نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

 احتمالا تاکنون با مشکل یکسره شدن جاروبرقی مواجه شده‌اید. یکسره کار کردن جاروبرقی به‌معنای روشن شدن دستگاه بلافاصله بعد از اتصال به برق است. در چنین مواردی حتی با زدن دکمه پاور هم نمی‌توانید جاروبرقی را خاموش کنید. این مشکل، یکی از پرتکرارترین ایرادهای جاروبرقی‌هاست و به آن اصطلاحاً یکسره شدن جاروبرقی می‌گویند.

 اصطلاح یکسره شدن به چه معنا است و به چه دلیلی این اتفاق می افتد؟

یکسره جاروبرقی یعنی وقتی جاروبرقی را به پریز برق می‌زنید، خودبه‌خود روشن می‌شود و با کلید Power نیز خاموش نمی‌شود.  حال دلایل آن چیست؟ و آیا امکان تعمیر جاروبرقی در منزل وجود دارد؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

 1-  استفاده طولانی‌مدت

جاروبرقی، مثل تمام لوازم خانگی، نیاز به استراحت دارد. اگر جاروبرقی از هر برندی پیاپی روشن باشد، از کار می‌افتد.  دلیل یکسره شدن  جاروبرقی، استفاده طولانی‌مدت و پیاپی از آن است. دقت کنید که  هر 10 دقیقه یک‌بار، جاروبرقی را به زمان 3 دقیقه خاموش کرده تا استراحت کند. اگر خانه بزرگی دارید هنگام جارو کردن آن را به چند بخش تقسیم کرده تا  دراین‌صورت هم جاروبرقی  پیاپی روشن نیست  و هم شما می توانید استراحت کنید. وقتی جاروبرقی  به‌طور پیاپی  روشن باشد، فشار بسیاری به موتور آن وارد و به‌اصطلاح یک‌سره می‌شود. سعی فرمایید از وسایل خانه به‌درستی نگهداری و استفاده فرمایید تا عمرشان افزایش پیدا کند.

 2-  داغ کردن موتور و قطعات جانبی

 جاروبرقی با کمک و اتصال چندین قطعه داخلی روشن و خاموش می‌شود.اگر هر کدام از قطعات داخلی جاروبرقی داغ شوند، کارایی خود را در طولانی‌مدت از دست می‌دهند. برای اینکه قطعات داخلی جاروبرقی داغ نشود، حتما اجازه دهید جاروبرقی به اندازه کافی استراحت کند.

برای خدمات تعمیر لوازم خانگی مانند تعمیر یخچال وستینگهاوس و تعمیر ظرفشویی بوش در تهران کلیک کنید.

 3- پر بودن کیسه یا مخزن

 علاوه‌بر استفاده پیاپی از جاروبرقی، یکی از دلایل داغ شدن این دستگاه به موقع تعویض نکردن پاکت آشغال آن است.  توصیه می‌کنیم که هیچ‌وقت نگذارید پاکت جاروبرقی به‌طور کامل پر شود. بعد  از هربار استفاده از جاروبرقی ، پاکت آن را بررسی کنید . اگر پاکت جاروبرقی پر بود، پاکت جدیدی برای آن بگذارید. بسیاری از جاروبرقی‌های مدرن، بدون کیسه و پاکت هستند و فقط مخزن دارند. برای جلوگیری از داغ شدن موتور این وسیله کاربردی، مخزن جاروبرقی‌های مدرن را خالی کنید. بسیاری از جاروبرقی‌ها خراب می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند. برای تعمیر کردن جاروبرقی حتما به مراکز و تعمیرکاران متخصص در این کار مراجعه کنید.

 4-  خراب بودن کلید خاموش و روشن

اگر جاروبرقی‌تان یکسره شده است، اصلاً نگران نباشید. ما پیشنهاد می‌کنیم که کلید روشن و خاموش را بررسی کنید. دلیل یکسره شدن جاروبرقی می‌تواند خرابی کلید روشن و خاموش باشد. یکی از دلایل خرابی کلید روشن و خاموش جاروبرقی، استفاده نادرست از آن است.

 5-  نیاز به تعویض فیلتر

 جاروبرقی‌های مدرن از هر برندی فاقد کیسه هستند و مخزن دارند.  جاروبرقی‌های مخزن‌دار فیلترهایی دارند که باید به‌طور مرتب آن را تعویض کنید با مطالعه دقیق و صحیح راهنمای جاروبرقی ، فیلتر آن را پاک کنید‌. حواستان باشد که فیلتر هوا را خشک فرمایید و سپس در جاروبرقی بگذارید.

 6- نیم‌سوز شدن موتور

 نیم‌سوز شدن موتور جاروبرقی دلایل بسیاری دارد و نوسانات برق، یکی از مهم‌ترین علت‌های آن است. نیم‌سوز شدن موتور جاروبرقی ایراد شایعی نیست. گاهی قابل‌انجام است جاروبرقی بوی سوختگی یا بوی بدی بدهد، این بو یکی از علائم نیم‌سوز شدن موتور جاروبرقی است. برای تشخیص نیم‌سوز شدن موتور این وسیله کاربردی، دستتان را روی بدنه دستگاه بگذارید. اگر بدنه جاروبرقی به‌شدت گرم بود، یعنی موتور جاروبرقی نیم‌سوز شده است. دراین‌صورت، باید برای تعمیر موتور جاروبرقی اقدام و با تعمیرکار ماهری مشورت کنید.

 7-  چک کردن کابل 

اتصالی کردن، شایع‌ترین دلیل یکسره شدن جاروبرقی است. ابتدا بررسی فرمایید که آیا برق در سوکت وجود دارد یا خیر. در ادامه، وجود برق در دوشاخه جاروبرقی را بررسی کنید. سپس به هر بخش از سیم نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید آسیبی ندیده است.

 8-  کشیده شدن سیم

 اکثر جاروبرقی ها سیم بلندی دارند تا جارو کشیدن  فضا اطراف  آسان‌تر شود. باید در کشیدن این سیم کاملا دقت کنید. اگر سیم  جاروبرقی  را به‌سرعت یا محکم بکشید این امکان وجود دارد که اتصالات آن آسیب ببیند. کشیده شدن سیم، مهم‌ترین دلیل یکسره شدن جاروبرقی است. برای جلوگیری از آسیب دیدن سیم جاروبرقی و یکسره شدن آن، سیم را آرام‌تر به بیرون بکشید. اگر در محل جارو کشیدن پریز برق وجود دارد، دوشاخه جاروبرقی را به همین پریز نزدیک‌تر بزنید.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

 

پکیج دیواری گازی بوتان سری اپتیما از نوع دو مبدل بدون فن و محفظه احتراق باز می باشد. این پکیج مجهز به دو مبدل حرارتی ایتالیایی با کمترین رسوب می باشد. این پکیج در دو ظرفیت 24 کیلووات مناسب برای واحدهای با حداکثر مساحت 210 متر مربع می باشد. همچنین ظرفیت 28 کیلووات برای ساختمان هایی با حداکثر مساحت 280 متر مربع در نظر گرفته شده است.

معرفی دکمه ها و علائم روی پکیج اپتیما

در صفحه اصلی پکیج بوتان اپتیما یک سری دستگیره وجود دارد که با تنظیم آن می توان عملکرد دلخواه را از دستگاه دریافت کرد.

دستگیره انتخاب وضعیت بسته Optima برای روشن و خاموش کردن دستگاه و انتخاب وضعیت استفاده می شود. این دسته را می توان در حالت های مختلف وضعیت زمستان و تابستان، تعلیق یا راه اندازی مجدد تنظیم کرد.توجه داشته باشید که در صورت اختلال در بسته Optima، برای ریست کردن دستگاه باید دسته انتخاب وضعیت را در وسط قرار دهید.

برای تعمیر پکیج تاچی مدل اکو کلیک کنید

موقعیت تابستانی یا علامت خورشید

زمانی که فقط به آب گرم نیاز دارید، دستگاه را روی حالت تابستانی قرار می دهید، از این حالت استفاده کنید.

وضعیت زمستانی یا علامت برفی

هنگامی که در فصل زمستان به آب گرم و رادیاتور گرمایشی به طور همزمان نیاز باشد، پکیج اپتیما روی حالت زمستانی تنظیم می شود.

 

معانی رنگ های نمایشگر بسته بوتان اپتیما

 

-چراغ سبز ثابت نشان می دهد که مشعل بسته روشن است .چشمک زدن چراغ سبز به مدت 1 ثانیه روشن و خاموش به مدت 5 ثانیه نشان می دهد که سیستم در حالت آماده به کار است یا هیچ درخواستی ندارد و دستوری دریافت نکرده است.

-نور زرد چشمک زن نشان می دهد که سیستم با حداکثر ظرفیت کار می کند.

-چراغ سبز چشمک زن به مدت 0.5 ثانیه و خاموش شدن 0.5 ثانیه نشان دهنده خطای سیستم است.

-یک چراغ قرمز ثابت که نشان می دهد سیستم با مشکل مواجه شده است و یکی از کدهای خطای اصلی بسته اپتیما محسوب می شود.

 

راهنمای کد خطای بسته Butan Optima

چراغ سبز ثابت

 این کد خطا نشان می دهد که مشعل روشن است و خاموش نمی شود.

چشمک زدن چراغ سبز 0.5 تا 0.5 ثانیه

این کد خطای اپتیما بوتان دلایل و معانی زیادی دارد، از جمله موارد زیر:

حالت انتظار

حالت زمستانی

خرابی سوئیچ فشار کندانسور

پمپ گیر

خرابی کلید فشار حداقل آب

قفل کردن سنسورهای ntc روی یک مقاومت کاذب

چراغ سبز چشمک زن سریع

برای رفع این ارور پکیج اپتیما باید پمپ فشار، سوئیچ حداقل فشار، NTC و برد پکیج بررسی شود. این کد خطای اپتیما بوتان دلایل مختلفی دارد، از جمله:

 

حالت زمستانی

حالت انتظار

پرشیر

کلاچ پمپ

کمبود آب

خرابی NTC

نور زرد ثابت

این یکی دیگر از خطاهای پکیج اپتیما است که نشان دهنده قطع شدن سنسور NTC یا مصرف آب است.

نور قرمز ثابت

 چراغ قرمز ثابت دلایل مختلفی دارد و نشان دهنده چندین مشکل است.

1.شعله تشکیل نمی شود

2.ترموستات دود قطع شده است.

3.سنسور گرمایش مشکل دارد.

4.کلید فشار حداقل آب مشکل دارد.

5.برد کنترل آسیب دیده است

چشمک زدن قرمز 5-0.5 ثانیه

هنگامی که با این حالت چشمک زن پکیج اپتیما مواجه می شوید، نشان دهنده مشکل در کلید حرارتی است.

همیشه توصیه می کنیم با توجه به گازسوز بودن پکیج، هرگز بدون دانش فنی به دستگاه دست نزنید زیرا خطرات جانی به همراه دارد. توصیه دیگر این است که در صورت خرابی پکیج اپتیما، تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما را به تعمیرکار نبرید، زیرا برخورد ناشیانه تعمیرکار غیرحرفه ای می تواند آسیب زیادی به پکیج وارد کند و هزینه های هنگفتی را برای تعمیر متحمل شوید.

چگونه پکیج اپتیما را در حالت زمستانی روشن کنیم

اول از همه، برای روشن کردن پکیج باید سطح فشار سیستم را کنترل کرده و آن را روی 1.5 بار تنظیم کنید.

دریچه های تمام رادیاتورها و تمام شیرهای زیر پکیج که به شیلنگ های آب متصل هستند را باز کنید.پکیج اپتیما را در حالت زمستانی قرار دهید و صبر کنید تا رادیاتورها گرم شوند.

نحوه روشن کردن بسته بوتان اپتیما در حالت تابستانی

برای تغییر حالت زمستانی به حالت تابستانی کافی است دکمه تنظیم دمای آب گرم پکیج اپتیما را روی دمای دلخواه تنظیم کنید. سپس دستگاه را روی حالت تابستانی یا آفتابی قرار دهید. اکنون با بازکردن شیر آبگرم پکیج بوتان اپتیما شروع به کار می کند

اقدامات لازم برای نگهداری بهتر پکیج اپتیما

با سرویس سالیانه پکیج دیواری اپتیما توسط تعمیرکار مجاز، عملکرد بهینه دستگاه و افزایش کارایی آن توصیه می شود. روی ورودی آب دستگاه فیلتری تعبیه شده است که به دلیل وجود ذرات معلق در آب شهری و احتمال ورود ناخالصی ها به داخل بسته بندی، بهتر است حداقل سالی یک بار این فیلتر را تمیز کرده و در صورت نیاز تعویض نمایید. زمانی که نیازی به آب گرم با دمای بالا ندارید، بهتر است تنظیمات پکیج اپتیما را در پایین ترین سطح ممکن قرار دهید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()