‌ی تنظیم زاویه‌ی پای بلند کنید تا ماشین به جای خود برگردد.

3) پایه ماشین لباسشویی را بعد از تنظیم به طور دقیق با استفاده از ابزار سطح‌سنج بررسی کنید.

تراز کردن ماشین لباسشویی دوو

برای تراز کردن ماشین لباسشویی دوو، به مراحل زیر توجه کنید:

ابتدا مطمئن شوید که ماشین لباسشویی در محل مناسب و بر روی سطح صاف قرار گرفته است.

در صورت نیاز، قابلیت تنظیم پایه‌های ماشین لباسشویی را بررسی کنید. بعضی از ماشین‌های لباسشویی دوو دارای پایه‌های قابل تنظیم هستند که می‌توانید آن‌ها را به صورت مناسبی تنظیم کنید.

بعد از قرار دادن ماشین لباسشویی در محل مناسب، از سطح افقی آن مطمئن شوید. برای این کار از یک سطح‌بندی استفاده کنید و آن را بر روی ماشین لباسشویی قرار دهید تا مطمئن شوید که سطح آن به درستی افقی است.

اگر سطح ماشین لباسشویی نیاز به تنظیم دارد، پایه‌های ماشین لباسشویی را با دقت تنظیم کنید تا سطح آن به درستی تراز شود. پس از تنظیم پایه‌های ماشین لباسشویی، دوباره سطح آن را با استفاده از سطح‌بندی بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی تراز شده است. در نهایت، بررسی کنید که ماشین لباسشویی به درستی تثبیت شده است و در حین استفاده از آن، هیچ لرزشی رخ نمی‌دهد.

در کل، تراز کردن ماشین لباسشویی دوو به روش‌های مشابهی با سایر برندهای معروف ماشین لباسشویی انجام می‌شود و تنها باید به دقت پایه‌های ماشین لباسشویی را تنظیم کنید تا به درستی تراز شود.

ترازکردن ماشین لباسشویی سامسونگ

جهت تراز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ به امکانات و تجهیزات ویژه ای نیاز ندارید تنها کافی است مراحل زیر را اجرا کنید تا لباسشویی شما تراز و آماده استفاده شود.

  • در اولین قدم اطمینان حاصل فرمائید که ماشین لباسشویی در محل مناسب و بر روی سطح صاف قرار گرفته است.
  • سپس با استفاده از میله تراز کن، ترازی ماشین لباسشویی را چک کنید. برای این کار، می‌توانید میله تراز کن را روی سطح بالای ماشین لباسشویی قرار داده و میزان ترازی آن را بررسی کنید. در صورتی که میله تراز کن به طور مستقیم و صاف روی ماشین لباسشویی قرار گرفته باشد، به معنی تراز بودن ماشین لباسشویی است.
  • در صورت نیاز، قابلیت تنظیم پایه‌های ماشین لباسشویی سامسونگ را استفاده کنید. برای این کار، پایه‌های ماشین لباسشویی را باز کرده و با چرخاندن پایه‌ها به چپ یا راست، میزان ترازی ماشین لباسشویی را تنظیم کنید. سپس پایه‌ها را به محل خود برگردانید و مطمئن شوید که ماشین لباسشویی تراز شده است.
  • در نهایت، می‌توانید با استفاده از میله تراز کن، دوباره ترازی ماشین لباسشویی را چک کنید و در صورت نیاز، مراحل تنظیم پایه‌ها را تکرار کنید تا به ترازی مناسب برسید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله مطالع کردید تراز کردن ماشین لباسشویی از یک سری اصول کلی و مشابه برخوردار است که به آن پرداختیم. بهبود کارایی ماشین لباسشویی به همراه افزایش طول عمر آن از مهم‌ترین مزایای تراز کردن ماشین لباسشویی به شمار می‌روند.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

یخچال فریزر ، یکی از اصلی‌ترین وسایل برقی موجود در منزل است که می‌توان به کمک آن بسیاری از محصولات را برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد.

متاسفانه اکثر افراد با مشکلاتی مثل برفک زدن و یخ زدن لوله پشت یخچال دست و پنجه نرم می‌کنند و به دنبال راه‌حلی برای رفع این مشکل هستند. شاید بپرسید که علت یخ زدن لوله پشت یخچال چیست اما خوشبختانه این مشکل قابل حل است.

مقاله امروز را به یکی از سوالات اساسی یعنی علت یخ زدن لوله پشت یخچال اختصاص دادیم. اگر علاقه مند هستید که بیشتر در مورد یخ زدن لوله پشت یخچال بدانید ، تا پایان همراه ما باشید.


برای تعمیر یخچال فیلور با پارس پشتیبان تماس بگیرید

علت یخ زدن لوله پشت یخچال فریزر چیست ؟

در ادامه راجع به علت یخ زدن لوله پشت یخچال امرسان ، یا حتی در مورد علت یخ زدن لوله پشت یخچال پارس صحبت خواهیم کرد.

در صورتی که یخچال شما دچار مشکل شد و به عنوان مثال تولید شرکت امرسان بود ، شما باید با نمایندگی امرسان تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید.

یخ زدن لوله های پشت یخچال جزو اصلی‌ترین مشکلاتی است که دارندگان یخچال از آن شکایت می‌کنند. در طی این فرایند ، لوله اواپراتور که در پشت یخچال فریزر تعبیه شده است ، دچار یخ زدگی می‌شود. کار اصلی اواپراتور این است که محیط یخچال را با سرماسازی خنک نگه دارد.

اواپراتور به شکل لوله مارپیچی در پشت یخچال دیده می‌شود. گازی که در این لوله جریان دارد باعث خنک شدن یخچال می‌شود.

لازم به ذکر است که اواپراتور به 4 دسته مختلف رادیاتوری ، لوله ای ، قفسه ای و صفحه ای تقسیم می‌شود.

تولید برفک در واقع به سیکل سرمایشی یخچال مربوط می‌شود. چون رطوبت هوا در اثر فرایند میعان تبدیل به برفک می‌شود.

این برفک‌های تولید شده باید توسط سیستم یخ زدای یخچال آب شود. در این صورت لوله پشت یخچال یخ نمی‌زند اما در صورتی که این اتفاق رخ ندهد ، لوله پشت یخچال میزند. بنابراین ، نتیجه می‌گیریم که علت یخ زدن لوله های پشت یخچال ، ایجاد نقص در سیستم برفک زدایی یخچال است.

 

در ادامه به چند مورد از شایع ترین علت یخ زدن لوله پشت یخچال اشاره می‌کنیم.

  • خراب شدن سیستم دیفراست یخچال ، دلیل یخ زدن لوله پشت یخچال است.
  • دومین علت یخ زدن لوله پشت فریزر ، باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال فریزر می‌باشد.
  • سومین علت یخ زدن لوله گاز پشت یخچال ، خرابی لاستیک درب و همچنین پاره شدن لاستیک آن در بعضی بخش‌ها است. علل دیگری هم وجود دارند که باعث می‌شوند لوله پشت یخچال یخ زده باشد. از میان این علل می‌توان به تمیز نبودن کویل اوپراتور ، پایین بودن بیش از حد دما ، بسته نشدن درب یخچال و موارد دیگر اشاره کرد.

علت یخ زدن لوله مسی پشت یخچال

چگونه می‌توان علت یخ زدن لوله پشت یخچال را از بین برد ؟

لازم است تا قبل از هرگونه تماس با نمایندگی یخچال خود و درخواست حضور تکنسین در محل ، یک سری موارد را امتحان کنید.

شایان ذکر است که احتمالا انجام موارد زیر مشکل شما را به صورت قطعی حل نخواهد کرد. در صورت نیاز از یک متخصص ماهر کمک بخواهید.

بررسی سیستم دیفراست

اصلی‌ترین علت یخ زدن لوله پشت یخچال ، خراب بودن سیستم دیفراست است. کار اصلی این سیستم آب کردن برفک‌های اضافی است تا هیچ اختلالی ایجاد نشود.

سیستم دیفراست از اجزای مختلفی تشکیل شده است که اخلال در روند هر کدام از آن‌ها می‌تواند علت یخ زدن لوله پشت یخچال باشد.

در صورتی که هیتر دیفراست از کار بیفتد برفک پشت یخچال اصلا ذوب نمی‌شود. در نتیجه عدم ذوب این برفک‌ها باعث می‌شود که هیچ گردش هوایی وجود نداشته باشد.

خراب شدن تایمر دیفراست هم می‌تواند ، علت‌ یخ زدن لوله مسی پشت یخچال باشد. این تایمر در تمامی مدل‌های یخچال که بدون برفک هستند ، مشاهده می‌شود. وظیفه اصلی این بخش ، کنترل یخچال بین دو حالت سرمایش و دیفراست است.

چنان چه این قسمت دچار خرابی شود ، به علت عدم ذوب برفک‌ها ، لوله ها دچار یخ زدگی خواهند شود.

 

بررسی ترموستات یخچال

گاهی اشکال از ترموستات است. از آن جایی که هیتر دیفراست و ترموستات به هم نزدیک هستند ، بروز اشکال در ترموستات عملکرد هیتر را نیز به هم می‌ریزد.

در صورتی که ترموستات دچار خرابی شود ، نمی‌تواند دمای مربوط به لوله گاز را به درستی تشخیص دهد. در نتیجه اتفاقی که می‌افتد این است که هیتر دیگر استارت نمی‌خورد. در نهایت اشکال ترموستات ارتباط مستقیمی با سخت شدن برفک ها داشته و می‌توان گفت که علت یخ زدن لوله یخچال است.

تمیز کردن فیلتر‌‌‌های آلوده

همان طور که در قسمت بالا گفتیم ، ممکن است که علت یخ زدن لوله های پشت یخچال فریزر کثیف بودن فیلتر یا کویل باشد.

این مشکل به سادگی حل می‌شود و می‌توانید با تمیز کردن آن‌ها و در واقع غبار روبی جریان هوا را در محل برقرار سازید.

در صورتی که جریان هوا مسدود شود ، سیستم خنک کننده نمی‌تواند فعالیت طبیعی داشته باشد و لوله های پشت یخچال دچار یخ زدگی می‌شوند.

 

دلیل یخ زدن لوله پشت یخچال چیست

بررسی مقدار گاز یخچال

مورد بعدی که می‌تواندعلت یخ زدن لوله پشت موتور یخچال باشد ، کمبود گاز مبرد است. نبودن این گاز به مقدار کافی ، می‌تواند باعث شود که عملکرد و فعالیت طبیعی دستگاه به هم بخورد. یکی از نشانه‌های کم بودن گاز یخچال این است که مواد غذایی موجود در آن به خوبی گذشته خنک نمی‌شوند.

در صورتی که احساس کردید این مشکل برای یخچال شما ایجاد شده است ، می‌توانید از یک تکنسین کاربلد کمک بخواهید.

 

دمای یخچال را هرازگاهی چک کنید

اگر بخش‌های مختلف یخچال خود را چک کرده‌اید اما هنوز هم به دنبال این هستید که بدانید دلیل یخ زدن لوله پشت یخچال چیست، به شما پیشنهاد می‌کنیم که دمای یخچال را بررسی کنید. بهتر است که هر از گاهی این کار را انجام دهید.

دمای طبیعی یخچال بین 35 تا 38 درجه فارنهایت یا بین 2 تا 3 درجه سانتی گراد است. البته در دفترچه راهنمای یخچال توضیحات لازم در مورد تنظیم دما آورده شده است و می‌توانید از آن نیز کمک بگیرید.

لاستیک‌‌‌‌های یخچال را بررسی کنید

شاید علت یخ زدن لوله پشت یخچال، خرابی لاستیک‌های آن است. طبیعتا در صورتی که لاستیک درب کهنه باشد ، نمی‌تواند فرایند خنک سازی محیط یخچال را به درستی انجام دهد. در نتیجه هوای گرم وارد یخچال می‌شود. کمپرسور مجبور می‌‌‌شود که برای جبران بیشتر کار کند. نتیجه کار کردن بیش از حد کمپرسور قطعا یخ زدن لوله پشت یخچال خواهد بود.

 

علت یخ زدن لوله گاز پشت یخچال

سخن پایانی

یخ زدن لوله یخچال مشکل رایجی است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. بهترین کاری که می‌توان برای جلوگیری از بروز این مشکل انجام داد این است که هر از چند گاهی بخش‌های مختلف یخچال را بررسی کرد. در صورتی که خودتان از عهده انجام این کار برنیامدید ، می‌توانید از یک تکنسین ماهر که در حوزه یخچال فعالیت می‌کند ، کمک بگیرید.

این مقاله را به موضوع مهم یخ زدن لوله پشت یخچال اختصاص دادیم و تلاش کردیم تا اطلاعات مفیدی در زمینه علت یخ زدن لوله پشت یخچال، روش‌های برطرف کردن یخ زدگی لوله یخچال و موارد دیگر در اختیارتان قرار دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

سامسونگ یکی از شرکت‌های معروف تولید کننده یخچال و سایر دستگاه‌های خانگی است. یخچال‌های سامسونگ با ظاهری زیبا و طراحی مدرن، از جمله انتخاب‌های محبوب در بازار هستند. که به صورت دو درب، سه درب و چهار درب عرضه می‌شوند.

یخچال سامسونگ از دستگاه‌های خانگی پرطرفدارd است که توسط کاربران در سراسر جهان استفاده می‌شود ومورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. این دستگاه‌ها دارای مجموعه‌ای از قابلیت‌های برجسته هستند، اما به دلیل استفاده بیش از حد، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. در این مقاله، به عنوان یک راهنمای کامل، نحوه ریست یخچال سامسونگ را بررسی می کنیم.


جهت سفارش تعمیر یخچال در تهران با پارس پشتیبان تماس بگیرید

دکمه ریست یخچال سامسونگ

ریست یخچال سامسونگ به طور کلی به معنای بازگرداندن دستگاه به تنظیمات اولیه خود می‌باشد. برای این کار، معمولاً دکمه ریست در پشت یا بالای یخچال قرار دارد. برای بازنشانی دستگاه به تنظیمات اولیه، باید به دقت دکمه ریست را برای حداقل 5 ثانیه فشار دهید. بعد از آن، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود و باید منتظر بمانید تا دوباره روشن شود.

ریست یخساز یخچال فریزر سامسونگ

دکمه ریست فیلتر یخچال سامسونگ

فیلتر آب در یخچال سامسونگ برای حذف ذرات آلودگی، بو و طعم نامطبوع از آب استفاده می‌شود. این فیلتر باید به صورت دوره‌ای تعویض شود، تا به خوبی کار کند و آب شفاف و سالمی را تأمین کند.

برای بازنشانی فیلتر آب در یخچال سامسونگ، ابتدا باید دکمه ریست فیلتر را فشار داد. سپس، باید فیلتر را با آب شستشو داد تا ذرات آلودگی را از آن حذف کرد. پس از شستشو، فیلتر را به صورت محکم و درست درون یخچال قرار دهید.

در هنگام تعویض فیلتر آب، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد شدت جریان آب در یخچال سامسونگ باشد. برای این کار، باید دکمه تنظیم شدت جریان آب را بر روی دستگاه فیلتر به حالت مناسب تنظیم کنید.

در کل، دکمه ریست فیلتر در یخچال سامسونگ یک ابزار مفید برای بازنشانی و تعویض فیلتر آب است. با استفاده از این دکمه و تعویض دوره‌ای فیلتر آب، می‌توانید آب شفاف و سالمی را در یخچال سامسونگ تأمین کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال سامسونگ

دکمه ریست یخچال ساید سامسونگ

یخچال ساید سامسونگ یکی از محبوب‌ترین مدل‌های یخچال در بازار است که دارای ویژگی‌های زیادی است. این یخچال‌ها دارای دو درب هستند و سمت راست آن‌ها به بخش فریزر و سمت چپ آن‌ها به بخش یخچال مجهز است.

بعضی از ویژگی‌های یخچال ساید سامسونگ عبارت‌اند از: فضای بزرگ داخل یخچال، قابلیت تنظیم دما، سیستم خنک‌کننده قدرتمند، صفحه نمایش لمسی، قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور، سیستم تصویربرداری داخل یخچال، سیستم فیلتراسیون هوا و آب، جعبه یخ ساز داخل درب و...

دکمه ریست یخچال ساید سامسونگ به عنوان یک دکمه‌ی مهم در این نوع یخچال‌ها وجود دارد که در برخی موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این دکمه می‌توانید تنظیمات یخچال را به حالت پیش‌فرض بازگردانید. برای استفاده از دکمه ریست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا دکمه‌ی Power Freeze و دکمه‌ی Power Cool را همزمان برای 3 ثانیه فشار دهید.
  • پس از 3 ثانیه، دکمه‌ی Reset را فشار دهید و نگه دارید.
  • صبر کنید تا دکمه‌ی Reset آزاد شود.
  • دکمه‌ی Reset را مجدداً فشار دهید تا تنظیمات به حالت پیش‌فرض بازگردانده شود.

ریست یخچال سامسونگ ساید

ریست یخساز یخچال فریزر سامسونگ

اگر یخچال شما یخساز دارد و یخ زیادی در داخل آن تجمع کرده است، این احتمال وجود دارد که نیاز به ریست کردن یخساز داشته باشید. برای ریست یخساز یخچال فریزر سامسونگ، به روش زیر عمل کنید:

1. دکمه یخساز را پیدا کنید: دکمه یخساز در محلی قرار دارد که معمولاً در قسمت بالایی یخچال سامسونگ قرار می گیرد.

2. دکمه یخساز را فشار دهید: با فشار دادن دکمه یخساز، یخچال سامسونگ شما به حالت ریست می شود و همه یخ ها از بین می روند.

3. کمی صبر کنید: پس از فشار دادن دکمه یخساز، چند دقیقه صبر کنید تا یخ ها از بین بروند و یخچال سامسونگ به حالت عادی بازگردد.

شاید از نظرتان ریست یخساز یخچال سامسونگ آسان باشد اما اگر مراحل را با دقت و نظم خاص انجام ندهید, با مشکلاتی روبه رو خواهید شد.

 

چگونه یخچال سامسونگ را ریست کنیم؟

در صورتی که یخچال سامسونگ شما با مشکلاتی مواجه شده است، ممکن است نیاز به ریست دکمه یخچال باشد. برای ریست دکمه یخچال سامسونگ، به روش زیر عمل کنید.

دکمه ریست را پیدا کنید: دکمه ریست یخچال سامسونگ در محلی قرار دارد که معمولاً در قسمت پشتی یخچال و یا در کنار صفحه نمایش دیجیتال قرار می گیرد.

دکمه ریست را فشار دهید: با فشار دادن دکمه ریست، یخچال سامسونگ شما به تنظیمات کارخانه بازمی گردد و همه تنظیمات از بین می روند.

منتظر بمانید: پس از فشار دادن دکمه ریست، چند لحظه صبر کنید تا یخچال سامسونگ به تنظیمات کارخانه بازگردد.

چجوری یخچال سامسونگ را ریست کنیم؟

ریست یخچال سامسونگ دوقلو

یخچال دوقلوی سامسونگ معمولاً شامل دو بخش جداگانه برای یخچال و فریزر است که هر یک از آنها دارای درب جداگانه هستند. برخی از ویژگی‌های عمومی این دستگاه‌ها شامل فضای داخلی بزرگ، دسترسی آسان به محصولات، کنترل دمای دقیق و صفحه نمایش لمسی می‌شوند.

در یخچال سامسونگ دوقلو، فیلتر یخچال جهت تصفیه آب استفاده می شود. در صورتی که فیلتر یخچال سامسونگ دوقلو شما نیاز به ریست داشته باشد، به روش زیر عمل کنید:

دکمه فیلتر را پیدا کنید. دکمه فیلتر معمولاً در بالای یخچال سامسونگ دوقلو قرار دارد. دکمه فیلتر را فشار دهید با فشار دادن دکمه فیلتر، فیلتر یخچال سامسونگ دوقلو شما ریست می شود و تمامی تنظیمات فیلتر از بین می روند

پس از فشار دادن دکمه فیلتر، چند دقیقه صبر کنید تا حالت عادی بازگردد.

ریست فیلتر یخچال سامسونگ دوقلو با توجه به مدل دستگاه ممکن است تفاوت هایی با سایر محصولات داشته باشد.

روش‌های گوناگون ریست یخچال سامسونگ

ریست یخچال سامسونگ به معنای بازنشانی دستگاه به تمامی تنظیمات کارخانه‌ای است. در صورتی که مشکلی در دستگاه وجود داشته باشد، ممکن است با ریست کردن دستگاه، مشکل حل شود. در ادامه، چندین روش برای ریست کردن یخچال سامسونگ آورده شده است:

روش اول:

دکمه "Power Freeze" و "Power Cool" را به مدت 10 ثانیه فشار دهید.

دکمه های "Power Freeze" و "Power Cool" باید با یکدیگر متصل شوند.

سپس صبر کنید تا دستگاه خاموش شود و سپس آن را روشن کنید.

روش دوم:

کنترل کننده دما را به حالت خاموش قرار دهید.

دکمه "Freezer" و "Lighting" را به طور همزمان به مدت 8 ثانیه فشار دهید.

صبر کنید تا دستگاه ریست شود و سپس آن را روشن کنید.

روش سوم:

دکمه "Power Freeze" را فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش خاموش شود.

دکمه "Power Freeze" را دوباره فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش روشن شود و صدایی همینند بیپ منتشر کند.

دستگاه را رها کرده و صبر کنید تا ریست کامل شود و دوباره روشن شود.

طریقه ریست یخچال سامسونگ

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله بررسی کردید؛ ریست یخچال سامسونگ شامل مراحلی است که به آن پرداختیم. در نهایت، ممکن است ریست یخچال سامسونگ با توجه به مدل دستگاه شما متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است قبل از انجام هر گونه روش ریست، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کرده و روش دقیق ریست را برای دستگاه خود بیابید.

اگر بعد از ریست کردن یخچال سامسونگ با مشکلاتی از جمله کارکرد نادرست سیستم و اختلال در قسمت‌های دیگر مواجه شدید, بهتر است آن را نزد یک تعمیر کار در نمایندگی سامسونگ ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

تعمیر ظرفشویی موریس کاری تخصصی است که در صورت بروز هرگونه مشکل شما را مجبور به گرفتن کمک از یک تعمیرکار حرفه‌ای می‌کند. اگر شما نیز در خانه‌تان یک ماشین ظرفشویی موریس دارید خواندن این مطلب می‌تواند به شما کمک بزرگی در راستای تعمیر ماشین ظرفشویی‌تان بکند.

موریس به عنوان یک برند ایرانی شناخته شده است که ماشین‌های ظرفشویی‌ بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند. ظرفشویی‌های موریس عموماً بسیار بادوام هستند اما با این حال، مانند هر محصول دیگری ممکن است طی زمان مشکلاتی در این ظرفشویی‌ها رخ دهد و برخی از این مشکلات نیاز به کمک حرفه‌ای برای تعمیر خواهند داشت. در این مقاله، قصد داریم در مورد برخی از رایج‌ترین مشکلات ظرفشویی موریس و این‌که چگونه باید آنها را برطرف کنید صحبت کنیم.

هرچه زودتر برای تعمیر ظرفشویی موریس خود اقدام کنید، هزینه تعمیر و خسارات وارد بر آن را به حداقل خواهید رساند. در صورت بروز هرگونه مشکل در ظرفشویی موریس خود تنها کافی است با تعمیرکاران متخصص و مجرب پارس پشتیبان تماس بگیرید. تکنسین‌های پارس پشتیبان در کمترین زمان، با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه به تعمیر ظرفشویی موریس در تهران می‌پردازند. تا انتهای این مطلب با پارس پشتیبان همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره تعمیر ظرفشویی موریس بدانید به شما بگوییم.

نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی موریس

با خرید ماشین ظرفشویی موریس، یک ضمانت‌نامه محدود به خریدار اصلی تعلق می‌گیرد. بنابراین بهتر است برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود به نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی موریس مراجعه کنید.

پارس پشتیبان مفتخر به داشتن نمایندگی تعمیر ظرفشویی موریس در تهران است. تیم پارس پشتیبان شبکه بزرگی از تکنسین‌ها را در مجموعه خود دارد. شما می‌توانید تیم حرفه‌ای مورد نیاز خود را برای تشخیص، عیب‌یابی و تعمیر ظرفشویی موریس در مجموعه پارس پشتیبان بیابید. همچنین می‌توانید اطمینان داشته باشید که از قطعات اصلی موریس در تعمیر شما استفاده خواهد شد.

برای تعمیرات ظرفشویی خود تنها کافی است با کارشناسان ما در پارس پشتیبان ارتباط برقرار کنید تا در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به کار شما رسیدگی کنند. برای برقراری ارتباط با مشاورین پارس پشتیبان می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • روش اول: تماس با یکی از شماره تلفن‌های پارس پشتیبان و درخواست پشتیبانی یا مشاوره
  • روش دوم: درخواست حضور کارشناس در محل با استفاده از پر کردن فرم مخصوص تعمیر لوازم خانگی. بعد از پر کردن این فرم، کارشناسان پارس پشتیبان بلافاصله با شما تماس خواهند گرفت.

مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی‌های موریس

ظرفشویی موریس یکی از ماشین ظرفشویی‌هایی است که با توجه به کیفیت و کارایی در بسیاری از خانه‌های ایرانی دیده می‌شوند. با این حال، آنها گاهی اوقات دچار مشکلاتی می‌شوند؛ بنابراین، لازم است تا با مشکلات رایج ماشین ظرفشویی موریس آشنا باشید تا به موقع بتوانید برای تعمیر آن اقدام کنید.

برای تعمیر ظرفشویی موریس خود می‌توانید از تخصص و تجربه تعمیرکاران پارس پشتیبان بهره گیرید. در این بخش با ما همراه باشید تا با تمامی مشکلات رایج در ظرفشویی‌های موریس که نیاز به تعمیر دارند آشنا شوید.

1. ظرفشویی موریس ظروف را تمیز نمی‌کند

اگر ظروف بعد از یک چرخه شستشو در ظرفشویی موریس همچنان کثیف هستند، با بررسی و اطمینان از این‌که بار زیادی را به ماشین ظرفشویی تحمیل نمی‌کنید یا ظروف را اشتباه روی هم قرار نمی‌دهید، شروع کنید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، آبی که از بازوهای اسپری خارج می‌شود، نمی‌تواند ظروف شما را به درستی بشوید. همچنین باید مطمئن شوید که تمام بقایای مواد غذایی را قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی از روی ظروف پاک کنید.

در مرحله بعد، بررسی کنید که چیزی مانع بازوهای اسپری نشده و کثیف نباشند. برای انجام این کار، باید تمام بازوهای اسپری را از ماشین ظرفشویی خارج کنید و قبل از قرار دادن دوباره آنها را تمیز کنید. هنگامی که بازوهای اسپری را تمیز کردید، باید فیلتر را از نظر وجود هرگونه انسداد یا زباله‌ها بررسی کنید، زیرا این کار می‌تواند از تخلیه ماشین ظرفشویی شما جلوگیری کند، به این معنی که ظروف شما با آب کثیف تمیز می‌شوند. درنهایت، اگر ظروف شما با لکه‌های آب بیرون می‌آیند، باید محفظه کمک آبکشی را پر کنید که از این اتفاق جلوگیری می‌کند. برای رفع این مشکل و تعمیر ظرفشویی موریس خود بهتر است از یک تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

. نشتی در ماشین ظرفشویی موریس

مشکل رایج بعدی که افراد با ماشین ظرفشویی موریس خود دارند، زمانی است که شروع به نشتی می‌کند. این امر می‌تواند خطرناک باشد، زیرا می‌تواند منجر به لیز خوردن شما شود. برای رفع این مشکل با بررسی درب و واشر ماشین ظرفشویی موریس شروع کنید. در صورت مشاهده هرگونه ترک یا آسیب دیگر، باید واشر درب تعویض شود. اگر شکافی وجود ندارد، واشر را به خوبی تمیز کنید.

اگر درب سالم است، دلیل رایج بعدی نشت، سوئیچ شناور معیوب است. سوئیچ شناور میزان آب موجود در ماشین ظرفشویی شما را کنترل می‌کند و زمانی که معیوب شود می‌تواند باعث ورود آب بیش از حد به ماشین ظرفشویی شود که بخشی از آن به بیرون نشت می‌کند.

 

برای بررسی سوئیچ، ابتدا می‌توانید بررسی کنید که هیچ مانعی برای آن وجود نداشته باشد و هرگونه مانع را بردارید. سپس باید آن را با یک مولتی متر بررسی کنید تا ببینید آیا تداوم دارد یا خیر. بهتر است برای عیب‌یابی ظرفشویی موریس خود و تعمیر این موارد با یک تکنسین واجد شرایط تماس بگیرید.

3. ظرفشویی موریس ظروف را خشک نمی‌کند

مشکل رایج بعدی در ماشین‌های ظرفشویی موریس زمانی است که ظرف‌ها خشک نمی‌شوند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید ماشین ظرفشویی شما دارای مواد شوینده باشد و اگر نه، آن را پر کنید. اگر کمک آبکشی سالم است، مشکل احتمالاً ناشی از خرابی المنت گرمایشی یا ترموستات با حد بالا است.

المنت گرم‌کننده آب را گرم می‌کند و ترموستات با حد بالا از گرم شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند. وقتی هر یک از این اجزا معیوب باشد، ظروف شما خشک نمی‌شوند. برای تست این قطعات و سپس تعمیر آنها در صورت معیوب بودن، به یک مولتی متر برای تست تداوم نیاز دارید. اگر مولتی متر ندارید و اصلاً به این موارد وارد نیستید، باید با یک تکنسین تماس بگیرید تا آنها را برای شما آزمایش و درنهایت تعمیر کند.

4. استشمام بوی بد از ماشین ظرفشویی موریس

اگر از ماشین ظرفشویی موریس شما بوی بدی استشمام می‌شود، به احتمال زیاد نتیجه باقیمانده مواد غذایی در آن است. برای رفع این مشکل باید ماشین ظرفشویی خود را به خوبی تمیز کنید و فیلتر ظرفشویی را که در پایین ماشین ظرفشویی موریس قرار دارد خالی کنید.

همچنین ممکن است یک ظرف پلاستیکی یا تکه پلاستیکی روی عنصر گرمایش ذوب شده باشد که باعث می‌شود بوی بدی از ماشین ظرفشویی شما بیاید. برای رفع این مشکل، باید ظرف پلاستیکی یا تکه پلاستیکی شل را از ماشین ظرفشویی خود خارج کنید و اگر المنت پلاستیکی روی آن است، آن را تمیز کنید. همچنین می‌توانید برای سرویس ظرفشویی موریس خود از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

5. ماشین ظرفشویی موریس روشن نمی‌شود

اگر ماشین ظرفشویی موریس شما روشن نمی‌شود، احتمالاً مشکل از منبع برق است. برای رفع مشکل، با بررسی مدارشکن و این که آیا فیوز روشن است یا خیر، شروع کنید. همچنین می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را در پریز برق دیگری تست کنید تا علت مشکل را برطرف کنید.

سپس بررسی کنید که درب به درستی باز و بسته شده باشد. اگر قفل در گیر کرده باشد، ممکن است ماشین ظرفشویی شما نتواند روشن شود. اگر نمی‌توانید در را باز کنید، باید از یک تکنسین برای تعمیر آن کمک کنید. اگر درب سالم است، ممکن است موتور معیوب باشد که باعث ایجاد مشکل شده است. به خصوص اگر می‌توانید صدای موتور را در حال راه‌اندازی بشنوید، حتماً مشکلی در موتور ظرفشویی موریس رخ داده است. تعمیر موتور یک فرایند بسیار دشوار است که به یک تکنسین ماهر نیاز دارد.

6. ماشین ظرفشویی موریس به درستی تخلیه نمی‌کند

مشکل متداول بعدی که افراد در مورد ماشین ظرفشویی موریس خود دارند، زمانی است که ماشین به درستی آب را تخلیه نمی‌کنند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، وقتی در ظرفشویی را باز می‌کنید، آب روی زمین نشت می‌کند. اگر ماشین ظرفشویی موریس شما در اواسط یک چرخه خاموش می‌شود، می‌توانید با روشن کردن آن در چرخه دیگری آن را خالی کنید و تخلیه به درستی صورت خواهد گرفت.

اگر در طول چرخه برق قطع نشد و یک واحد دفع زباله دارید، باید فرایند دفع را اجرا کنید تا آن را تخلیه کنید. این امر به این دلیل است که ماشین ظرفشویی موریس معمولاً از همان زهکشی که زباله‌دان شما استفاده می‌کند تخلیه می‌شود و گاهی اوقات ممکن است مسدود شود که از تخلیه ماشین ظرفشویی شما جلوگیری می‌کند.

 

اگر به تازگی واحد دفع زباله خود را نصب کرده‌اید، مطمئن شوید که دوشاخه تخلیه برداشته شده است. همچنین ممکن است به دلیل گرفتگی فیلتر تخلیه باشد، بنابراین بررسی کنید که پر از زباله نباشد. اگر اینطور است، باید آن را خالی کنید و به خوبی تمیز کنید.

7. ماشین ظرفشویی موریس صداهای بلند ایجاد می‌کند

اگر ماشین ظرفشویی شما صداهای بلند یا عجیبی تولید می‌کند، احتمالاً به دلیل نقص یا مسدود شدن برخی از قطعات داخلی ایجاد شده است. این کار را با بررسی این که بازوهای اسپری در حالت خمیده یا شل نیستند (که می‌تواند باعث برخورد آنها با ظروف شود) شروع کنید.

در مرحله بعد، مهر و موم‌ها و حلقه‌های بلبرینگ باید بررسی شوند، زیرا گاهی اوقات ممکن است فرسوده شوند و این امر باعث ایجاد صداهای تق تق می‌شود. اگر صداها توسط آن قطعات ایجاد نمی‌شود، باید از یک تکنسین استفاده کنید تا قطعات سخت‌تر مانند موتور و پمپ تخلیه را بررسی کند.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

يكي از افتخارات مجموعه پارس پشتيبان داشتن نمايندگي تعمير ماشين ظرفشويي ال جي در تهران است؛ مچموعه پارس پشتيبان در 24 ساعت شبانه روز پاسخگوي شما مشتريان عزيز جهت رفع مشكلات موجود در ماشين ظرفشويي ال جي است. متخصصين ما در پارس پشتيبان با مهارت‌هاي ويژه و خاصي كه در زمينه تعمير ماشين ظرفشويي ال جي دارند به بهترين نحو، با بالاترين كيفيت و به صورت تضميني به تعمير ماشين ظرفشويي ال جي شما در تهران مي‌پردازند.

همچنين پارس پشتيبان به طور ويژه به تعميرات ماشين ظرفشويي ال جي غرب تهران نيز مي‌پردازد. بنابراين در هر نقطه‌اي از تهران كه باشيد مي‌توانيد كار تعمير ماشين ظرفشويي ال جي خود را به مجموعه پارس پشتيبان بسپاريد. تنها كافي است با مشاورين ما تماس بگيريد. براي برقراري ارتباط با مشاورين پارس پشتيبان مي‌توانيد از روش‌هاي زير استفاده كنيد:

  • روش اول: تماس با يكي از شماره تلفن‌هاي پارس پشتيبان و درخواست پشتيباني يا مشاوره
  • روش دوم: درخواست حضور كارشناس در محل با استفاده از پر كردن فرم مخصوص تعمير لوازم خانگي. بعد از پر كردن اين فرم، كارشناسان پارس پشتيبان بلافاصله با شما تماس خواهند گرفت.

مشكلات رايج در ماشين ظرفشويي‌هاي ال جي 

ممكن است ماشين ظرفشويي ال جي شما دچار مشكلاتي شود كه نياز به تعمير داشته باشد. شناخت مشكلاتي كه اغلب پيدا مي‌شود مي‌تواند به شما كمك كند تا تشخيص دهيد چه چيزي ممكن است در ظرفشويي شما دچار اختلال شده باشد، كه اولين گام براي عيب‌يابي مشكلات است.

ماشين‌هاي ظرفشويي‌ ال‌جي محصولات بسيار با كيفيتي هستند، اما در صورتي كه ظرفشويي شما با مشكلاتي مواجه مي‌شود، بهتر است از آنها آگاه باشيد تا در صورت لزوم از يك تعميركار با تجربه براي رفع آن‌ها كمك بگيريد. براي رفع هرگونه مشكل در ظرفشويي ال جي خود تنها كافي است با كارشناسان ما در پارس پشتيبان تماس بگيريد تا به سرعت به تعمير ظرفشويي ال جي در تهران يا در منزل شما بپردازند. در ادامه با برخي از مشكلات رايج در ظرفشويي‌هاي ال جي كه نياز به تعمير دارند آشنا خواهيد شد:

1. ماشين ظرفشويي ال جي به درستي تخليه نمي‌كند (كد خطاي OE)

رايج‌ترين مشكل ماشين ظرفشويي ال جي، تخليه نشدن ماشين ظرفشويي است. هر زمان كه مشكلي در تخليه ماشين ظرفشويي ال جي شما وجود داشته باشد، كد خطاي OE را روي صفحه‌نمايش ماشين ظرفشويي خود خواهيد ديد.

به طور معمول، اين كد خطا به راحتي قابل رفع است و نبايد باعث وحشت شما شود. بيشتر اوقات، اين كد خطا به دليل مسدود شدن غذا يا مشكل نصب ظاهر مي‌شود. ساده‌ترين كار اين است كه ابتدا بقاياي مواد غذايي را بررسي كنيد. با بررسي ماشين ظرفشويي خود براي وجود باقي مانده‌هاي بزرگ غذا شروع كنيد. به اطراف بازوهاي اسپري، فيلترها و پروانه‌ها نگاه كنيد. حتي اگر هيچ غذايي قابل‌مشاهده نيست، اين قسمت‌ها را تميز كنيد تا مطمئن شويد كه همه چيز از بين رفته است. هنگامي كه همه چيز را به صورت دستي تميز كرديد، ماشين ظرفشويي را روشن كنيد تا ببينيد آيا اين كار كمكي مي‌كند يا خير.

 

بيشتر بخوانيد: تعمير ظرفشويي بوش

 

اگر لوله تخليه هنوز به درستي عمل نمي‌كند، بايد شلنگ تخليه را بررسي كنيد. شلنگ تخليه ممكن است پيچ‌خورده باشد. شلنگ تخليه زير سينك قرار دارد. اگر شلنگ پيچ‌خورده يا چيزي به آن فشار وارد كرده، آن را صاف كنيد. اگر همچنان مشكل سر جاي خود باقي است با يك تكنسين خبره براي تعمير ظرفشويي ال جي خود و رفع اين مشكل تماس بگيريد.

2. موتور ماشين ظرفشويي ال جي به درستي كار نمي‌كند (كد خطاي LE)

يكي ديگر از مشكلات رايج ماشين‌هاي ظرفشويي ال جي اين است كه موتور شستشوي ماشين ظرفشويي از كار مي‌افتد. اين مشكل باعث مي‌شود يك كد خطاي LE در صفحه‌نمايش شما ظاهر شود.

دو دليل وجود دارد كه اين كد خطا در صفحه‌نمايش شما ظاهر مي‌شود: يا دستگاه بافندگي سيمي در عايق گير كرده است يا مجموعه سامپ ديگر به درستي كار نمي‌كند. اگر كد خطاي LE به اين دليل ظاهر شود كه دستگاه بافندگي سيمي در عايق گير كرده باشد، كافي است يك قطعه از مواد نرم تفلون را بين دستگاه بافندگي سيمي و پانل عايق قرار دهيد. اين كار از شكستن آنها در آينده جلوگيري مي‌كند. با اين حال، اين كد خطا همچنين نشان‌دهنده خرابي مونتاژ سامپ است. در اين صورت بايد يك سامپ جديد نصب كنيد. براي اين كار و رفع مشكلات موتور ظرفشويي ال جي بهتر است از يك تعميركار حرفه‌اي كمك بگيريد.

3. ماشين ظرفشويي ال جي روشن نمي‌شود

بسياري از دارندگان ماشين ظرفشويي ال جي از روشن نشدن ماشين ظرفشويي خود شكايت دارند. شايع‌ترين دليل اين مشكل، خرابي فيلتر نويز است. به نظر مي‌رسد دليل اين مشكل اين است كه ظرفشويي برق ندارد و به دكمه‌هاي استفاده شده روي برد كنترل پاسخ نمي‌دهد. اگر براي شما اينطور است، پس تنها راه حل اين مشكل، تعويض فيلتر نويز ماشين ظرفشويي است. خوشبختانه، اين فرآيند نسبتاً آسان است. مي‌توانيد براي اين كار به صورت زير عمل كنيد:

  • بريكر پنل برق اصلي خانه خود را بررسي كنيد.
  • براي اطمينان از اين كه برق واقعاً به ماشين ظرفشويي شما مي‌رسد، از يك پيچ‌گوشتي براي باز كردن دو پيچ نگهدارنده درپوش پايين استفاده كنيد و پيچ نگهدارنده درب جعبه برق را برداريد.
  • از يك مولتي متر براي بررسي ولتاژ بين سيم‌هاي سفيد و سياه استفاده كنيد. اگر ولتاژ وجود داشته باشد، مطمئناً فيلتر نويز مقصر است. بريكر را خاموش كنيد.
  • در حالي كه بريكر خاموش است، ماشين ظرفشويي را باز كنيد و به پنل جلويي داخلي دسترسي پيدا كنيد.
  • پانل درب داخلي را از پانل درب بيروني جدا كنيد تا به پانل كنترل بين اين دو دسترسي داشته باشيد.
  • از يك مولتي متر براي بررسي تداوم فيوز استفاده كنيد، به اين معني كه بايد صفر را نشان دهد.
  • اگر فيوز خراب است، بايد برد كنترل را نيز تعويض كنيد.
  • ماشين ظرفشويي را از زير پيشخوان خارج كنيد. مجموعه فيلتر نويز را پيدا كنيد و سيم‌ها را جدا كنيد.
  • پيچ‌ها را باز كنيد. فيلتر نويز را به سمت راست ببريد تا بيرون بيايد. اكنون فيلتر نويز جديد را در جاي خود نصب كنيد. ماشين ظرفشويي خود را دوباره جمع كنيد.

4. نشتي ماشين ظرفشويي ال جي روي زمين

يكي ديگر از مشكلات رايج ماشين‌هاي ظرفشويي ال جي اين است كه مي‌توانند روي زمين نشت كنند كه باعث هدر رفتن آب و آسيب‌هاي ناشي از آن مي‌شود. شايع‌ترين دليل اين مشكل خرابي شير آب است. براي رفع اين مشكل مي‌توانيد به صورت زير عمل كنيد اما بهتر است جهت جلوگيري از هرگونه خسارات بيشتر از يك تعميركار خبره براي رفع اين مشكل و تعميرات قطعات ماشين ظرفشويي ال جي خود كمك بگيريد.

  • با جدا كردن دستگاه شروع كنيد
  • شير آب زير ماشين ظرفشويي را برداريد
  • چهار پيچي كه شير آب را در جاي خود نگه مي‌دارد را باز كنيد
  • هارنس را از برق بكشيد و خط آب را از شير آب خارج كنيد
  • شيلنگ آب را به شير آب جديد وصل كنيد
  • مهار برق را در اطراف شير نصب كنيد و با نصب مجدد پيچ ها آن را در جاي خود قرار دهيد
  • بقيه قطعات ماشين ظرفشويي را دوباره جمع كنيد.

5. نشت آب ماشين ظرفشويي ال جي به داخل ظرف تخليه (كد خطاي AE)

درنهايت، آخرين مشكل رايج مربوط به ماشين ظرفشويي ال‌جي اين است كه ماشين ظرفشويي آب را به داخل ظرف تخليه نشت مي‌كند كه باعث روشن شدن سوئيچ سيل مي‌شود. وقتي اين اتفاق مي‌افتد، يك كد خطاي AE روي صفحه‌نمايش شما ظاهر مي‌شود. اغلب، اين مشكل به دليل شكستگي بازوي اسپري پاييني است كه تشخيص آن دشوار است تشخيص اين كه آيا نشتي ناشي از شكستگي بازوي اسپري پاييني است يا خير بسيار دشوار است زيرا نمي‌توانيد نحوه عملكرد بازوي اسپري را در حين كاركرد ماشين ظرفشويي ببينيد. بنابراين بهتر است براي عيب‌يابي ظرفشويي ال جي خود از يك تعميركار خبره در اين زمينه كمك بگيريد.

 

  • آب‌بندي درب معيوب (در اين صورت بايد با يك تعميركار جهت تعمير درب ماشين ظرفشويي ال جي تماس بگيريد).
  • دريچه و مونتاژ فن معيوب.

به طور كلي براي پي بردن به علت نشتي، چرخه شستشو را شروع كنيد و ببينيد آب از كجاي ماشين ظرفشويي خارج مي‌شود. اگر آب از درگاه تخليه سرريز خارج شود، مي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه مشكل درزگير درب يا بازوي پاشش پاييني شكسته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

درزگیرهای درب یخچال که واشر نیز نامیده می شوند، با اطمینان از عدم خروج هوای خنک و ورود هوای گرم به یخچال، به حفظ دمای صحیح یخچال کمک می کنند. یخچال باید سخت‌تر کار کند تا اشیاء داخل یخچال خنک شوند، که این امر قبض برق شما را افزایش می‌دهد. بنابراین، اگر درزگیر یخچال شما آسیب دیده است، بهتر است در اسرع وقت آن را تعمیر یا تعویض کنید.

 

اگر مهر و موم درب یخچال شما کمی آسیب دیده است، چند مرحله برای تعمیر آن وجود دارد که در این راهنما به آنها اشاره خواهیم کرد. با این حال، اگر درزگیر درب آنقدر آسیب دیده باشد که قابل تعمیر نیست، نیاز به تعویض دارد که در اینجا به آن خواهیم پرداخت. برای تعمیر یخچال در تهران با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات یخچال ال جی

 

نحوه تعمیر درزگیر درب یخچال

درزگیر درب را تمیز کنید

تمیز نگه داشتن آب بند درب یک راه عالی برای اطمینان از دوام و بدون مشکل است. اگر متوجه شده اید که آب بندی درب مانند گذشته خوب آب بندی نمی شود، تمیز کردن درزگیر ممکن است مشکل را حل کند.

 

هنگام تمیز کردن درزگیر، به یک محلول تمیز کننده نیاز دارید، مانند مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین با یک لیتر آب گرم، یک پارچه میکروفیبر و در صورت امکان، یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن لکه های سرسخت و قرار گرفتن در داخل شیار.

 

پس از اتمام تمیز کردن درب، حتماً درزگیر را خشک کنید. ژله نفتی یا گریس سیلیکون را می توان پس از اتمام کار روی درزگیر اعمال کرد تا از ایجاد ترک جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا

 

مهر و موم درب را تنظیم کنید
اگر درزگیر در جای خود نیست و نیاز به تنظیم دارد، استفاده از وازلین یا گریس سیلیکون به انعطاف پذیری بیشتر درزگیر و افزایش چسبندگی آن کمک می کند. هنگام استفاده از روان کننده به مهر و موم درب، یک لایه نازک را با یک سواب پنبه ای روی ناحیه آسیب دیده بمالید. سپس تنظیم مهر و موم درب آسان تر است.
 
درزگیر درب را تعمیر کنید
بسته به شدت آسیب به درزگیر درب، ممکن است بتوانید از کاغذ موم شده و درزگیر سیلیکونی برای تعمیر نواحی آسیب دیده استفاده کنید.
 
قبل از شروع، باید مهر و موم درب را تمیز کنید و تمام چربی ها، کثیفی ها و کپک ها را از بین ببرید. در مرحله بعد، باید یک لایه یکنواخت از درزگیر سیلیکونی را روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.
 
مرحله بعدی این است که روی سیلیکون را با یک نوار کاغذ مومی بپوشانید. کاغذ موم شده باید در هر دو انتها با بخش سالم مهر و موم همپوشانی داشته باشد. سپس باید لبه های کاغذ موم شده را برش داد تا بتوان کاغذ را طوری تا کرد تا با شکل اصلی مهر و موم مطابقت داشته باشد.
 
سپس درب یخچال را ببندید و کاغذ را بین مهر و موم و بدنه یخچال قرار دهید. درزگیر حداقل به 8 ساعت زمان نیاز دارد تا ببندد. وقتی 8 ساعت تمام شد، می توانید در یخچال را باز کرده و کاغذ واکس شده را بردارید. اکنون قطعات آسیب دیده باید با بخش جدیدی از مهر و موم جایگزین شوند. ممکن است برای حذف درزگیر اضافی به یک چاقوی تیز نیاز باشد.
 
نحوه تعویض درزگیر درب یخچال
تعویض درزگیر یخچال معمولاً یک فرآیند نسبتاً آسان است، اما بستگی به نوع درزگیر درب یخچال شما دارد. معمولاً سه نوع آب بند درب وجود دارد: آب بند فشاری، مهر و موم فشاری و مهر و موم پیچی. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد درب یخچال را جدا کنید تا به درستی درزگیر درب جدید قرار گیرد.
 
برای تعویض درزگیر یخچال مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1: یک مهر و موم جدید درب بخرید که با مدل و مدل یخچال شما مطابقت داشته باشد.
مرحله 2: بسته بندی درزگیر جدید را 24 ساعت قبل از اینکه قصد نصب آن را دارید باز کنید. مهر و موم درب معمولاً به اندازه بسته بندی که در آن قرار می گیرد تا شده است، بنابراین باید باز شود و یک شبه بماند تا به حالت اولیه خود بازگردد.
 
مرحله 3: مهر و موم درب را به مدت 20 دقیقه قبل از نصب در آب گرم قرار دهید تا خم ها صاف شود و انعطاف پذیرتر شود.
 
مرحله 4: مهر و موم درب قدیمی را بردارید. بسته به نوع مهر و موم درب، یا می توانید به سادگی آن را بکشید، یا ممکن است لازم باشد پیچ ​​هایی را که مهر و موم در را بین آستر درب داخلی و پانل درب بیرونی نگه می دارند، باز کنید (نه جدا کنید).
 
مرحله 5: قسمتی را که درزگیر جدید درب می رود تمیز و خشک کنید.
 
مرحله 6: یک لایه نازک گریس سیلیکونی یا ژله نفتی را به سمت درزگیر که به یخچال می چسبد بمالید.
 
مرحله 7: درزگیر جدید درب را قرار داده و نصب کنید. معمولاً بهتر است از گوشه های بالایی شروع کنید و سپس به دور درب بروید.
 
مرحله 8: پس از نصب درزگیر، بررسی کنید که به طور یکنواخت در اطراف درب قرار گرفته و به یخچال وصل شده باشد. اگر درزگیر نیاز به تنظیم داشته باشد، می توان از حرارت کم سشوار یا روان کننده برای انعطاف پذیری بیشتر درزگیر استفاده کرد.
 
اگر نتوانید مهر و موم را کاملاً جا بیندازید، با گذشت زمان، کشش مغناطیسی ایجاد شده توسط نوار مغناطیسی درزگیر به رفع مشکل کمک می کند.
 
نتیجه گیری
اگر مهر و موم درب شما نیاز به تنظیم دارد، می توان از یک روان کننده مانند ژله نفتی یا حرارت کم سشوار برای رفع مشکل استفاده کرد. در صورت پارگی درزبند می توان از کاغذ مومی و درزگیر سیلیکونی برای تعمیر آن استفاده کرد. اگر کاسه نمد درب خیلی آسیب دیده باشد، با انجام مراحل بالا می توان یک درزگیر جدید خریداری و نسبتاً آسان نصب کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

اکثر مردم به تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود فکر نمی کنند. به هر حال، این دستگاه برای تمیز کردن روزانه ظروف شما استفاده می شود. به راحتی می توان تصور کرد که ماشین ظرفشویی شما همزمان با شستن ظروف تمیز می شود، اما واقعیت این است که بقایای مواد غذایی و رسوبات دیگر می توانند در بسیاری از مصارف جمع شوند. این تجمع می تواند منجر به عملکرد ضعیف ماشین ظرفشویی و ظروف کثیف و زبر به نظر برسد.

 

تمیز کردن و نگهداری منظم ماشین ظرفشویی می تواند کارکرد نرم آن را حفظ کند و هر بار که ظروف شسته می شوند، ظروف بدون لک را برای شما به ارمغان می آورد. چند نکته ساده را بخوانید تا ماشین ظرفشویی شما به بهترین شکل ظاهر و عملکرد خود را حفظ کند.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی موریس به پارس پشتیبان مراجعه کنید.

 

1. به طور منظم بشویید

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه ماشین ظرفشویی شما رسوب اضافی ندارد، کارکردن منظم آن است. استفاده مکرر از ماشین ظرفشویی از نشستن زباله ها در کف دستگاه جلوگیری می کند و می تواند به کاهش دفعات تمیز کردن کامل آن در طول سال کمک کند.

 

2. ماشین ظرفشویی را خالی کنید

برای انجام نکات زیر، مهم است که ماشین ظرفشویی خود را در یک چرخه کامل روشن کنید و سپس تمام ظروف را از دستگاه خالی کنید. این به شما امکان می دهد دسترسی آسان تری به کل ماشین ظرفشویی داشته باشید و بتوانید تعمیر و نگهداری لازم را به درستی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ظرفشویی بوش

 

3. بازوهای چرخان را بازرسی و تمیز کنید

ماشین ظرفشویی با پاشیدن آب از بازوهای چرخان خود روی ظروف داخل آن کار می کند. وقتی آن بازوها به درستی نمی چرخند یا سوراخ های آنها پر از تجمع است، ظروف شما به طور کامل تمیز نمی شوند. بررسی کنید که بازوها به درستی بچرخند و با یک تکه سیم کوچک، یک خلال دندان یا انبر کوچک، هر گونه زباله جمع شده در داخل سوراخ ها را تمیز کنید.

4. لبه ها و قسمت بیرونی را تمیز کنید
بسیاری از اوقات بوی بدی که ممکن است متوجه شوید از ماشین ظرفشویی شما می آید ممکن است در واقع از قسمت های بیرونی اطراف دستگاه باشد. لبه‌های اطراف در در طول یک چرخه منظم شسته نمی‌شوند و ممکن است با نشت‌های زیادی و تکه‌های بقایای غذا همراه شوند.
 
مقداری پاک کننده معمولی خانگی و یک پارچه مرطوب باید برای پاک کردن این نقطه لطیف کافی باشد و همچنین می توان از آن برای شستن تمام دکمه ها و درب بیرونی دستگاه نیز استفاده کرد.
 
چگونه ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنیم
سایر قطعاتی که باید تمیز کنید:
زیر در، در داخل.
سبد ظروف تخت.
واشر.
دستگاه پخش کننده مواد شوینده.
5. زهکشی را باز کرده و تمیز کنید
در انتهای ماشین ظرفشویی شما لوله تخلیه قرار دارد و این قسمت می تواند مکانی معمولی باشد که بقایای مواد غذایی، تجمع و سایر مواد ممکن است در آن به پایان برسد. گذاشتن این موانع در نزدیکی زهکشی در نهایت باعث ایجاد گرفتگی می شود. هنگامی که فاضلاب ماشین ظرفشویی شما مسدود می شود، کارایی آن کاهش می یابد و تمیز کردن آن دشوارتر می شود. و هیچ کس نمی خواهد بفهمد ظروفش تمیز و درخشان نیستند.
 
نحوه تمیز کردن زهکشی ماشین ظرفشویی:
می‌توانید با جمع‌آوری بزرگ‌ترین قطعات با دست شروع به تمیز کردن اطراف زهکشی کنید، اما ممکن است مجبور شوید زهکش را جدا کنید تا به برخی از قطعات کوچک‌تر برسید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.
 
ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.
پیچ ها را بیرون آورده و پوشش را بردارید.
دهانه را برای جلوگیری از ورود زباله ها محافظت کنید.
قطعات بزرگتر را با دست تمیز کنید.
رسوبات کوچکتر را با یک برس یا پارچه تمیز کنید.
دوباره به ترتیب معکوس مونتاژ کنید.
تمیز کردن اطراف فاضلاب ماشین ظرفشویی می تواند به اطمینان از خروج آب کثیف به اندازه کافی از دستگاه کمک کند تا ظروف شما به خوبی تمیز شوند.
6. از یک اسید برای حذف تجمعات استفاده کنید
خلاص شدن از رسوبات و تجمع آب در ماشین ظرفشویی شما یک مرحله مهم است زیرا می تواند منجر به برق زدن ظروف شود و بعد از یک چرخه کثیف نشوند. یکی از اسیدهای زیر را انتخاب کنید و آنها را در یک چرخه کوتاه اجرا کنید تا از شر جرم های اضافی خلاص شوید:
 
از این موارد برای حذف Build-Up استفاده کنید:
سرکه سفید
زبانه
آب لیمو
مخلوط لیموناد
کول اید با طعم لیمو
هر ماده پودری باید در ظرف شوینده قرار داده شود و مایعات را می توان در یک کاسه در قفسه بالایی قرار داد.
 
7. از شر کپک خلاص شوید
آخرین چرخه استفاده از سفید کننده در ماشین ظرفشویی نیز می تواند مفید باشد اگر با مشکل کپک یا کپک سر و کار دارید. مگر اینکه شما یک درب یا داخلی از جنس استنلس استیل داشته باشید، سفیدکننده می‌تواند برای یک ماشین ظرفشویی بدون لک که هر بار دستگاه را اجرا می‌کنید، ظروف کاملاً ضدعفونی شده را در اختیار شما قرار د

 



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

تعمیر لباسشویی اسنوا کاری تخصصی است. اگر شما نیز در خانه خود یک ماشین لباسشویی اسنوا دارید اطلاع از برخی از مطالب ساده می‌تواند کمک بزرگی در راستای تعمیر ماشین لباسشویی کند. البته باید توجه داشته باشید که شما تنها قادر به رفع عیب‌های جزئی ماشین لباسشویی و یا پیشگیری از برخی از مشکلات خواهید بود. در صورت بروز مشکلات جدی‌تر می‌توانید از تعمیر کاران حرفه‌ای پارس پشتیبان در نمایندگی تعمیرات لباسشویی اسنوا کمک بگیرید.

همانطور که می دانید اسنوا به عنوان یک برند ایرانی معتبر در زمینه تولید لوازم خانگی، سال هاست که ماشین لباسشویی‌های با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. لباسشویی‌های اسنوا عموماً بسیار با دوام هستند اما با این حال، مانند هر محصول دیگری طی زمان ممکن است مشکلاتی در این لباسشویی‌ها رخ دهد و برخی از این مشکلات نیاز به کمک حرفه‌ای برای تعمیر خواهند داشت.

در این مقاله، قصد داریم در مورد برخی از رایج‌ترین مشکلات لباسشویی اسنوا و این‌که چگونه باید آنها را برطرف کنید صحبت کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با پارس پشتیبان همراه باشید تا هر آن چه که باید درباره تعمیر لباسشویی اسنوا بدانید به شما بگوییم.

نمایندگی تعمیر لباسشویی اسنوا در تهران

پارس پشتیبان دارای نمایندگی تعمیر لباسشویی اسنوا در تهران است و بهترین خدمات را جهت برطرف نمودن مشکلات ماشین لباسشویی اسنوا ارائه خواهد داد. متخصصان پارس پشتیبان در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به سرویس لباسشویی اسنوای شما خواهند پرداخت. در صورت بروز هر مشکل در لباسشویی اسنوا خود تنها کافی است با تعمیرکاران متخصص و مجرب پارس پشتیبان تماس بگیرید. پارس پشتیبان با پشتیبانی 24 ساعته و پاسخگویی به موقع توانسته اعتماد مشتریان خود را جلب کند، تنها کافی است یک بار استفاده از خدمات ما را امتحان کنید. 

آشنایی با قطعات مهم  لباسشویی اسنوا

قبل از پرداختن به هرموضوعی بهتر است برای اقدام به تعمیر لباسشویی اسنوا خود با قطعات مهم آن آشنا شوید. در ادامه به معرفی هر یک از این قطعات و کاربردشان پرداخته شده است:

  •  پمپ آب: این قسمت آب را از طریق دستگاه به گردش در می آورد و در دو جهت می چرخد. همچنین برای تخلیه آب در انتهای چرخه شستشو استفاده می شود.
  •  شیر کنترل ورودی آب: این شیر در نزدیکی نقطه ورودی آب قرار دارد که بسته به میزان آب مورد نیاز، هنگام بارگیری لباس به طور خودکار باز و بسته می شود.
  •  درام: محفظه‌ای است که لباسها در داخل آن هستند. ماشین لباسشویی اسنوا در واقع دو درام دارد. جایی که لباس ها را می بینید درام داخلی است که با سوراخ‌های آن آب وارد داخل و خارج شود. درام بیرونی حاوی درام داخلی و آب است که از نشت آن به بقیه قسمت های دستگاه جلوگیری می‌کند و از درام داخلی پشتیبانی می‌کند.
  •  همزن یا پارو: پارو داخل وان ماشین لباسشویی قرار دارد و به تمیز کردن لباسها کمک می کند.
  •  موتور ماشین لباسشویی: موتور با همزن یا دیسکی که درام را می چرخاند ترکیب می شود و یک حرکت چرخشی ایجاد می کند. این همان مکانیزمی است که دستگاه شما را به حرکت در می‌آورد.
  • برد الکتریکی: برد جایی است که عمدتاً دستگاه را از اجزای الکتریکی گرفته تا مدارها به کار می‌اندازد. بردها را می‌توان برنامه‌ریزی نموده و به کارکرد ماشین کمک کرد. درواقع برد به عنوان هوش مصنوعی ماشین لباسشویی عمل می کند.
  • تایمر: تایمر به تنظیم زمان شستشو برای لباس‌های شما کمک می‌کند که می‌تواند به صورت دستی یا خودکار تنظیم شود.
  • عنصر گرمایش: با عنصر گرمایش آب ماشین لباسشویی تا دمای دلخواه گرم می‌شود.

آشنایی با مشکلات رایج جهت تعمیرات ماشین لباسشویی اسنوا

لازم است با مشکلات رایج این ماشین‌ها آشنا باشید تا به موقع بتوانید برای تعمیرات ماشین لباسشویی اسنوا اقدام کنید. لباسشویی‌های اسنوا مستعد خطاهای مختلف هستند و برخی از عیوب ممکن است خفیف‌تر از بقیه باشند.

برای عیوب خفیف‌تر، ممکن است بتوانید خودتان آنها را برطرف کنید. در همین حال، ایرادات پیچیده ممکن است به تخصص یک تکنسین تعمیر لباسشویی اسنوا نیاز داشته باشد. در این بخش با ما همراه باشید تا با تمامی مشکلات رایج در لباسشویی‌های اسنوا که نیاز به تعمیر دارند آشنا شوید.

1. لرزش بیش از اندازه لباسشویی اسنوا

اکثر ماشین‌های لباسشویی اسنوا تا حدی لرزش دارند اما اگر متوجه افزایش ناگهانی لرزش ماشین لباسشویی اسنوا خود شدید یا به نظر می‌رسد که در حال جهش است نگران نباشید، این یک مشکل رایج است.

ممکن است به این دلیل باشد که ماشین لباسشویی شما روی زمین ناهموار قرار دارد یا کمک فنرها از شاسی ماشین لباسشویی جدا شده‌اند. ابتدا سعی کنید آن را تراز کنید و اگر مشکل مرتبط با فنرهای شاسی بود با یک تکنسین حرفه‌ای برای تعمیر لباسشویی اسنوا تماس بگیرید.

 

2. سروصدای زیاد در ماشین لباسشویی اسنوا

اگر متوجه افزایش ناگهانی صدا در لباسشویی اسنوا خود شدید، دلایل بالقوه‌ای برای آن وجود دارد. بیشتر اوقات به این دلیل است که مقداری زباله مانند سکه به طور تصادفی در ماشین لباسشویی همراه با لباس شما قرارگرفته است. اگر هیچ چیز اضافه‌ای در داخل لباسشویی نمی‌بینید، ممکن است به این دلیل باشد که چیزی در درام گیر کرده است.

اگر ماشین لباسشویی شما دارای پدال جداکننده است، می‌توانید برای بررسی در درام به اطراف نگاه کنید. البته ممکن است مشکل، جدی‌تر و به دلیل شکستگی قطعات داخلی لباسشویی باشد. در این صورت لازم است از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

3. درب ماشین لباسشویی اسنوا باز نمی‌شود

این مشکلی است که بیشتر در لودرهای جلو لباسشویی اسنوا دیده می‌شود، زیرا لودرهای بالایی برای نگه داشتن آب در داخل، نیازی به قفل کردن درهای خود ندارند. لودرهای جلو باید در حین کار به خوبی مهر و موم شوند. تا پایان چرخه شستشو که قفل دستگاه به طور خودکار باز می‌شود.

با این حال، گاهی اوقات یک لودر جلو خراب شده و قفل می‌شود و لباس‌ها و آب در دستگاه حبس می‌شود. چند دلیل احتمالی برای این مشکل وجود دارد که می‌توانید به کمک یک تعمیرکار مجرب آن را برطرف کنید:

  • مکانیسم قفل ممکن است گیر کرده باشد.
  • ممکن است مشکلی در کامپیوتر ماشین لباسشویی وجود داشته باشد.
  • ممکن است ماشین لباسشویی به درستی تخلیه نشود و درب ماشین لباسشویی قفل شود و درام پر از آب شود.

4. ماشین لباسشویی اسنوا برق را قطع می‌کند

در این مواقع شاید جایی در موتور لباسشویی ایراد داشته باشد. شاید نشتی وجود داشته و آب در حال رسیدن به جایی است که باید باشد و شاید با بارگذاری بیش از حد دستگاه، موتور بیش از حد گرم شده است. اگر با این مشکل مواجه شدید، بهتر است برای عیب‌یابی ماشین لباسشویی اسنوا با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید تا در مورد تعمیر لباسشویی اسنوا خود از او کمک بگیرید.

5. ماشین لباسشویی اسنوا به درستی نمی‌چرخد

امتناع ماشین لباسشویی اسنوا شما از چرخش می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات موتور یا مشکلات جدی‌تر باشد و یا یک مشکل ساده و آسان برای رفع باشد. اگر ماشین لباسشویی شما باری را حمل می‌کند که خیلی زیاد یا خیلی کم است، ممکن است نچرخد. بنابراین، بار خود را تنظیم کنید و دوباره امتحان کنید.

بسیاری از ماشین‌های لباسشویی مدرن تنها زمانی می‌چرخند که به وزن خاصی برسند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت با یک تعمیرکار برای تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا خود تماس بگیرید.

سرویس لباسشویی اسنوا

6. ماشین لباسشویی اسنوا شما روشن نمی‌شود

اگر ماشین لباسشویی اسنوا شما به طور ناگهانی کار نمی‌کند، لطفاً وحشت نکنید، ممکن است تعمیر آن آسان باشد! پریزهای برق و فیوز خود را بررسی کنید، ممکن است حل مشکل به سادگی در تکان دادن سوئیچ یا تعویض فیوز باشد. کار دیگری که باید انجام دهید این است که به ماشین لباسشویی خود زمان دهید تا خنک شود، اگر ماشین لباسشویی خود را در مدت زمان کمی استفاده کرده‌اید ممکن است بیش از حد گرم شده باشد. اگر این موارد را انجام داده و همچنان مشکل سر جای خودش باقی است لازم است تا از مهارت یک تعمیرکار مجرب برای تعمیر لباسشویی اسنوا خود بهره بگیرید.

عیب یابی ماشین لباسشویی اسنوا

تا این بخش از مقاله با مشکلات رایجی که ممکن است در لباسشویی اسنوا خود با آن ها مواجه شوید، آشنا شدید. بعد از آشنایی با این مشکلات بهتر است بدانید که چگونه به عیب یابی ماشین لباسشویی اسنوا خود بپردازید.

با وجود بسیاری از اجزای پیچیده در ماشین لباسشویی اسنوا، مشکلات زیادی نیز در ماشین لباسشویی وجود دارد که باید منبع آن را تشخیص دهید. برای مثال اگر منبع آب به درستی وصل نشود، ممکن است در هنگام نصب ماشین لباسشویی با مشکل مواجه شوید، یا متوجه شوید که به دلیل از کار افتادن موتور یا کار نکردن سوپاپ ها نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا دارید.

پارس‌پشتیبان به طور ویژه برای رفع نیازهای شما فعالیت می‌کند و به طور منحصر به فردی بهترین عملکرد را پس از تعمیر لباسشویی اسنوا شما تضمین می‌کند.

در ادامه برای آشنایی هر چه بیشتر شما، به روش های عیب یابی ماشین لباسشویی اسنوا پرداخته شده است:

عیب یابی برد لباسشویی اسنوا

1.عیب یابی برد لباسشویی اسنوا

برد ماشین لباسشویی شما یکی از اجزای ضروری است که ماشین لباسشویی با آن کار می کند. هنگامی که به هر طریقی آسیب ببیند یا معیوب شود، خواهید دید که ماشین لباسشویی خراب می شود. در ماشین‌ لباسشویی اسنوا، برد در پنل کنترل بالایی و پشت پد کنترل در جلو قرار دارد.

برای عیب یابی برد لباسشویی اسنوا باید با نشانه های خرابی در آن آشنا باشید. علائمی که نشان می دهد برد کنترل ماشین لباسشویی شما خراب است در ادامه آورده شده است که می توانید از آنها برای عیب یابی برد لباسشویی اسنوا استفاده کنید:

  • ماشین لباسشویی شما وارد چرخه چرخش نمی شود.
  • همه یا برخی از چراغ ها به طور متناوب روشن می شوند و چشمک می زنند.
  • ماشین لباسشویی شما چرخه را متوقف نمی کند و بدون توقف در زمان تعیین شده ادامه می دهد.
  •  درام نمی چرخد یا خیلی آهسته می چرخد.
  •  ممکن است یک کد خطایی وجود داشته باشد که به وضوح نشان می دهد که برد شما معیوب است.
  •  ماشین لباسشویی شما یا آب را تخلیه نمی کند یا زمانی که آن را برای تخلیه تنظیم نکرده‌اید آب را تخلیه می‌کند.

2.عیب یابی موتور لباسشویی اسنوا

هنگامی که موتور ماشین لباسشویی اسنوا با مشکل مواجه شده یا می‌سوزد، می‌تواند چالش های زیادی را ایجاد کند. چند علامت رایج که می تواند نشان دهنده مشکل یا سوختن موتور ماشین لباسشویی باشد را در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

  •  بوی سوختگی
  •  صدای جیغ
  •  درام حرکت نمی‌کند.
  •  چرخه شستشوی طولانی مدت

3.عیب یابی تسمه لباسشویی اسنوا

هنگامی که تسمه در ماشین لباسشویی اسنوا شروع به فرسودگی می کند، ممکن است گهگاه لیز بخورد. این امر می تواند صدای جیغی ایجاد کند که با خراب شدن تسمه در طول زمان بلندتر می‌شود. همچنین ممکن است بوی سوختن لاستیک را حس کنید.

زمانی که ماشین لباسشویی در طول چرخه شست و شو و چرخش شروع به تولید صدای جیغ می کند، بهتر است برای تعمیر تماس بگیرید زیرا مشکل تا زمانی که تسمه پاره شود بدتر می‌شود.

سبد موجود در ماشین لباسشویی شما نیز ممکن است به طور نامنظم بچرخد یا به محض پاره شدن تسمه، چرخیدن آن به کلی متوقف شود. هنگامی که تسمه شکسته شود، واشر پر از آب می‌شود و به طور معمول کار می‌کند به جز اینکه سبد نمی‌چرخد.

سرویس لباسشویی اسنوا

بهتر است که قبل از اینکه به نمایندگی تعمیرات لباسشویی اسنوا و تعمیر ماشین خود نیاز پیدا کنید سرویس لباسشویی اسنوا را در دستور کار خود قرار دهید تا نیاز به صرف هزینه‌های بیشتر پیدا نکنید. پیشنهاد می‌کنیم حداقل سالی یکبار یک سرویس کامل و هر سه ماه یکبار به نظافت ماشین بپردازید.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

اگر شما نیز در خانه‌تان یک پکیج گلدیران دارید خواندن این مطلب می‌تواند به شما کمک بزرگی در راستای تعمیر پکیج گلدیران کند. گلدیران به عنوان یک برند ایرانی معتبر در زمینه تولید پکیج و آبگرم کن، سال هاست که پکیج‌های با کیفیتی تولید می‌کند. پکیج های گلدیران از طراحی انگلیسی بهره برده‌اند و عموماً بسیار با دوام هستند. اما با این حال، مانند هر محصول دیگری طی گذشت زمان ممکن است مشکلاتی در این پکیج‌ها رخ دهد و برخی از این مشکلات نیاز به کمک حرفه‌ای برای تعمیر خواهند داشت.

در صورت خرابی پکیج خود بهتر است هرچه زودتر برای تعمیر پکیج خود اقدام کنید تا هزینه تعمیر و خسارات وارد بر آن کمتر شود. تنها کافی است با تعمیرکاران متخصص و مجرب پارس پشتیبان تماس بگیرید.

تکنسین‌های پارس پشتیبان در کمترین زمان، با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه به تعمیر پکیج گلدیران در تهران می‌پردازند. تا انتهای این مطلب با پارس پشتیبان همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره تعمیر پکیج گلدیران بدانید با شما در میان بگذاریم.

تعمیر پکیج گلدیران تهران

اگر به دنبال تعمیر پکیج گلدیران تهران با تضمین سلامت و هزینه مقرون به صرفه هستید، می‌توانید به تیم حرفه‌ای پارس پشتیبان اعتماد کنید. برای تعمیر پکیج گلدیران خود می‌توانید از تعمیرکاران مجرب پارس پشتیبان کمک بگیرید. با سپردن تعمیرات پکیج گلدیران به متخصصین پارس پشتیبان می‌توانید از نتیجه مساعد کار تعمیر پکیج خود مطمئن باشید. پارس پشتیبان به صورت 24 ساعته در تهران آماده پاسخگویی به تمامی نیازهای شما بوده و بهترین خدمات را برای جلب رضایت شما عزیزان ارائه می‌دهند.

مشکلات رایج در پکیج گلدیران

آگاهی از مشکلات رایج در پکیج گلدیران که برای سایر افراد پیش می‌آید کمک می‌کند که آماده تعمیر آن باشید و یا در مراحل اولیه مشکل، به فکر چاره باشید. در این بخش با ما همراه باشید تا با تمامی مشکلات رایج در پکیج‌های گلدیران که نیاز به تعمیر دارند آشنا شوید.

1. آب از پکیج گلدیران نشت می‌کند

نشت آب شاید رایج‌ترین نوع مشکل پکیج گلدیران باشد که با آن مواجه خواهید شد. هر پکیجی درنهایت شروع به نشت می‌کند، زیرا طبیعتاً آب درنهایت مخزن پکیج را خورده و ترک‌ها یا شکستگی‌های میکروسکوپی در آن ایجاد می‌کند. با این حال، اگر به نظر می‌رسد نشت از بالای پکیج شماست، این مسئله می‌تواند نشانه شل بودن اتصالات لوله آب شما باشد.

بررسی کنید که لوله‌های ورودی آب سرد و لوله‌های خروجی آبگرم هر دو محکم به هم وصل شده باشند و به نوعی لق یا شل نشده باشند. اگر به نظر می‌رسد که نشتی از پایین است، ممکن است مشکل تراکم داشته باشید که می‌توان با روشن کردن ترموستات آن را حل کرد. همچنین ممکن است آب از لوله سرریز یا شیر فشارشکن شما خارج شود. این مسائل می‌تواند نشانه‌ای از خوردگی مخزن نیز باشد، به این معنی که باید هرچه زودتر پکیج خود را تعویض کنید. بهتر است برای عیب‌یابی پکیج گلدیران خود از یک متخصص کمک بگیرید.

2. پکیج گلدیران آب را گرم نمی‌کند

آیا مخزن پکیج گلدیران شما پر از آب است اما به نظر می‌رسد آب‌ داغ نمی‌شود؟ ممکن است دلیل این مشکل منبع حرارت شما باشد. این بدان معناست که عناصر گرمایشی پکیج شما ممکن است خراب شده باشند یا اتصال الکتریکی آن ها تحت تأثیر قرار گرفته باشد. اگر چنین است، یک‌بار آن را خاموش و دوباره روشن کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت برای تعمیر پکیج گلدیران خود و رفع این مشکل با یک تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید.

3. آب داغ با بوی عجیب

اگر وقتی شیر آب گرم خود را باز می‌کنید متوجه بوی عجیبی می‌شوید، این احتمال وجود دارد که مخزن پکیج گلدیران شما دچار تجمع باکتری شده باشد. ابتدا دما را تا حدود 140 درجه فارنهایت افزایش دهید تا هرگونه باکتری در مخزن به دلیل گرما از بین برود. با این حال، مطمئن شوید که در حین اجرای این سرویس از آب گرم خود استفاده نکنید، زیرا آب داغ می‌تواند باعث سوختگی جدی شود.

دما را بالا ببرید، حدود یک ساعت یا بیشتر صبر کنید، سپس آن را پایین بیاورید و چند ساعت صبر کنید تا دما دوباره پایین بیاید. اگر بعد از این کار مشکل ادامه داشت، ممکن است لازم باشد مخزن خود را با محلول سفیدکننده کلر تمیز کنید. اما چنان‌که مشکل همچنان سر جای خود باقی بود برای عیب یابی پکیج گلدیران و رفع مشکل با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

4. مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا آب گرم شود

اگر به نظر می‌رسد که پکیج گلدیران شما بیش از حد طول می‌کشد تا دوباره گرم شود، ممکن است ترموستات شما خیلی پایین تنظیم شده باشد، به این معنی که مشعل پکیج شما انرژی کافی برای گرم کردن سریع آب شما را تولید نمی‌کند. با این حال، در بسیاری از موارد که پکیج مدت زمان زیادی برای گرم شدن مجدد نیاز دارد، صرفاً مشکلی است که به عدم کفایت ظرفیت پکیج برای سرویس خانه برمی‌گردد. برای عیب‌یابی پکیج گلدیران و تعمیر آن در این زمینه از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

5. فشار کم آب گرم

برای خانه‌های قدیمی، بزرگ‌ترین محدودکننده فشار آب، لوله‌کشی کوچک‌تر و ½ اینچی است که استاندارد ساختمان برای آن دهه‌ها بود. خانه‌های مدرن از لوله‌کشی بزرگ‌تر ¾ اینچی استفاده می‌کنند که قادر به انتقال آب بیشتر است، اما تنها راه حل این مشکل در خانه‌های قدیمی، لوله‌کشی کامل است.

با این حال، اگر لوله‌کشی مدرن در خانه خود دارید، ممکن است بتوانید فشار آب خود را با اطمینان از گرفتگی دستگاه‌های هواکش افزایش دهید که در طول زمان انجام می‌شود. همچنین، شیر ورودی آب خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی نیمه بسته نشده است. بهتر است برای این موضوع نیز از یک متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید.

6. آب خیلی گرم یا خیلی سرد می‌شود

آیا دمای آب در پکیج گلدیران شما نامتناسب است؟ صرف نظر از این که ترموستات خود را چگونه تنظیم می‌کنید، آب خیلی گرم می‌شود یا به اندازه کافی گرم نمی‌شود؟ این نشانه این است که ترموستات پکیج گلدیران شما مشکل دارد. ممکن است لازم باشد ترموکوپل خود را تعویض یا تمیز کنید تا دوباره دما به درستی تنظیم شود. برای تعمیر پکیج گلدیران خود و رفع این مشکل نیز بهتر است با یک متخصص مجرب تماس بگیرید.

عیب یابی پکیج گلدیران

تا این بخش از مقاله سعی کردیم ابتدا با تجهیزات مهم پکیج گلدیران و سپس با مشکلات رایجی که ممکن است در این پکیج ها رخ دهد، آشنا شوید تا بتوانید درک درستی از پروسه تعمیر پکیج گلدیران داشته باشید. با همه این‌ها نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید این است تا زمانی که نتوانید به درستی پکیج گلدیران خود را عیب‌یابی کنید، ممکن است متعاقباً نتوانید آن را تعمیر کنید. البته کار عیب ‌یابی پکیج گلدیران کاری تخصصی است که نیاز به مهارت دارد و مرحله مهمی در فرآیند تعمیر پکیج گلدیران به شمار می‌رود. با این حال اگر تمایل دارید خودتان به تعمیر پکیج بپردازید تنها کافی است در ابتدا به نشانه‌ها توجه کنید.

مثلاً نشانه‌هایی چون آب گرم زنگ زده و بدبو، سروصدای عجیب، گرم نشدن آب، کاهش میزان آب گرم و غیره. همه این‌ها نشانه‌هایی هستند که به شما می‌گویند که باید برای تعمیر پکیج گلدیران خودتان را آماده کنید. در برابر این نشانه‌ها تنها کاری که باید بکنید چک کردن موارد مرتبط با آن نشانه است. برای مثال وقتی پکیج گلدیران شما دچار نشتی می‌شود بهتر است لوله ها را چک کنید یا به بررسی واشرها بپردازید و در صورت لزوم آن ها را تعویض کنید. به همین ترتیب برای هر یک از نشانه‌ها نیاز به اقداماتی وجود دارد که توصیه می‌کنیم از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

تعمیرات پکیج گلدیران مدل پایونیر

پکیج گلدیران مدل پایونیر یکی از مدل‌های پرطرفدار این برند است که با تمام کیفیت بی‌نظیری که دارد عملکرد گرم سازی آب مصرفی و ایجاد دمای مطلوب در ساختمان را به خوبی انجام می‌دهد. اما این مدل از پکیج گلدیران نیز گاهی به دلیل کار مداوم، عدم نصب صحیح و نگهداری نادرست دچار مشکلات می‌شود.

اگر شما نیز یک پکیج گلدیران مدل پایونیر در خانه‌تان دارید که نیاز به تعمیر دارد می‌توانید از تیم متخصص پارس پشتیبان در این زمینه کمک بگیرید. پارس پشتیبان دارنده نمایندگی پکیج های گلدیران در تهران است و در کمترین زمان به تعمیرات پکیج گلدیران مدل پایونیر شما خواهد پرداخت.

نمایندگی تعمیر پکیج گلدیران

پارس پشتیبان به عنوان دارنده نمایندگی تعمیر پکیج گلدیران در تهران مفتخر به ارائه بهترین و تخصصی‌ترین خدمات تعمیر در این زمینه به مشتریان است. هیچ مشکلی در پکیج گلدیران پیدا نخواهید کرد که تعمیرکاران مجرب و متعهد پارس پشتیبان از عهده آن برنیایند؛ بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل در پکیج گلدیران خود تنها کافی است با تعمیرکاران متخصص و مجرب پارس پشتیبان تماس بگیرید. برای برقراری ارتباط با پارس پشتیبان می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • روش اول: تماس با یکی از شماره تلفن‌های پارس پشتیبان و درخواست پشتیبانی یا مشاوره
  • روش دوم: درخواست حضور کارشناس در محل با استفاده از پر کردن فرم مخصوص تعمیر لوازم خانگی. بعد از پر کردن این فرم، کارشناسان پارس پشتیبان بلافاصله با شما تماس خواهند گرفت.

 

هزینه تعمیرات پکیج گلدیران

هزینه تعمیرات پکیج گلدیران

هزینه تعمیرات پکیج گلدیران شما متناسب با هزینه تعویض قطعات و میزان تعمیرات و زحمت لازم مشخص می‌شود. برای اطلاع درست و کامل از هزینه تعمیرات پکیج گلدیران تنها کافی است با مشاوران پارس پشتیبان تماس بگیرید تا به صورت شفاف از هزینه‌ها اطلاع یابید.



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

اگر به دنبال این هستید که در تعمیر پکیج ناوین تا حدی خودکفا شوید، حتماً در این مقاله همراه ما باشید.

برند ناوین یکی از برندهای معروف و شناخته شده در رابطه با عرضه پکیج و آبگرمکن است. این برند بزرگ

ترین تولیدکننده پکیج در کره جنوبی بوده و تولیدات خود را به برترین کشورهای اروپایی صادر می‌کند.

ناوین از بزرگ‌ترین صادرکنندگان محصولات حرارتی-برودتی با بالاترین بازده و کمترین میزان مصرف انرژی و

تولید CO2 به شمار می‌رود. برای تعمیر پکیج ناوین خود باید بتوانید هرچه زودتر اقدام کنید تا هزینه تعمیر و

خسارات وارده بر آن را به حداقل برسانید. در صورت بروز هر مشکل در پکیج ناوین خود تنها کافی است با

تعمیرکاران متخصص و مجرب پارس پشتیبان تماس بگیرید.

تکنسین‌های پارس پشتیبان در کمترین زمان، با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه به تعمیر تخصصی پکیج در

تهران می‌پردازند. تا انتهای این مطلب با پارس پشتیبان همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره تعمیر پکیج ناوین بدانید به شما بگوییم.

نمایندگی تعمیر پکیج ناوین

اگر برای تعمیر پکیج ناوین خود به دنبال نمایندگی این برند در تهران هستید می‌توانید به پارس پشتیبان اعتماد کنید.

پارس پشتیبان دارای نمایندگی تعمیر پکیج ناوین است و بهترین خدمات را جهت برطرف نمودن مشکلات پکیج ناوین

شما ارائه خواهد داد. متخصصان پارس پشتیبان در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به سرویس پکیج ناوین شما خواهند

پرداخت. در صورت بروز هر مشکل در پکیج خود تنها کافی است با تعمیرکاران متخصص و مجرب پارس پشتیبان تماس

بگیرید. برای برقرای ارتباط با پارس پشتیبان می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • روش اول: تماس با یکی از شماره تلفن‌های پارس پشتیبان و درخواست پشتیبانی یا مشاوره
  • روش دوم: درخواست حضور کارشناس در محل با استفاده از پر کردن فرم مخصوص تعمیر لوازم خانگی. بعد از پر کردن
  • این فرم، کارشناسان پارس پشتیبان بلافاصله با شما تماس خواهند گرفت.

آشنایی با قطعات مهم و کاربردی پکیج ناوین

برای تعمیر پکیج خود بهتر است با قطعات مهم آن آشنا شوید. در ادامه به معرفی هر یک از این قطعات و کاربردشان پرداخته شده است:

1. مشعل

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های پکیج ناوین، مشعل است. اینجاست که اختلاط هوا با منبع سوخت اتفاق می‌افتد و در نتیجه

احتراق ایجاد می‌شود که گرمای لازم برای گرم کردن سیال را فراهم می‌کند.

2. محفظه احتراق

همانطور که از نام آن پیداست، محفظه احتراق بخشی از پکیج است که در آن ترکیب سوخت یا هوا می‌سوزد. به همین

دلیل محفظه احتراق معمولاً چدنی است و دمای داخل آن تا چند صد درجه افزایش می‌یابد. این فرآیند معمولاً در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ می‌دهد.

3. مبدل حرارتی

مبدل حرارتی جزئی از پکیج است که اجازه می‌دهد گرما بین دو سیال یا ماده، معمولاً آب و گاز، مبادله شود، بدون این که مواد

با هم مخلوط شوند. مبدل حرارتی پکیج به گرمای مشعل اجازه می‌دهد تا آب سیستم را گرم کند. وظیفه مبدل حرارتی انتقال

حرارت از مشعل به آب بدون تماس مستقیم با آب است.

4. کواستات

کواستات ها اجزایی در پکیج هستند که وظیفه دارند سیگنال مناسب را در مورد زمان توقف یا شروع فرآیند به مشعل ارسال

کنند. آنها زمان مناسب را براساس دمای سیال در پکیج می‌دانند.

5. شیر جریان برگشتی

شیر جریان برگشتی به عنوان یک واحد ایمنی عمل می‌کند و اجازه می‌دهد تا سیال فقط در یک جهت جریان یابد.

6. پمپ‌های سیرکولاتور

پمپ سیرکولاتور جزئی است که آب گرم را از طریق خطوط تغذیه به رادیاتورها یا سایر خطوط توزیع خارج می‌کند.

7. کنترل‌ها

کنترل‌های پکیج به کاربر اجازه می‌دهد دمای آب، مخلوط‌های تأمین هوا و سوخت، فشار داخلی و احتراق را تنظیم کند.

8. هواگیر یا کندانسور

هواگیر دستگاهی است که اکسیژن و سایر گازهای محلول را از مایعات خارج می‌کند. در همین حال، کندانسور یک مبدل حرارتی

است که گرمای نهان را از پمپ خارج می‌کند تا متراکم شده و دوباره به دیگ پمپ شود.

9. مخزن انبساط

این مخزن کوچک وظیفه محافظت از پکیج در برابر فشار بیش از حد را بر عهده دارد و ایمنی آن را در طول فرآیند تضمین می‌کند.

10. خطوط تأمین

پکیج ها از لوله‌کشی برای رساندن آب گرم یا بخار به نقاط توزیع استفاده می‌کنند و خطوط تأمین لوله‌هایی هستند که آب گرم یا بخار را به توزیع‌کننده می‌رسانند.

11. خطوط بازگشت

هنگامی که آب سرد می‌شود و حالت را به آب تغییر می‌دهد، خطوط برگشت این آب را برای گرم شدن مجدد به پکیج برمی گرداند.

خطوط برگشت وظیفه دارند سیال خنک شده یا بخار خنک شده (که حالت آن را به حالت مایع خود برمی گرداند) به دیگ را برگردانند تا دوباره گرم شود.

12. سوپرهیتر

سوپرهیتر جزء جدایی ناپذیر پکیج است. سوپرهیتر در مسیر گازهای دودکش داغ از کوره قرار می‌گیرد. گرمای بازیابی شده از

گازهای دودکش در بخار قبل از ورود به توربین استفاده می‌شود. هدف اصلی سوپرهیتر افزایش دمای بخار اشباع بدون افزایش فشار آن است.

مشکلات رایج در پکیج های ناوین 

اگر پکیج ناوین شما با مشکلاتی مواجه شده، لازم نیست نگران باشید. ناوین به عنوان یکی از معتبرترین برندهای موجود در بازار، محصولات خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که سال‌ها دوام بیاورند. اما با همه این‌ها پکیج های ناوین نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که نیاز به تعمیر دارد. در صورت بروز هرگونه مشکل برای تعمیر پکیج ناوین خود می‌توانید از کمک تعمیرکاران مجرب پارس پشتیبان بهره گیرید. در این بخش با ما همراه باشید تا با مشکلات رایج در پکیج های ناوین آشنا شوید و بتوانید به موقع برای تعمیر آن‌ها اقدام نمایید.

1. نشت آب از بالای پکیج ناوین

اگر فکر می‌کنید از بالای پکیج ناوین خود نشتی دارید، می‌تواند یکی از معدود مشکلات در این پکیج باشد. در این مورد ممکن است لوله‌های ورودی سرد یا خروجی گرم شل شده باشند، شیر T&P ممکن است از کار افتاده باشد یا شیر ورودی ممکن است نشتی داشته باشد. همه این‌ها به راحتی رفع می‌شوند. اگر با رسیدگی به این موارد همچنان مشکل سر جای خود باقی بود با یک تعمیرکار حرفه ای برای تعمیر پکیج ناوین خود تماس بگیرید.

2. نشت آب از پایین پکیج ناوین

مشکل پکیج ناوین که از پایین نشتی دارد معمولاً به دلیل تراکم، نشتی واشر عنصر گرمایش الکتریکی یا خروج مقدار کمی آب از طریق لوله سرریز است؛ زیرا دریچه T&P برای آزاد کردن فشار اضافی در مخزن باز می‌شود. در برخی موارد، مخزن واقعی نشتی دارد و تنها راه حل تعویض مخزن پکیج است. در رابطه با این مشکل بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

3. عدم وجود آب گرم در لوله‌ها

آب در پکیج ناوین توسط دو عنصر گرمایش (در بیشتر موارد) گرم می‌شود. شایع‌ترین دلیل عدم وجود آب گرم، قطع کننده مدار است و ابتدا باید جعبه قطع کننده را بررسی کنید. اگر این موضوع دلیل نبود آب گرم نباشد، ممکن است عناصر گرمایشی خراب شده باشند و نیاز به تعویض داشته باشند. همچنین ممکن است مشکل از کلید محدود یا تنظیم مجدد ترموستات باشد یا ممکن است به دلیل داغ بودن آب به سادگی خراب شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. برای تعمیر پکیج ناوین خود در این مسئله خاص با یک متخصص حرفه‌ای تماس بگیرید.

4. آب به اندازه کافی گرم نمی‌شود

نداشتن آبی که به اندازه کافی کافی گرم باشد به احتمال زیاد به دلیل مشکل ترموستات است. راه حل این مشکل ممکن است به سادگی تنظیم دمای آب مورد نظر روی ترموستات برای عنصر گرمایش خاص باشد. در مدل‌های الکتریکی پکیج ناوین، ترموستات معمولاً در پشت یک پانل دسترسی در کنار مخزن و یک لایه عایق پنهان می‌شود.

در طول ماه‌های سرد زمستان، ممکن است لازم باشد دمای ترموستات را کمی افزایش دهید زیرا آب گرم از طریق لوله‌های سردتر با عبور از لوله‌کشی خانه‌‌تان سریع‌تر خنک می‌شود. سایر دلایل احتمالی برای نداشتن آب گرم کافی عبارتند از:

  • ترموستات معیوب
  • المنت معیوب
  • سیم‌کشی شل
  • مخزن پکیج که برای نیازهای شما بسیار کوچک است.

برای رفع هر یک از مشکلات بالا لازم است که از تخصص یک تعمیرکار حرفه‌ای بهره گیرید.

5. آب خیلی داغ است

باز هم دلیل این مشکل، احتمالاً مربوط به ترموستات پکیج ناوین است که در آن دما خیلی بالا تنظیم شده است. به سادگی به ترموستات دسترسی پیدا کرده و در صورت نیاز آن را مجدداً تنظیم کنید. این کار ممکن است هنگام انتقال از فصل سرد به گرم نیز مورد نیاز باشد. اگر نمی‌توانید دمای آب را به اندازه کافی پایین بیاورید، ممکن است لازم باشد ترموستات خود را تعویض کنید یا ممکن است نوعی مشکل سیم‌کشی وجود داشته باشد. توصیه می‌شود در این صورت برای تعمیر پکیج ناوین خود با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

6. دوباره گرم شدن آب خیلی زمان می‌برد

این یکی از معایب پکیج های ناوین است. به طور متوسط، زمان بازیابی (زمان لازم برای گرم کردن مجدد کل منبع آب) ممکن است در این پکیج ها زیاد باشد. مدت زمانی که طول می‌کشد تا آب گرم شود می‌تواند بین مدل‌های مختلف کمی متفاوت باشد. مدل‌های جدیدتر معمولاً بهتر هستند.

اگر بازیابی آب گرم بیشتر از حد معمول طول بکشد، ممکن است مشکلی در عناصر گرمایش (از جمله رسوب روی آنها) یا ترموستات وجود داشته باشد و ممکن است آن قطعات نیاز به تعویض داشته باشند. برای حل این مشکل و تعمیر پکیج ناوین خود از یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

7. فشار کم آب گرم

اغلب، کسانی که گزارش می‌دهند فشار آب گرم پایینی دارند، خانه قدیمی‌تری با لوله‌های گالوانیزه با قطر ۱/۲ اینچ داشته‌اند که به پکیج وارد و خارج می‌شود. از آنجایی که فشار آب به طور خودکار محدود می‌شود، تنها راه حل نصب لوله‌های مدرن 3/4 اینچی است که اجازه می‌دهد آب بیشتری از آن عبور کند. رسوبات، رسوبات کلسیم و زنگ در داخل لوله‌کشی یا هواکش سینک نیز ممکن است در کاهش فشار آب گرم نقش داشته باشند.

8. پکیج ناوین صداهای عجیبی تولید می‌کند

اگر صدای ترکیدن، خش خش، کوبیده شدن یا سایر صداهای عجیب و غریب از پکیج خود می‌شنوید، بیشتر به دلیل تجمع رسوب بر روی عناصر گرمایشی یا رسوب بیش از حد در کف مخزن است. سایر علل صداها عبارتند از نشتی، فشار بیش از حد داخل مخزن، یا لوله‌های پرسر و صدا به دلیل انبساط یا انقباض معمولی. هنگامی که پکیج شما صدا ایجاد می‌کند، اغلب بی‌ضرر است اما همیشه باید به دنبال آن باشید. اگر صداها ادامه داشت با یک تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید.

9.آب کثیف یا زنگ زده است

آب داغ زنگ زده اغلب نشانه خوردگی میله آند یا حتی خود مخزن است. اگر پکیج شما تعمیر نشود، به احتمال زیاد زمانی که خوردگی آنقدر جدی شد که مخزن نشت کند، نیاز به تعویض خواهد داشت. تعویض میله آند آسان است و می‌تواند سال‌ها به طول عمر پکیج ناوین شما اضافه کند. اگر آب زنگ زده نیست، اما کثیف یا تغییر رنگ داده است، ممکن است به دلیل تجمع رسوب روی عناصر گرمایشی باشد. رسوبی که راه خود را به خروجی آب گرم باز می‌کند. برای رفع این مشکلات و تعمیر پکیج ناوین خود از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

10. آب داغ بدبو

به احتمال زیاد آب داغ بدبو به دلیل وجود باکتری در مخزن است. خانه‌هایی که از آب چاه به عنوان منبع آب استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض بوی بد آب هستند. شستشوی دوره‌ای مخزن پکیج ممکن است به طور موقت کمک کند، اما برای رفع بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد از آب گرم خود، احتمالاً باید میله اند آن را تعویض کنید. یک راه حل سریع نیز ممکن است افزایش دمای دماسنج به حدود 140 درجه برای از بین بردن باکتری‌های باقیمانده باشد.

عیب یابی پکیج ناوین

تا این بخش از مقاله با مشکلات رایجی که ممکن است در پکیج ناوین با آن ها مواجه شوید، آشنا شدید. بعد از آشنایی با این مشکلات بهتر است بدانید که چگونه به عیب یابی پکیج ناوین خود بپردازید. علاوه بر بسیاری از اجزای پیچیده در پکیج ناوین، مشکلات زیادی نیز در پکیج وجود دارد که باید منبع آن را تشخیص دهید. برای مثال اگر لوله‌های آب به درستی وصل نشود، ممکن است در هنگام نصب پکیج با مشکل مواجه شوید، یا متوجه شوید که به دلیل از کار افتادن مشعل نیاز به تعمیر پکیج ناوین خود دارید. در زیر کدهای مربوط به مهمترین ارورهای پکیج ناوین را آورده‌ایم تا بهتر بتوانید به عیب یابی پکیج ناوین خود بپردازید.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

آخرین چیزی که وقتی با آن سبد لباس‌های کثیف به ماشین لباسشویی خود رفتید، انتظار داشتید، گودال‌های آب در همه جا وجود داشته باشد.

 

نشتی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی معمولاً مقصر این آشفتگی است، اما آنها بسیار بیشتر از یک ناراحتی هستند. شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی شکسته می تواند باعث آسیب فاجعه بار به اموال شما و هزینه های گران قیمت تعمیر شود. تا زمانی که نشتی را رفع نکنید، آب همچنان به داخل خانه شما می ریزد. اگر در تعطیلات یا محل کار دور هستید، این می تواند به معنای سیل گسترده، صحبت های طولانی با نماینده بیمه خود و حتی ساخت و سازهای جدید به دلیل آسیب آب باشد!

برای عیب یابی ماشین لباسشویی اسنوا و سرویس ماشین لباسشویی با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

 

بنابراین، مهم است که شلنگ ماشین لباسشویی نشتی را در اسرع وقت تعمیر کنید و به دنبال علائم پیری شلنگ خود باشید تا در وهله اول از شکستگی آن جلوگیری کنید.

علائم نشتی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی شما

شما احتمالا متوجه خواهید شد که چه زمانی ماشین لباسشویی نشتی دارید. تمام آب را خواهید دید که از شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی در سراسر کف نشت می کند!

 

شیلنگ ها در نهایت فرسوده می شوند و فقط برای چند سال مفید هستند، بنابراین مهم است که هر چند ماه یکبار آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در آینده نشتی (و سیل) احتمالی ندارید. ترک خوردگی، ساییدگی یا هر آسیب دیگری خبر بدی برای شیلنگ ها است. اگر هر یک از این موارد را روی شیلنگ های خود مشاهده کردید، زمان تعویض آنها فرا رسیده است.

 

دلایل ماشین لباسشویی شما

شلنگ تخلیه نشتی دارد

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی به چند دلیل می تواند یک وسیله مفید را به یک کابوس تبدیل کند که رایج ترین آنها عبارتند از:

 

شلنگ شما فرسوده شده است ...

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی شما برای همیشه دوام نمی آورد. در واقع، آنها فقط پنج سال دوام می آورند تا اینکه نیاز به تعویض داشته باشند. حتی اگر شیلنگ شما هنوز در شرایط اولیه به نظر می رسد، ممکن است خرابی در بیرون مشهود نباشد تا زمانی که واقعا ترک بخورد.

 

اگر در حال حاضر شیلنگ‌های لاستیکی دارید، آن‌ها را برای گزینه‌های بافته شده فولادی جایگزین کنید. سبک‌های لاستیکی قدیمی‌تر نسبت به شیلنگ‌های بافته فولادی احتمال شکستگی بیشتری دارند. با نوشتن تاریخ نصب روی شلنگ، به خود کمک کنید آخرین باری را که شیلنگ های خود را تعویض کرده اید، به یاد بیاورید تا بتوانید در مسیر تعویض شیلنگ بمانید.

 

اتصال شلنگ ماشین لباسشویی نشتی دارد...

اگر اتصال شلنگ آب بین واشر و دیوار قطع شود، ممکن است نشت آب رخ دهد. شیلنگ می تواند به دلیل ارتعاشات مداوم چرخه ماشین لباسشویی شل شود. اگر مشکوک هستید که نشتی ماشین لباسشویی شما ناشی از شل بودن اتصال شلنگ است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شلنگ را سفت کنید.

 

یا واشرها آسیب دیده اند...

واشر یا مهر و موم نیز ممکن است فرسوده شده باشند. واشرها روی شلنگ پرکننده آب می‌نشینند و از خروج آب اطمینان می‌دهند. با این حال، زمان باعث می‌شود که شکل اصلی ماشین لباسشویی تغییر کند و آب از آن عبور کند و باعث نشتی شود، بنابراین تعویض واشرها زمانی که فرم خود را از دست می‌دهند بسیار مهم است. خوشبختانه، واشر و مهر و موم به راحتی قابل تعویض هستند و می توان آنها را در فروشگاه سخت افزار محلی خود خریداری کرد.

 

مراحل تعویض شلنگ ماشین لباسشویی

قبل از اینکه بتوانید شلنگ ماشین لباسشویی نشتی خود را تعمیر کنید، ابتدا باید بررسی کنید که منبع نشتی کدام شیلنگ است. در حالی که نشتی به شیلنگ های تخلیه و پر کردن رایج است، ماشین های لباسشویی انواع مختلفی از شیلنگ دارند، برخی خارجی و برخی داخلی.

 

ابتدا، نشتی اتصال شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را با بررسی اتصالات پشت ماشین بررسی کنید. هر چیزی را که شل به نظر می رسد سفت کنید. اگر به نظر می رسد که هیچ یک از این شیلنگ های خارجی نشتی نداشته باشد، ممکن است مقصر با شیلنگ های داخلی دراز بکشد.

 

ماشین لباسشویی خود را از منبع برق جدا کنید و کابینت را باز کنید یا پنل دسترسی را از پشت باز کنید. داخل واشر حاوی شلنگ‌های داخلی زیادی است، بنابراین مطمئن شوید که هر کدام را برای هر گونه آسیبی که می‌تواند باعث نشتی شود بررسی کنید. چشمان خود را برای سرنخ هایی مانند رسوبات کلسیم یا زنگ نگه دارید.

 

اگر شیلنگ آسیب دیده پیدا کردید، باید آن را تعویض کنید. هر چند نگران نباشید - این در واقع یک فرآیند بسیار سریع است! این مراحل را برای تعویض شلنگ خارجی ماشین لباسشویی دنبال کنید تا در کمترین زمان یک ماشین لباسشویی بدون نشتی داشته باشید.

 

مرحله 1

مواد خود را جمع آوری کنید، از جمله یک سطل، انبردست لغزنده، و (البته) شلنگ جایگزین. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، ماشین لباسشویی خود را از منبع برق آن جدا کرده و شیر آب سرد و گرم را ببندید.

 

گام 2

هر شیلنگ خارجی از جمله شیلنگ تامین آب را از ماشین لباسشویی جدا کنید. از سطل برای جلوگیری از ریختن آب استفاده کنید.

 

مرحله 3

شلنگ های جدید خود را دوباره به دستگاه وصل کنید. به یاد داشته باشید که شلنگ آب سرد را با اتصال آب سرد و شیلنگ آب گرم را با اتصال آب گرم مطابقت دهید.

 

مرحله 4

سر دیگر شیلنگ ها را به منبع آب پیچ کنید، دوباره شیلنگ آب سرد را با اتصال آب سرد و شیلنگ آب گرم را با اتصال آب گرم مطابقت دهید.

 

مرحله 5

پس از اتصال شیلنگ ها، دریچه های آب را دوباره روشن کنید و نشتی را تست کنید.

 

چه زمانی با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید

مانند هر مشکل لوله کشی خانه، مهم است که محدودیت های خود را به عنوان یک صاحب خانه بدانید. اگر بخواهید شلنگ ماشین لباسشویی نشتی خود را با ابزارهای اشتباه تعمیر کنید، واقعاً می تواند مشکل را بدتر کند!

 

اگر شیلنگ های خارجی شما همچنان نشت می کند، یا اگر نشتی داخلی است و رفع آن برای شما دشوار است، باید به متخصصان مجرب لوله کشی مانند فاضلاب و تخلیه سریع مراجعه کنید. ما برای سال‌ها به صاحبان خانه‌ها در منطقه ساکرامنتو کمک می‌کنیم تا ماشین‌های لباس‌شویی خود را به خوبی کار کنند. همین امروز با ما تماس بگیرید و ما می توانیم شروع به بازگرداندن لوله کشی خانه شما به حالت کار کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

با انجام تعمیرات ماشین ظرفشویی خودتان در هزینه خود صرفه جویی کنید

آیا ظروف شما خالدار و لکه دار بیرون می آیند؟ آیا به یک گودال آب روی زمین توجه کرده اید؟ آیا ماشین ظرفشویی شما به سادگی روشن نمی شود؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. این سه شکایت اکثریت قریب به اتفاق مشکلات ماشین ظرفشویی را تشکیل می دهند. اما اکنون خبر خوب: شما می توانید این مشکلات تعمیر ماشین ظرفشویی را در حدود 90 درصد مواقع بدون تماس با تعمیرکار ماشین ظرفشویی حل کنید. به جای پرداخت 70 دلار برای تماس خدمات، کار را خودتان در کمتر از 30 دقیقه انجام دهید. اکثر تعمیرات ماشین ظرفشویی فقط شامل تعمیر و نگهداری معمولی است و نیازی به ابزار یا مهارت خاصی ندارد و هزینه کمی یا بدون هزینه دارد. برای آشنایی با نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی موریس با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

 

در این مقاله، ما به شما خواهیم گفت که چگونه دلایل اکثر مشکلات ماشین ظرفشویی را مشخص کنید، سپس شما را با مراحل تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی ساده آشنا می کنیم تا آنها را اصلاح کنید، همگی با هزینه های اندک یا بدون هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی. در بیشتر موارد، حتی یک مبتدی که زمان زیادی را فشار داده است، می تواند ظرف نیم ساعت ماشین ظرفشویی را دوباره کار کند.

 

ما از ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک برای نمایش خود استفاده می کنیم، اما اکثر برندها و مدل ها طراحی مشابهی دارند. دفترچه راهنمای مالک را بیرون بکشید و آن را با تصاویر ما مقایسه کنید تا به شناسایی و مکان یابی قطعات کلیدی کمک کنید. همچنین به شما کمک می کند تا در صورت نیاز شماره قطعات را شناسایی کنید. اگر نمی توانید دفترچه راهنما را پیدا کنید، معمولاً می توانید آن را در سایت سازنده دستگاه پیدا کنید. گاهی اوقات فروشندگان لوازم خانگی می توانند دفترچه راهنما نیز ارائه دهند.

مشکل 1: ظروف شما تمیز بیرون نمی آیند
 
 
تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی
عکس 1: بازوی اسپری را بیرون بیاورید
بازوی اسپری ماشین ظرفشویی را بردارید تا تمیز شود. درپوش را باز کنید، آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و بازو را بردارید.
 
الف. اصول اولیه نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی را مرور کنید (5 دقیقه)
 
آیا ماشین ظرفشویی خود را بیش از حد بار می کنید؟ دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن را به درستی بارگیری می کنید.
آیا ظروف نقره زیر سبد پایین می‌افتند؟ بازوی اسپری در صورت انسداد نمی تواند بچرخد.
آیا از مواد شوینده مناسب ماشین ظرفشویی استفاده می کنید؟
آیا به طور معمول تکه‌های غذا را قبل از گذاشتن ظرف‌ها در قفسه‌ها می‌تراشد؟ (شستشو لازم نیست.)
اگر آب شما سفت است (بسیار معدنی) آیا از یک عامل شستشوی مخصوص استفاده می کنید؟ آب سخت می تواند فیلمی روی ظروف باقی بگذارد.
نکته: اضافه کردن یک سیستم نرم کننده آب می تواند عملکرد ماشین ظرفشویی را به طور چشمگیری بهبود بخشد.
 
آیا دمای آب به اندازه کافی بالاست؟ این می تواند یک مسئله پیچیده باشد.
توصیه می کنیم آبگرمکن خانگی شما بالاتر از 120 درجه فارنهایت تنظیم نشود، هم برای جلوگیری از سوختن تصادفی و هم حفظ بهره وری انرژی. بسیاری از ماشین های ظرفشویی دارای عناصر گرمایشی هستند که دما را تا حدود 140 درجه افزایش می دهند. با این حال، برخی از ماشین های ظرفشویی تقویت کننده گرمایش ندارند و به آب خانگی در حدود 140 درجه نیاز دارند. بنابراین ابتدا دفترچه راهنمای مالک را برای تنظیم آبگرمکن توصیه شده بررسی کنید.
 
اگر ماشین ظرفشویی شما به آب 140 درجه نیاز دارد، دمای آب گرم خود را در حالت فعلی بررسی کنید. یک دماسنج گوشت را در یک لیوان قرار دهید و آن را از شیر آشپزخانه در داغ ترین نقطه آن با آب پر کنید. اگر درجه حرارت کمتر از 140 درجه باشد، باید یا خطر افزایش تنظیمات آبگرمکن را داشته باشید (ما آن را توصیه نمی کنیم) یا خرید ماشین ظرفشویی متفاوت را در نظر بگیرید. اما ابتدا مراحل نگهداری ماشین ظرفشویی زیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمیز کردن ضعیف ناشی از عوامل دیگر نیست. در هر صورت، قبل از تصمیم گیری برای خرید، با یک متخصص خدمات مشورت کنید.
ب. بازوی اسپری ماشین ظرفشویی را تمیز کنید (10 دقیقه)
بازوی اسپری را بچرخانید تا مطمئن شوید که آزادانه می چرخد. همچنین سوراخ های بازوی اسپری را از نظر وجود زباله بررسی کنید. اگر زباله‌ها را مشاهده کردید یا بازوی اسپری نمی‌چرخد، بازوی اسپری را بردارید و آن را تمیز کنید (عکس‌های 1 تا 3).
 
ابتدا سبدهای سیمی را با برداشتن یک درپوش یا پین در انتهای مسیرهای کشویی بیرون بیاورید. از کمی آب در کف وان ناراحت نباشید. قرار است آنجا باشد آب بندی ها را در پمپ و مجموعه موتور مرطوب نگه می دارد. اگر خشک شوند، ترک می‌خورند و نشت می‌کنند.
 
درپوش بازوی اسپری با چرخش در جهت عقربه‌های ساعت، درست برعکس یک پیچ معمولی، از بین می‌رود (عکس 1). کراوات های پیچشی، نوارهای لاستیکی و پلاستیک و کاغذ اغلب در بازوی اسپری ظاهر می شوند. ممکن است مجبور شوید از انبر سوزنی برای انتخاب آنها استفاده کنید. پمپ معمولا بیشتر این مواد را می مکد، اما اگر در حین کارکردن ماشین ظرفشویی صدای ساییدن بلند ناگهانی را بشنوید، ممکن است چیزی شبیه شیشه شکسته در ورودی پمپ گیر کرده باشد. درپوش پمپ (عکس 2) را باز کرده و بردارید تا آن را بررسی کنید.
 
ج. سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی را تمیز کنید (5 دقیقه)
سوئیچ شناور ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما بررسی آن فقط چند دقیقه طول می کشد، بنابراین آن را باز کنید و به هر حال تمیز کنید (عکس 4 و 5). زباله ها می توانند باعث چسبیدن شناور در موقعیت برآمده شوند که از پر شدن وان جلوگیری می کند. اگر آب به سطح مناسبی نرسد (فقط عنصر گرمایش را بپوشاند)، ماشین ظرفشویی به خوبی تمیز نمی شود. برای نحوه بررسی سطح آب به بخش بعدی مراجعه کنید.
 
در اکثر مدل‌ها، سوئیچ شناور را در جلوی پایین وان خواهید یافت (شکل A و عکس 4). مال ما پوشش دارد، اما برخی ندارند. ممکن است مجبور شوید از یک برس کوچک و انعطاف پذیر یا پاک کننده لوله برای تمیز کردن آنهایی که پوشش قابل جابجایی ندارند استفاده کنید. هنگامی که شناور تمیز می شود، شناور باید آزادانه به بالا و پایین بلغزد.
 
D. صفحه شیر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید (30 دقیقه)
یکی از علائم رایج گرفتگی صفحه دریچه ورودی، پایین بودن سطح آب در طول چرخه ظرفشویی است. (کم بودن آب همچنین می تواند نشان دهنده گرفتگی سوئیچ شناور باشد، اما شما قبلاً چند دقیقه وقت گذاشته اید تا آن را بررسی کنید.) بنابراین قبل از انجام مراحل پیچیده تر برای تمیز کردن صفحه شیر ورودی، سطح آب را بررسی کنید.
در را ببندید، دستگاه را روشن کنید و آن را اجرا کنید تا در چرخه دوم پر شود. سپس در را باز کنید (دستگاه به طور خودکار خاموش می شود)، و سطح آب را بررسی کنید. اگر آب به المنت گرمایشی نرسد، خیلی کم است. در را ببندید و اجازه دهید دستگاه به چرخش درآید. سپس به تمیز کردن صفحه شیر ورودی (عکس‌های 6 – 9) ادامه دهید.
 
شما باید چندین سیم را جدا کنید، بنابراین همیشه با خاموش کردن برق ماشین ظرفشویی در پانل اصلی خود شروع کنید. جریان آب ماشین ظرفشویی را نیز قطع کنید. معمولاً خاموشی در خط تامین آب گرم زیر سینک نزدیک است. شیر ورودی معمولاً در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی نزدیک جلو نصب می شود.
 
شما باید پانل های پایینی (عکس 6) را بردارید و شیر (عکس 7 و 8) را جدا کنید تا به صفحه شیر برسید، صفحه سیمی که در بدنه خود شیر نصب شده است (عکس 9). اگر سیم ها به راحتی جدا نمی شوند، نقطه کوچکی را در مرکز کانکتور فشار دهید تا آزاد شوند. و یک سیم و ترمینال آن را با نوار علامت بزنید تا بتوانید آنها را به همان روش برگردانید. (در این مورد مهم نیست، اما به هر حال تمرین خوبی است.)
 
نکته: یک پارچه دستی نگه دارید. وقتی لوله مسی را باز می‌کنید، باید مقداری آب پاک کنید.
 
برخی از متخصصان ترجیح می دهند به سادگی شیر را در ماشین های قدیمی تعویض کنند تا در آینده نزدیک دچار مشکل نشوند. برای یافتن شیر مناسب برای ماشین ظرفشویی خود، عبارت "Appliance Parts" را جستجو کنید.
 
نکته: انتهای لوله تغذیه را در ظرفی بچسبانید و قبل از وصل مجدد لوله تغذیه، برای خارج شدن رسوبات، آب را برای مدت کوتاهی روشن کنید.
 
حالا یک بار ظرف را اجرا کنید. اگر ظروف هنوز تمیز نشدند، با یک متخصص خدمات تماس بگیرید تا مشکل را پیدا کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

طبیعی است که یک یخچال چندین نوع صدا تولید کند. از این گذشته، حتی بهترین یخچال های موجود

در بازار نیز کاملاً بی صدا نیستند. با این حال، صدای تق تق که از دستگاه می آید، طبیعی نیست

. در عوض، این نشانه ای است که مشکلی وجود دارد.

برای تعمیر یخچال ساید ال جی و تعمیرات یخچال سامسونگ با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

وقتی صدای تق تق از یخچال خود را می شنوید، احتمالاً به دلیل تجمع یخ در اطراف فن اواپراتور است.

علاوه بر این، لوله های آب پشت یخچال ممکن است به دستگاه یا دیوار ضربه بزنند و صداهای مشابهی

ایجاد کنند. در مرحله بعد، مربای یخ ساز را بررسی کنید یا صداها از قطعات پلاستیکی یخچال می آید.

در نهایت، صدا می تواند از کمپرسور نیز بیاید.

 

این راهنما به شما کمک می‌کند تا دلایل محتمل‌ترین دلایلی که یخچال شما صدای تق تق می‌دهد را

درک کنید. مشکل در بسیاری از موارد شدید نیست، و می توانید آن را به سرعت برطرف کنید.

 

وقتی یخچال شما صدای تق تق می دهد به چه معناست؟

قبل از شروع عیب یابی صدای تق تق که از یخچال شما می آید، یک نکته مهم وجود دارد که باید بدانید.

همه صداهای تق تق در یخچال یکسان نیستند.

 

بنابراین، وقتی برای اولین بار آن صدا را می شنوید، نیازی به وحشت نیست. در بیشتر موارد، مشکل جدی نیست.

 

در اینجا محتمل ترین دلایل صدای تق تق که در یخچال خود می شنوید آورده شده است:

 

شماره 1 یخ در اطراف فن اواپراتور

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید تجمع یخ و یخ در اطراف فن اواپراتور است.
 
اواپراتور بخشی از سیستم خنک کننده یخچال در داخل محفظه یخچال است. این قسمت گرما را 
جذب کرده و هوای سرد مورد نیاز برای تبرید را آزاد می کند.
 
همچنین در اواپراتور یک فن کوچک وجود دارد که هوای سرد را هدایت می کند و آن را در سراسر 
محفظه یخچال پخش می کند. از یک موتور فن و پره های فن تشکیل شده است که مانند هر فن
دیگری می چرخد.
با این حال، اگر یخ و یخ زدگی در اطراف پره‌های فن جمع شود، می‌توانند صدای ضربه‌ای را ایجاد
کنند که شما عیب‌یابی می‌کنید. این به این دلیل است که پره های فن در حال چرخش مکرراً به
تجمع یخ برخورد کرده و باعث ایجاد صدا می شود.
 
یکی از نشانه های آشکار که علت اصلی این است این است که صدای تق تق سریع و مداوم است، عمدتاً وقتی فن کار می کند.
 
با از بین بردن تجمع یخ و یخ زدگی در اطراف پره های فن اواپراتور، می توانید این مشکل را حل کنید. 
با این حال، فرض کنید تجمع بسیار شدید است و حذف آن سخت است. در این صورت باید یخچال را
یخ زدایی کنید و بگذارید یخ و یخ به طور طبیعی آب شوند.
 
با فناوری تعمیر لوازم خانگی ارتباط برقرار کنید
برای استفاده از چت باکس برای صحبت با یکی از تکنسین های ما اینجا را کلیک کنید.
بدون تماس خدمات خانگی بدون قرار ملاقات
 
بخوانید: 4 دلیل برای اینکه یخچال سامسونگ صدای تق تق می دهد
 
لوله های آب شماره 2
در مرحله بعد، به دقت گوش دهید تا ببینید آیا صدای تق تق از لوله های آب می آید یا خیر.
 
یخچال‌هایی با آب‌ریز و یخ‌ساز از طریق لوله‌ها و شیلنگ‌ها به منبع آب خانگی شما متصل می‌شوند. 
آن لوله ها و شیلنگ ها را در پشت یخچال، بین دستگاه و دیوار پیدا خواهید کرد.
 
صدای تق تق که می شنوید احتمالاً از برخورد وسایل آب به دیوار یا پشت یخچال می آید. این حرکت
در صورت ایجاد تغییرات شدید در فشار آب در لوله یا شیلنگ یا اثر چکش آب در عمل اتفاق می افتد.
 
راه حل این مشکل شامل کمی لوله کشی است. ابتدا بررسی کنید که اتصالات آب همانطور که باید محکم باشند.
سپس، مطمئن شوید که شیلنگ ها و لوله ها را محکم به دیوار یا پشت یخچال وصل کرده اید. وقتی
آن قطعات روی یک سطح صاف محکم می شوند، نمی توانند حرکت کنند و به چیز دیگری ضربه بزنند.

 

3 محفظه یخ ساز

فرض کنید مدل یخچال شما یک یخ ساز داخلی دارد. در این صورت، باید آن قسمت از دستگاه را نیز عیب یابی کنید.
 
به طور کلی، یخ سازها تکه های یخ را منجمد می کنند و آنها را داخل سطل یخ می برند. با این حال، بسته
به مارک و مدل یخچالی که دارید، ممکن است یخ به بیرون درب یخچال برود.
 
با این حال، صدای تق تق از این قسمت از یخچال احتمالاً مکعبی است که یخ ساز را مسدود می کند.
 
وقتی قطعات متحرک یخ ساز با یک مکعب یخ گیر کرده مبارزه می کنند، چیزی که می شنوید صدای
تق تق تکراری است که از آن بخش دستگاه می آید.
 
راه حل این مشکل بسیار ساده است: باید تکه یخی را که گیر کرده است بردارید. اما مراقب باشید،
زیرا چسباندن انگشت یا هر چیز دیگری به قسمت های متحرک برای آزاد کردن مکعب خطرناک است.
 
در عوض، قبل از اینکه بخواهید یخ گیر کرده را آزاد کنید، یخچال را از منبع تغذیه آن جدا کنید. همچنین، 
می‌توانید یخ‌ساز را یخ‌سازی کنید، بنابراین تکه‌های یخ چسبیده به سادگی آب می‌شوند.
 
بخوانید: 3 دلیل برای نشت آب یخ ساز روی زمین
 
شماره 4 قطعات پلاستیکی یخچال
باور کنید یا نه، قطعات پلاستیکی که در محفظه یخچال شما قرار دارند نیز می توانند باعث ایجاد صدای تق تق می شوند.
 
به یاد داشته باشید: یخچال شما دارای صفحات و قطعات پلاستیکی زیادی در داخل است. به علاوه، فضای 
زیادی برای گیر افتادن هوا در پشت پنل پشتی پلاستیکی و سایر بخش‌ها وجود دارد.
 
به یاد داشته باشید: یخچال شما فقط در تمام طول روز سرد نمی ماند. در عوض، چندین بار در روز، دستگاه
چرخه یخ زدایی خودکار را اجرا می کند. در طول این مدت، یک عنصر گرمایش در جایی در اطراف اواپراتور
روشن می شود تا هرگونه تجمع یخ یا یخ زدگی را ذوب کند.

بنابراین، با گرم شدن و سرد شدن مکرر یخچال در طول روز، تمام هوای داخل منبسط و منقبض می شود. این

باعث می شود که گاه به گاه صدای "پاپ" به اندازه کافی بلند باشد که شبیه به ضربه زدن باشد.

 

در این مورد، هیچ کاری نمی توانید برای رفع آن انجام دهید. این نوع صداها به هیچ مشکل واقعی اشاره نمی کنند.

در عوض، این یک بخش طبیعی از فرسودگی و پارگی یخچال پس از چندین سال استفاده است.

 

بخوانید: آیا یخچال باید تراز باشد و چرا؟

 

شماره 5 کمپرسور فرسوده

هنگامی که تمام موارد فوق را رد کردید، وقت آن است که در نظر بگیرید که ممکن است کمپرسور شما منبع نویز باشد.
 
کمپرسور قلب سیستم خنک کننده یخچال شما است. مبرد را فشرده می کند و آن را در سراسر سیستم خنک کننده 
مهر و موم شده هدایت می کند.
 
کمپرسورهای یخچال معمولا بیش از ده سال عمر می کنند. با این حال، وقتی صدای تق تق از صدای شما می آید، 
به این معنی است که خراب می شود یا یک قطعه معیوب داخل آن وجود دارد.
 
متأسفانه شما نمی توانید به تنهایی کمپرسور را عیب یابی یا تعمیر کنید.
 
آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) می گوید که فقط فردی با آموزش و گواهینامه های لازم می تواند
یک سیستم مهر و موم شده مانند سیستم یخچال شما را که شامل کمپرسور می شود عیب یابی کند.
 
بنابراین، تنها قدمی که می توانید بردارید این است که با یک تکنسین خبره و خبره تماس بگیرید تا عیب یابی کمپرسور 
خود را برطرف کند. آنها احتمالاً توصیه می کنند که کمپرسور معیوب را با یک کمپرسور جدید جایگزین کنید.
 
بسته به مدت زمانی که یخچال دارید، ممکن است ایده بهتری باشد که وقتی این اتفاق می‌افتد، آن را به طور کامل 
به یک یخچال جدید ارتقا دهید.
 
بخوانید: چگونه بفهمیم کمپرسور یخچال خراب است؟
سوالات متداول (سؤالات متداول)
در اینجا چند سؤال متداول دیگر (سوالات متداول) وجود دارد که برای درک صدای تق تق از یخچال شما مفید است.
 
سریعترین راه برای یخ زدایی یخچال چیست؟
سریع ترین راه برای یخ زدایی کامل یخچال این است که چرخه یخ زدایی آن را به اجبار شروع کنید. این عنصر حرارتی
را فعال می کند که تمام یخ و یخبندان را در داخل ذوب می کند.
 
مراحل دقیق انجام این کار بین برندها و مدل های یخچال متفاوت است، بنابراین برای یادگیری نحوه انجام این کار
باید به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.
 
آیا می توان فریزر را بدون خاموش کردن آن یخ زدایی کرد؟
بله، شما چندین گزینه برای یخ زدایی فریزر با روشن نگه داشتن آن دارید. در ابتدا، می توانید چرخه یخ زدایی یخچال 
را مجبور کنید تا شروع شود. علاوه بر این، می توانید یک قابلمه را با آب جوش پر کنید و بگذارید داخل فریزر بماند. بخار
به سرعت یخ و یخ اضافی داخل فریزر را ذوب می کند، به خصوص هر چیزی که در اطراف فن اواپراتور که صدای تق تق ایجاد می کند.
 
آیا استفاده از سشوار برای آب کردن یخ در اطراف فن اواپراتور بی خطر است؟
نه، استفاده از سشوار در هر جای یخچال شما بی خطر نیست. این به ویژه در مورد فن اواپراتور صادق است. تیغه‌های
فن از پلاستیک ساخته شده‌اند، بنابراین قرار دادن آن‌ها در معرض هوای گرم سشوار، تیغه‌های فن را منحرف یا ذوب می‌کند.
چگونه یخ ساز خود را از ایجاد صدا جلوگیری کنم؟
می‌توانید با جدا کردن یخ‌های گیر کرده در قسمت‌های متحرک یخ‌ساز یخچال خود، صدای تق تق ایجاد نکند. در حال 
حاضر، خاموش کردن یخ ساز باعث می شود تا زمانی که بتوانید آن را تعمیر کنید، صدای تق تق ایجاد نمی کند.
 
آیا می توان کمپرسور یخچال را تعمیر کرد؟
بله، در برخی موارد، یک تکنسین می تواند کمپرسور یخچال را تعمیر کند. با این حال، اگر مال شما صدای تق تق می 
دهد، می توان تصور کرد که کمپرسور به پایان عمر خود رسیده است. بنابراین، چند بار در روز بهتر است کمپرسور خود را با یک کمپرسور جدید تعویض کنید.
چگونه یخ ساز خود را از ایجاد صدا جلوگیری کنم؟
می‌توانید با جدا کردن یخ‌های گیر کرده در قسمت‌های متحرک یخ‌ساز یخچال خود، صدای تق تق ایجاد نکند. در حال حاضر
، خاموش کردن یخ ساز باعث می شود تا زمانی که بتوانید آن را تعمیر کنید، صدای تق تق ایجاد نمی کند.
 
آیا می توان کمپرسور یخچال را تعمیر کرد؟
بله، در برخی موارد، یک تکنسین می تواند کمپرسور یخچال را تعمیر کند. با این حال، اگر مال شما صدای تق تق می دهد
، می توان تصور کرد که کمپرسور به پایان عمر خود رسیده است. بنابراین، چند بار در روز بهتر است کمپرسور خود را با یک کمپرسور جدید تعویض کنید.
 

 



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

یافتن یک تعمیرکار یا تکنسین با تجربه برای تعمیرات ماشین ظرفشویی کار ساده‌ای نیست. تعمیرکاران پارس‌پشتیبان دارای سابقه‌ی کار بالا در این زمینه هستند و آزمون‌های ارزیابی کارشناسان فنی پارس‌پشتیبان را با موفقیت سپری کرده‌اند.

شما می توانید تعمیر لباسشویی و تعمیر ظرفشویی خود را به تیم حرفه ای پارس پشتیبان بسپارید

 البته لازم به ذکر است که پارس‌پشتیبان جهت نظارت دقیق بر تعمیرکاران خود و افزایش رضایت‌مندی مشتریان، پروتکل خاصی را برای آنها در نظر گرفته و به شدت بر رعایت آن توسط تعمیرکاران نظارت دارد و شکایات مشتریان را به سرعت پیگیری می‌کند. مهمترین موارد این پروتکل به شرح زیر است:

  • تکنیسین‌های پارس‌پشتیبان موظف هستند که قطعه اصلی ماشین ظرفشویی را تا حد ممکن حفظ نمایند و فقط در صورت نیاز واقعی به تعویض قطعه مورد نظر و یا در صورت درخواست مشتری برای افزایش عمر دستگاه، اقدام به تعویض قطعات ظرفشویی نمایند.
  • در صورتی که مشکل ماشین ظرفشویی مسأله جدی و پیچیده‌ای نباشد و برای رفع آن کار زیادی روی ماشین ظرفشویی صورت نگیرد، به تشخیص تکنسین هزینه خاصی برای تعمیر ظرفشویی از مشتری دریافت نخواهد شد و فقط هزینه مصوب پارس‌پشتیبان برای ایاب و ذهاب از مشتریان عزیز اخذ می‌شود.
  • در صورت نیاز به تعویض قطعه، بین دو برند با کیفیت قطعه‌ی یکسان، از برند با قیمت پایین‌تر استفاده خواهد شد.
  • حفظ امنیت روانی مشتریان و به خصوص چشم‌پاکی و حفظ شأن بانوانی که سفارش ارائه‌ی خدمات به پارس‌پشتیبان می‌دهند، از وظایف قطعی تکنیسین‌های ماست.
  • ارائه فاکتور رسمی به مشتری و توضیح شفاف و دقیق در مورد مشکلات ماشین ظرفشویی، وظیفه تکنیسین است.
  • خدمات تکنیسین توسط پارس‌پشتیبان تضمین می‌شود و در صورت هرگونه ایراد مجدد در ماشین ظرفشویی، تکنیسین موظف است بلافاصله مشکل را حل نماید.
  • مواردی که نشان می‌دهد ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیر داردبه طور کلی، چند علامت هشداردهنده وجود دارد که نشان می‌دهد ماشین ظرشویی نیاز به تعمیر دارد. در ادامه به بیان برخی از مهمترین موارد می‌پردازیم:1.آب به داخل ماشین ظرفشویی پمپ نمی‌شودماشین‌های ظرفشویی دارای حسگرها و پمپ‌های آب هستند که از آن‌ها استفاده می‌کنند تا به رایانه داخلی خود اطلاع دهند که چه زمانی آب را به داخل پمپ کرده و آن را خارج کند.
  • اگر این سنسور کثیف شود، گیر کند یا بشکند، باید تعمیر شود. همچنین اگر پمپ از کار افتاده باشد، باید تعویض شود. دقت کنید که هرگز ماشین ظرفشویی که آب را پمپاژ نمی‌کند روشن نکنید. با این کار می‌توانید باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه و از کار افتادن کامل آن شوید.2.آب از ماشین ظرفشویی پمپ نمی‌شوددلیل این مشکل می‌تواند از خرابی پمپ تخلیه، گرفتگی پمپ تخلیه یا خرابی سنسوری باشد که در بالا به آن اشاره کردیم. می‌توانید بررسی کنید که آیا مواد غذایی و سایر ذرات مانع از تخلیه در کف ماشین ظرفشویی شده‌اند یا خیر؟ اگر نه، وقت آن است که که با یک تعمیرکار تخصصی ماشین ظرفشویی مشورت کنید.3.ظرف‌ها به صورت کثیف بیرون می‌آینداگر ظروف شما تمیز شسته نمی‌شوند، ممکن است چندین مشکل متفاوت وجود داشته باشد.
  • صابون‌های ماشین ظرفشویی مدرن نیازی به آبکشی ظروف ندارند. اگر ظروف را آبکشی می‌کنید، صابون به اندازه کافی مؤثر نیست، بنابراین ذرات غذا ممکن است باقی بماند. دلیل دیگر این است که صفحه‌های تخلیه شروع به مسدود شدن کرده و ذرات غذا پس از آخرین چرخه شستشو در قسمت پایین دستگاه باقی می‌مانند. اینها در چرخه‌ی بعدی توسط آب دمیده می‌شوند و درنهایت به ظروف می‌چسبند. در صورت مواجهه با این مشکلات بهتر است به سراغ تعمیرکار ظرفشویی بروید.4.آب از زیر در ماشین ظرفشویی نشت می‌کنداگر آب در طول دوره‌های شستشو به بیرون نشت کند، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی نیاز به تعویض درزگیر باشد.
  • درزگیرها به مرور زمان فرسوده می‌شوند و وقتی در را می‌بندید دیگر کاملاً آب‌بندی نمی‌شوند. نکته دیگری که باید قبل از تماس با تعمیرکار بررسی کنید این است که آیا ظروف به در فشار می‌آورند یا خیر؟ اگر کوچکترین فشاری به در وارد ‌شود می‌تواند موجب باز ماندن آن شود تا آب به کف آشپزخانه برسد. اما اگر با بررسی این موارد باز هم مشکل نشت آب سر جایش باقی است حتماً از تعمیرکار ظرفشویی برای حل این مشکل کمک بگیرید.5.ظروف بعد از چرخه شستشو داغ نمی‌شوندآب داخل ماشین ظرفشویی در طول چرخه‌های شستشو و آبکشی گرم می‌شود. اگر ظروف شما در پایان چرخه گرم نمی‌شوند، این اغلب نشان‌دهنده وجود مشکل در سیم پیچ گرمایش در پایین دستگاه است. در صورت بروز این مشکل، نیاز به تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی دارید.


:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

تعمیر پکیج ممکن است ترسناک به نظر برسد و برخی از تعمیرات بهتر است به یک لوله کش

سپرده شود. با این حال، 3 تعمیرات ساده آبگرمکن وجود دارد که اکثر صاحبان خانه می توانند آن را انجام دهند.

 

به‌عنوان یک شرکت لوله‌کشی برتر در کلرادو اسپرینگز، ما یک جریان دائمی تماس‌های صاحبان

خانه‌های لرزان را از یک دوش یخ زده دریافت می‌کنیم. اغلب تماس به دلیل این 3 مشکل ساده است.

 

بنابراین به خواندن ادامه دهید و شاید بتوانید از قبض لوله کش اجتناب کنید. در این پست،

ما 3 مشکل رایج آبگرمکن را توضیح می دهیم که تقریباً هر صاحب خانه می تواند - از جمله شما - آنها را برطرف کند.

 

 1. دمای آبگرمکن خیلی گرم یا خیلی کم است

این یک مشکل رایج در بخاری های آب گرم است و خوشبختانه برای صاحب خانه، رفع آن آسان است.

 

هر آبگرمکن دارای یک صفحه درجه حرارت در جلوی مخزن است. صفحه را برای افزایش یا کاهش دما تنظیم کنید.

 

اکثر لوله کش های کلرادو اسپرینگز توصیه می کنند دمای آبگرمکن را روی 120 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

 

باید به آبگرمکن زمان بدهید تا دمای آب را تغییر دهد. آب را تست کنید تا مطمئن شوید آب تا دمایی که دوست دارید گرم شده است.

 

اگر با این کار مشکل برطرف نشد، ممکن است ترموستات آبگرمکن معیوب داشته باشید. این

یک مشکل بسیار بزرگتر است و اگر شما یک متخصص DIY نیستید، توصیه می کنیم با یک

لوله کش تعمیر آبگرمکن کلرادو اسپرینگز در نزدیکی خود تماس بگیرید.

 

2. چراغ راهنما خاموش می شود

اگر آبگرمکن گازی دارید، چراغ راهنما ممکن است خاموش شود. دلایل مختلفی وجود دارد که 
چراغ خلبان ممکن است خاموش شود.
 
چراغ راهنما یک شعله دائمی کوچک است که برای روشن کردن مشعل گاز داخل مخزن آب گرم وجود دارد.
 
برای روشن کردن چراغ پیلوت ابتدا مطمئن شوید که دستگیره در وضعیت OFF قرار دارد. چند 
دقیقه صبر کنید. در حالی که منتظر هستید، می توانید پوشش دسترسی مشعل را بردارید.
از چراغ قوه برای روشن کردن مشعل استفاده کنید.
 
بعد از پنج دقیقه، دستگیره را روی PILOT بچرخانید. با این کار جریان گاز به مشعل شروع می
شود. بسته به مدل شما، ممکن است یک دکمه احتراق وجود داشته باشد. وقتی دکمه را
فشار می دهید صدای کلیک می شنوید و خلبان روشن می شود. ممکن است برای انجام کار بیش از یک فشار لازم باشد.
 
اگر دکمه احتراق وجود ندارد، باید خلبان را با استفاده از منبع شعله روشن کنید. یک فندک کباب
پز با گردن بلند پیدا کنید و شعله را روشن کنید تا زمانی که دوباره نور پیلوت را ببینید.
 
هنگامی که چراغ راهنما می سوزد، باید دستگیره شیر تنظیم کننده را با انگشت فشار دهید 
و فشار را برای یک دقیقه حفظ کنید. این به سنسور ایمنی اجازه می دهد تا شعله خلبان را
تشخیص دهد. پس از گذشت یک دقیقه، دکمه را رها کنید. بررسی کنید که چراغ پیلوت روشن
بماند سپس دستگیره را در وضعیت روشن قرار دهید.
 
3. تخلیه آب گرم کن
دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است نیاز به تخلیه آبگرمکن خود داشته باشید. در بسیاری 
از مواقع به دلیل آب سخت رسوب جمع می شود و باعث می شود آبگرمکن شما کارایی کمتری
داشته باشد یا حتی خطوط آب را مسدود کند. تخلیه مخزن بخاری به شما این امکان را می دهد
که رسوبات را قبل از اینکه مشکل ساز شود، خارج کنید.
 
قبل از تخلیه آب گرم کن، شیر تامین آب سرد (لوله آبی که آب را به مخزن می رساند) را ببندید
. سپس گاز یا برق را خاموش کنید.
 
برای آبگرمکن گازی، تنظیم ترموستات را روی PILOT قرار دهید. برای بخاری برقی قطع کننده را خاموش کنید.
 
پس از خاموش کردن منبع گرمایش، ممکن است لازم باشد چندین ساعت صبر کنید تا آب داغ 
داخل مخزن خنک شود. با احتیاط ادامه دهید زیرا آب تخلیه شده از مخزن ممکن است داغ شود.
 
سپس یک شلنگ را به شیر تخلیه وصل کنید. این شیر شلنگ استاندارد بیرونی در پایین مخزن، 
معمولاً در کنار دستگیره کنترل ترموستات قرار دارد. انتهای دیگر شلنگ را در جایی قرار دهید که
آب از آن خارج شود، مانند بیرون یا داخل زهکشی دوش.
 
به عنوان یک اقدام احتیاطی همیشه فرض کنید آبی که از مخزن می آید داغ است.
سپس یک شیر آب گرم (شیر آب) را در نزدیکی بخاری آب گرم باز کنید. این به کاهش فشار هوا
در هنگام تخلیه آب کمک می کند. شیر تخلیه را باز کنید تا آب از مخزن خارج شود.
 
پس از خالی شدن مخزن از آب و رسوب، می توانید مخزن آب گرم را دوباره پر کنید. پر کردن
مخزن فقط معکوس کردن مراحل بالا است.
 
در حالی که نکات بالا برای تعمیر آبگرمکن DIY آسان است، ما به صاحبان خانه ها
توصیه می کنیم برای تعمیر و نگهداری سالانه با یک لوله کش مجاور تماس بگیرند و هر مشکلی را که با آن راحت نیستید برطرف کنند.
 
آبگرمکن ها می توانند بسیار خطرناک باشند. بنابراین، اگر 100٪ به مهارت های خود در زمینه DIY اطمینان
ندارید، بهتر است آن را ایمن کنید و با یک متخصص تماس بگیرید.
 
مشکل آب گرم دارید؟ ما پیشنهادات رایگان تعمیر و تعویض بخاری آب گرم را ارائه می دهیم
منتظر نباشید تا در آب گرم نباشید، در اولین نشانه مشکل، آبگرمکن خود را تعمیر کنید. برای برآورد تلفنی
رایگان برای نیازهای لوله کشی خود در تهران ، با پارس پشتیبان تماس بگیرید. یا اینجا را کلیک کنید تا از طریق ایمیل با ما تماس بگیرید تا پاسخ سریع دریافت کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد