نوشته شده توسط : تعمیرکار

با انجام تعمیرات ماشین ظرفشویی خودتان در هزینه خود صرفه جویی کنید

آیا ظروف شما خالدار و لکه دار بیرون می آیند؟ آیا به یک گودال آب روی زمین توجه کرده اید؟ آیا ماشین ظرفشویی شما به سادگی روشن نمی شود؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. این سه شکایت اکثریت قریب به اتفاق مشکلات ماشین ظرفشویی را تشکیل می دهند. اما اکنون خبر خوب: شما می توانید این مشکلات تعمیر ماشین ظرفشویی را در حدود 90 درصد مواقع بدون تماس با تعمیرکار ماشین ظرفشویی حل کنید. به جای پرداخت 70 دلار برای تماس خدمات، کار را خودتان در کمتر از 30 دقیقه انجام دهید. اکثر تعمیرات ماشین ظرفشویی فقط شامل تعمیر و نگهداری معمولی است و نیازی به ابزار یا مهارت خاصی ندارد و هزینه کمی یا بدون هزینه دارد. برای آشنایی با نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی موریس با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

 

در این مقاله، ما به شما خواهیم گفت که چگونه دلایل اکثر مشکلات ماشین ظرفشویی را مشخص کنید، سپس شما را با مراحل تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی ساده آشنا می کنیم تا آنها را اصلاح کنید، همگی با هزینه های اندک یا بدون هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی. در بیشتر موارد، حتی یک مبتدی که زمان زیادی را فشار داده است، می تواند ظرف نیم ساعت ماشین ظرفشویی را دوباره کار کند.

 

ما از ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک برای نمایش خود استفاده می کنیم، اما اکثر برندها و مدل ها طراحی مشابهی دارند. دفترچه راهنمای مالک را بیرون بکشید و آن را با تصاویر ما مقایسه کنید تا به شناسایی و مکان یابی قطعات کلیدی کمک کنید. همچنین به شما کمک می کند تا در صورت نیاز شماره قطعات را شناسایی کنید. اگر نمی توانید دفترچه راهنما را پیدا کنید، معمولاً می توانید آن را در سایت سازنده دستگاه پیدا کنید. گاهی اوقات فروشندگان لوازم خانگی می توانند دفترچه راهنما نیز ارائه دهند.

مشکل 1: ظروف شما تمیز بیرون نمی آیند
 
 
تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی
عکس 1: بازوی اسپری را بیرون بیاورید
بازوی اسپری ماشین ظرفشویی را بردارید تا تمیز شود. درپوش را باز کنید، آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و بازو را بردارید.
 
الف. اصول اولیه نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی را مرور کنید (5 دقیقه)
 
آیا ماشین ظرفشویی خود را بیش از حد بار می کنید؟ دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن را به درستی بارگیری می کنید.
آیا ظروف نقره زیر سبد پایین می‌افتند؟ بازوی اسپری در صورت انسداد نمی تواند بچرخد.
آیا از مواد شوینده مناسب ماشین ظرفشویی استفاده می کنید؟
آیا به طور معمول تکه‌های غذا را قبل از گذاشتن ظرف‌ها در قفسه‌ها می‌تراشد؟ (شستشو لازم نیست.)
اگر آب شما سفت است (بسیار معدنی) آیا از یک عامل شستشوی مخصوص استفاده می کنید؟ آب سخت می تواند فیلمی روی ظروف باقی بگذارد.
نکته: اضافه کردن یک سیستم نرم کننده آب می تواند عملکرد ماشین ظرفشویی را به طور چشمگیری بهبود بخشد.
 
آیا دمای آب به اندازه کافی بالاست؟ این می تواند یک مسئله پیچیده باشد.
توصیه می کنیم آبگرمکن خانگی شما بالاتر از 120 درجه فارنهایت تنظیم نشود، هم برای جلوگیری از سوختن تصادفی و هم حفظ بهره وری انرژی. بسیاری از ماشین های ظرفشویی دارای عناصر گرمایشی هستند که دما را تا حدود 140 درجه افزایش می دهند. با این حال، برخی از ماشین های ظرفشویی تقویت کننده گرمایش ندارند و به آب خانگی در حدود 140 درجه نیاز دارند. بنابراین ابتدا دفترچه راهنمای مالک را برای تنظیم آبگرمکن توصیه شده بررسی کنید.
 
اگر ماشین ظرفشویی شما به آب 140 درجه نیاز دارد، دمای آب گرم خود را در حالت فعلی بررسی کنید. یک دماسنج گوشت را در یک لیوان قرار دهید و آن را از شیر آشپزخانه در داغ ترین نقطه آن با آب پر کنید. اگر درجه حرارت کمتر از 140 درجه باشد، باید یا خطر افزایش تنظیمات آبگرمکن را داشته باشید (ما آن را توصیه نمی کنیم) یا خرید ماشین ظرفشویی متفاوت را در نظر بگیرید. اما ابتدا مراحل نگهداری ماشین ظرفشویی زیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمیز کردن ضعیف ناشی از عوامل دیگر نیست. در هر صورت، قبل از تصمیم گیری برای خرید، با یک متخصص خدمات مشورت کنید.
ب. بازوی اسپری ماشین ظرفشویی را تمیز کنید (10 دقیقه)
بازوی اسپری را بچرخانید تا مطمئن شوید که آزادانه می چرخد. همچنین سوراخ های بازوی اسپری را از نظر وجود زباله بررسی کنید. اگر زباله‌ها را مشاهده کردید یا بازوی اسپری نمی‌چرخد، بازوی اسپری را بردارید و آن را تمیز کنید (عکس‌های 1 تا 3).
 
ابتدا سبدهای سیمی را با برداشتن یک درپوش یا پین در انتهای مسیرهای کشویی بیرون بیاورید. از کمی آب در کف وان ناراحت نباشید. قرار است آنجا باشد آب بندی ها را در پمپ و مجموعه موتور مرطوب نگه می دارد. اگر خشک شوند، ترک می‌خورند و نشت می‌کنند.
 
درپوش بازوی اسپری با چرخش در جهت عقربه‌های ساعت، درست برعکس یک پیچ معمولی، از بین می‌رود (عکس 1). کراوات های پیچشی، نوارهای لاستیکی و پلاستیک و کاغذ اغلب در بازوی اسپری ظاهر می شوند. ممکن است مجبور شوید از انبر سوزنی برای انتخاب آنها استفاده کنید. پمپ معمولا بیشتر این مواد را می مکد، اما اگر در حین کارکردن ماشین ظرفشویی صدای ساییدن بلند ناگهانی را بشنوید، ممکن است چیزی شبیه شیشه شکسته در ورودی پمپ گیر کرده باشد. درپوش پمپ (عکس 2) را باز کرده و بردارید تا آن را بررسی کنید.
 
ج. سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی را تمیز کنید (5 دقیقه)
سوئیچ شناور ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما بررسی آن فقط چند دقیقه طول می کشد، بنابراین آن را باز کنید و به هر حال تمیز کنید (عکس 4 و 5). زباله ها می توانند باعث چسبیدن شناور در موقعیت برآمده شوند که از پر شدن وان جلوگیری می کند. اگر آب به سطح مناسبی نرسد (فقط عنصر گرمایش را بپوشاند)، ماشین ظرفشویی به خوبی تمیز نمی شود. برای نحوه بررسی سطح آب به بخش بعدی مراجعه کنید.
 
در اکثر مدل‌ها، سوئیچ شناور را در جلوی پایین وان خواهید یافت (شکل A و عکس 4). مال ما پوشش دارد، اما برخی ندارند. ممکن است مجبور شوید از یک برس کوچک و انعطاف پذیر یا پاک کننده لوله برای تمیز کردن آنهایی که پوشش قابل جابجایی ندارند استفاده کنید. هنگامی که شناور تمیز می شود، شناور باید آزادانه به بالا و پایین بلغزد.
 
D. صفحه شیر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید (30 دقیقه)
یکی از علائم رایج گرفتگی صفحه دریچه ورودی، پایین بودن سطح آب در طول چرخه ظرفشویی است. (کم بودن آب همچنین می تواند نشان دهنده گرفتگی سوئیچ شناور باشد، اما شما قبلاً چند دقیقه وقت گذاشته اید تا آن را بررسی کنید.) بنابراین قبل از انجام مراحل پیچیده تر برای تمیز کردن صفحه شیر ورودی، سطح آب را بررسی کنید.
در را ببندید، دستگاه را روشن کنید و آن را اجرا کنید تا در چرخه دوم پر شود. سپس در را باز کنید (دستگاه به طور خودکار خاموش می شود)، و سطح آب را بررسی کنید. اگر آب به المنت گرمایشی نرسد، خیلی کم است. در را ببندید و اجازه دهید دستگاه به چرخش درآید. سپس به تمیز کردن صفحه شیر ورودی (عکس‌های 6 – 9) ادامه دهید.
 
شما باید چندین سیم را جدا کنید، بنابراین همیشه با خاموش کردن برق ماشین ظرفشویی در پانل اصلی خود شروع کنید. جریان آب ماشین ظرفشویی را نیز قطع کنید. معمولاً خاموشی در خط تامین آب گرم زیر سینک نزدیک است. شیر ورودی معمولاً در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی نزدیک جلو نصب می شود.
 
شما باید پانل های پایینی (عکس 6) را بردارید و شیر (عکس 7 و 8) را جدا کنید تا به صفحه شیر برسید، صفحه سیمی که در بدنه خود شیر نصب شده است (عکس 9). اگر سیم ها به راحتی جدا نمی شوند، نقطه کوچکی را در مرکز کانکتور فشار دهید تا آزاد شوند. و یک سیم و ترمینال آن را با نوار علامت بزنید تا بتوانید آنها را به همان روش برگردانید. (در این مورد مهم نیست، اما به هر حال تمرین خوبی است.)
 
نکته: یک پارچه دستی نگه دارید. وقتی لوله مسی را باز می‌کنید، باید مقداری آب پاک کنید.
 
برخی از متخصصان ترجیح می دهند به سادگی شیر را در ماشین های قدیمی تعویض کنند تا در آینده نزدیک دچار مشکل نشوند. برای یافتن شیر مناسب برای ماشین ظرفشویی خود، عبارت "Appliance Parts" را جستجو کنید.
 
نکته: انتهای لوله تغذیه را در ظرفی بچسبانید و قبل از وصل مجدد لوله تغذیه، برای خارج شدن رسوبات، آب را برای مدت کوتاهی روشن کنید.
 
حالا یک بار ظرف را اجرا کنید. اگر ظروف هنوز تمیز نشدند، با یک متخصص خدمات تماس بگیرید تا مشکل را پیدا کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()