نوشته شده توسط : تعمیرکار

اکثر مردم به تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود فکر نمی کنند. به هر حال، این دستگاه برای تمیز کردن روزانه ظروف شما استفاده می شود. به راحتی می توان تصور کرد که ماشین ظرفشویی شما همزمان با شستن ظروف تمیز می شود، اما واقعیت این است که بقایای مواد غذایی و رسوبات دیگر می توانند در بسیاری از مصارف جمع شوند. این تجمع می تواند منجر به عملکرد ضعیف ماشین ظرفشویی و ظروف کثیف و زبر به نظر برسد.

 

تمیز کردن و نگهداری منظم ماشین ظرفشویی می تواند کارکرد نرم آن را حفظ کند و هر بار که ظروف شسته می شوند، ظروف بدون لک را برای شما به ارمغان می آورد. چند نکته ساده را بخوانید تا ماشین ظرفشویی شما به بهترین شکل ظاهر و عملکرد خود را حفظ کند.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی موریس به پارس پشتیبان مراجعه کنید.

 

1. به طور منظم بشویید

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه ماشین ظرفشویی شما رسوب اضافی ندارد، کارکردن منظم آن است. استفاده مکرر از ماشین ظرفشویی از نشستن زباله ها در کف دستگاه جلوگیری می کند و می تواند به کاهش دفعات تمیز کردن کامل آن در طول سال کمک کند.

 

2. ماشین ظرفشویی را خالی کنید

برای انجام نکات زیر، مهم است که ماشین ظرفشویی خود را در یک چرخه کامل روشن کنید و سپس تمام ظروف را از دستگاه خالی کنید. این به شما امکان می دهد دسترسی آسان تری به کل ماشین ظرفشویی داشته باشید و بتوانید تعمیر و نگهداری لازم را به درستی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ظرفشویی بوش

 

3. بازوهای چرخان را بازرسی و تمیز کنید

ماشین ظرفشویی با پاشیدن آب از بازوهای چرخان خود روی ظروف داخل آن کار می کند. وقتی آن بازوها به درستی نمی چرخند یا سوراخ های آنها پر از تجمع است، ظروف شما به طور کامل تمیز نمی شوند. بررسی کنید که بازوها به درستی بچرخند و با یک تکه سیم کوچک، یک خلال دندان یا انبر کوچک، هر گونه زباله جمع شده در داخل سوراخ ها را تمیز کنید.

4. لبه ها و قسمت بیرونی را تمیز کنید
بسیاری از اوقات بوی بدی که ممکن است متوجه شوید از ماشین ظرفشویی شما می آید ممکن است در واقع از قسمت های بیرونی اطراف دستگاه باشد. لبه‌های اطراف در در طول یک چرخه منظم شسته نمی‌شوند و ممکن است با نشت‌های زیادی و تکه‌های بقایای غذا همراه شوند.
 
مقداری پاک کننده معمولی خانگی و یک پارچه مرطوب باید برای پاک کردن این نقطه لطیف کافی باشد و همچنین می توان از آن برای شستن تمام دکمه ها و درب بیرونی دستگاه نیز استفاده کرد.
 
چگونه ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنیم
سایر قطعاتی که باید تمیز کنید:
زیر در، در داخل.
سبد ظروف تخت.
واشر.
دستگاه پخش کننده مواد شوینده.
5. زهکشی را باز کرده و تمیز کنید
در انتهای ماشین ظرفشویی شما لوله تخلیه قرار دارد و این قسمت می تواند مکانی معمولی باشد که بقایای مواد غذایی، تجمع و سایر مواد ممکن است در آن به پایان برسد. گذاشتن این موانع در نزدیکی زهکشی در نهایت باعث ایجاد گرفتگی می شود. هنگامی که فاضلاب ماشین ظرفشویی شما مسدود می شود، کارایی آن کاهش می یابد و تمیز کردن آن دشوارتر می شود. و هیچ کس نمی خواهد بفهمد ظروفش تمیز و درخشان نیستند.
 
نحوه تمیز کردن زهکشی ماشین ظرفشویی:
می‌توانید با جمع‌آوری بزرگ‌ترین قطعات با دست شروع به تمیز کردن اطراف زهکشی کنید، اما ممکن است مجبور شوید زهکش را جدا کنید تا به برخی از قطعات کوچک‌تر برسید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.
 
ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.
پیچ ها را بیرون آورده و پوشش را بردارید.
دهانه را برای جلوگیری از ورود زباله ها محافظت کنید.
قطعات بزرگتر را با دست تمیز کنید.
رسوبات کوچکتر را با یک برس یا پارچه تمیز کنید.
دوباره به ترتیب معکوس مونتاژ کنید.
تمیز کردن اطراف فاضلاب ماشین ظرفشویی می تواند به اطمینان از خروج آب کثیف به اندازه کافی از دستگاه کمک کند تا ظروف شما به خوبی تمیز شوند.
6. از یک اسید برای حذف تجمعات استفاده کنید
خلاص شدن از رسوبات و تجمع آب در ماشین ظرفشویی شما یک مرحله مهم است زیرا می تواند منجر به برق زدن ظروف شود و بعد از یک چرخه کثیف نشوند. یکی از اسیدهای زیر را انتخاب کنید و آنها را در یک چرخه کوتاه اجرا کنید تا از شر جرم های اضافی خلاص شوید:
 
از این موارد برای حذف Build-Up استفاده کنید:
سرکه سفید
زبانه
آب لیمو
مخلوط لیموناد
کول اید با طعم لیمو
هر ماده پودری باید در ظرف شوینده قرار داده شود و مایعات را می توان در یک کاسه در قفسه بالایی قرار داد.
 
7. از شر کپک خلاص شوید
آخرین چرخه استفاده از سفید کننده در ماشین ظرفشویی نیز می تواند مفید باشد اگر با مشکل کپک یا کپک سر و کار دارید. مگر اینکه شما یک درب یا داخلی از جنس استنلس استیل داشته باشید، سفیدکننده می‌تواند برای یک ماشین ظرفشویی بدون لک که هر بار دستگاه را اجرا می‌کنید، ظروف کاملاً ضدعفونی شده را در اختیار شما قرار د

 



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تعمیرکار

تعمیر لباسشویی اسنوا کاری تخصصی است. اگر شما نیز در خانه خود یک ماشین لباسشویی اسنوا دارید اطلاع از برخی از مطالب ساده می‌تواند کمک بزرگی در راستای تعمیر ماشین لباسشویی کند. البته باید توجه داشته باشید که شما تنها قادر به رفع عیب‌های جزئی ماشین لباسشویی و یا پیشگیری از برخی از مشکلات خواهید بود. در صورت بروز مشکلات جدی‌تر می‌توانید از تعمیر کاران حرفه‌ای پارس پشتیبان در نمایندگی تعمیرات لباسشویی اسنوا کمک بگیرید.

همانطور که می دانید اسنوا به عنوان یک برند ایرانی معتبر در زمینه تولید لوازم خانگی، سال هاست که ماشین لباسشویی‌های با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. لباسشویی‌های اسنوا عموماً بسیار با دوام هستند اما با این حال، مانند هر محصول دیگری طی زمان ممکن است مشکلاتی در این لباسشویی‌ها رخ دهد و برخی از این مشکلات نیاز به کمک حرفه‌ای برای تعمیر خواهند داشت.

در این مقاله، قصد داریم در مورد برخی از رایج‌ترین مشکلات لباسشویی اسنوا و این‌که چگونه باید آنها را برطرف کنید صحبت کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با پارس پشتیبان همراه باشید تا هر آن چه که باید درباره تعمیر لباسشویی اسنوا بدانید به شما بگوییم.

نمایندگی تعمیر لباسشویی اسنوا در تهران

پارس پشتیبان دارای نمایندگی تعمیر لباسشویی اسنوا در تهران است و بهترین خدمات را جهت برطرف نمودن مشکلات ماشین لباسشویی اسنوا ارائه خواهد داد. متخصصان پارس پشتیبان در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به سرویس لباسشویی اسنوای شما خواهند پرداخت. در صورت بروز هر مشکل در لباسشویی اسنوا خود تنها کافی است با تعمیرکاران متخصص و مجرب پارس پشتیبان تماس بگیرید. پارس پشتیبان با پشتیبانی 24 ساعته و پاسخگویی به موقع توانسته اعتماد مشتریان خود را جلب کند، تنها کافی است یک بار استفاده از خدمات ما را امتحان کنید. 

آشنایی با قطعات مهم  لباسشویی اسنوا

قبل از پرداختن به هرموضوعی بهتر است برای اقدام به تعمیر لباسشویی اسنوا خود با قطعات مهم آن آشنا شوید. در ادامه به معرفی هر یک از این قطعات و کاربردشان پرداخته شده است:

  •  پمپ آب: این قسمت آب را از طریق دستگاه به گردش در می آورد و در دو جهت می چرخد. همچنین برای تخلیه آب در انتهای چرخه شستشو استفاده می شود.
  •  شیر کنترل ورودی آب: این شیر در نزدیکی نقطه ورودی آب قرار دارد که بسته به میزان آب مورد نیاز، هنگام بارگیری لباس به طور خودکار باز و بسته می شود.
  •  درام: محفظه‌ای است که لباسها در داخل آن هستند. ماشین لباسشویی اسنوا در واقع دو درام دارد. جایی که لباس ها را می بینید درام داخلی است که با سوراخ‌های آن آب وارد داخل و خارج شود. درام بیرونی حاوی درام داخلی و آب است که از نشت آن به بقیه قسمت های دستگاه جلوگیری می‌کند و از درام داخلی پشتیبانی می‌کند.
  •  همزن یا پارو: پارو داخل وان ماشین لباسشویی قرار دارد و به تمیز کردن لباسها کمک می کند.
  •  موتور ماشین لباسشویی: موتور با همزن یا دیسکی که درام را می چرخاند ترکیب می شود و یک حرکت چرخشی ایجاد می کند. این همان مکانیزمی است که دستگاه شما را به حرکت در می‌آورد.
  • برد الکتریکی: برد جایی است که عمدتاً دستگاه را از اجزای الکتریکی گرفته تا مدارها به کار می‌اندازد. بردها را می‌توان برنامه‌ریزی نموده و به کارکرد ماشین کمک کرد. درواقع برد به عنوان هوش مصنوعی ماشین لباسشویی عمل می کند.
  • تایمر: تایمر به تنظیم زمان شستشو برای لباس‌های شما کمک می‌کند که می‌تواند به صورت دستی یا خودکار تنظیم شود.
  • عنصر گرمایش: با عنصر گرمایش آب ماشین لباسشویی تا دمای دلخواه گرم می‌شود.

آشنایی با مشکلات رایج جهت تعمیرات ماشین لباسشویی اسنوا

لازم است با مشکلات رایج این ماشین‌ها آشنا باشید تا به موقع بتوانید برای تعمیرات ماشین لباسشویی اسنوا اقدام کنید. لباسشویی‌های اسنوا مستعد خطاهای مختلف هستند و برخی از عیوب ممکن است خفیف‌تر از بقیه باشند.

برای عیوب خفیف‌تر، ممکن است بتوانید خودتان آنها را برطرف کنید. در همین حال، ایرادات پیچیده ممکن است به تخصص یک تکنسین تعمیر لباسشویی اسنوا نیاز داشته باشد. در این بخش با ما همراه باشید تا با تمامی مشکلات رایج در لباسشویی‌های اسنوا که نیاز به تعمیر دارند آشنا شوید.

1. لرزش بیش از اندازه لباسشویی اسنوا

اکثر ماشین‌های لباسشویی اسنوا تا حدی لرزش دارند اما اگر متوجه افزایش ناگهانی لرزش ماشین لباسشویی اسنوا خود شدید یا به نظر می‌رسد که در حال جهش است نگران نباشید، این یک مشکل رایج است.

ممکن است به این دلیل باشد که ماشین لباسشویی شما روی زمین ناهموار قرار دارد یا کمک فنرها از شاسی ماشین لباسشویی جدا شده‌اند. ابتدا سعی کنید آن را تراز کنید و اگر مشکل مرتبط با فنرهای شاسی بود با یک تکنسین حرفه‌ای برای تعمیر لباسشویی اسنوا تماس بگیرید.

 

2. سروصدای زیاد در ماشین لباسشویی اسنوا

اگر متوجه افزایش ناگهانی صدا در لباسشویی اسنوا خود شدید، دلایل بالقوه‌ای برای آن وجود دارد. بیشتر اوقات به این دلیل است که مقداری زباله مانند سکه به طور تصادفی در ماشین لباسشویی همراه با لباس شما قرارگرفته است. اگر هیچ چیز اضافه‌ای در داخل لباسشویی نمی‌بینید، ممکن است به این دلیل باشد که چیزی در درام گیر کرده است.

اگر ماشین لباسشویی شما دارای پدال جداکننده است، می‌توانید برای بررسی در درام به اطراف نگاه کنید. البته ممکن است مشکل، جدی‌تر و به دلیل شکستگی قطعات داخلی لباسشویی باشد. در این صورت لازم است از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

3. درب ماشین لباسشویی اسنوا باز نمی‌شود

این مشکلی است که بیشتر در لودرهای جلو لباسشویی اسنوا دیده می‌شود، زیرا لودرهای بالایی برای نگه داشتن آب در داخل، نیازی به قفل کردن درهای خود ندارند. لودرهای جلو باید در حین کار به خوبی مهر و موم شوند. تا پایان چرخه شستشو که قفل دستگاه به طور خودکار باز می‌شود.

با این حال، گاهی اوقات یک لودر جلو خراب شده و قفل می‌شود و لباس‌ها و آب در دستگاه حبس می‌شود. چند دلیل احتمالی برای این مشکل وجود دارد که می‌توانید به کمک یک تعمیرکار مجرب آن را برطرف کنید:

  • مکانیسم قفل ممکن است گیر کرده باشد.
  • ممکن است مشکلی در کامپیوتر ماشین لباسشویی وجود داشته باشد.
  • ممکن است ماشین لباسشویی به درستی تخلیه نشود و درب ماشین لباسشویی قفل شود و درام پر از آب شود.

4. ماشین لباسشویی اسنوا برق را قطع می‌کند

در این مواقع شاید جایی در موتور لباسشویی ایراد داشته باشد. شاید نشتی وجود داشته و آب در حال رسیدن به جایی است که باید باشد و شاید با بارگذاری بیش از حد دستگاه، موتور بیش از حد گرم شده است. اگر با این مشکل مواجه شدید، بهتر است برای عیب‌یابی ماشین لباسشویی اسنوا با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید تا در مورد تعمیر لباسشویی اسنوا خود از او کمک بگیرید.

5. ماشین لباسشویی اسنوا به درستی نمی‌چرخد

امتناع ماشین لباسشویی اسنوا شما از چرخش می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات موتور یا مشکلات جدی‌تر باشد و یا یک مشکل ساده و آسان برای رفع باشد. اگر ماشین لباسشویی شما باری را حمل می‌کند که خیلی زیاد یا خیلی کم است، ممکن است نچرخد. بنابراین، بار خود را تنظیم کنید و دوباره امتحان کنید.

بسیاری از ماشین‌های لباسشویی مدرن تنها زمانی می‌چرخند که به وزن خاصی برسند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت با یک تعمیرکار برای تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا خود تماس بگیرید.

سرویس لباسشویی اسنوا

6. ماشین لباسشویی اسنوا شما روشن نمی‌شود

اگر ماشین لباسشویی اسنوا شما به طور ناگهانی کار نمی‌کند، لطفاً وحشت نکنید، ممکن است تعمیر آن آسان باشد! پریزهای برق و فیوز خود را بررسی کنید، ممکن است حل مشکل به سادگی در تکان دادن سوئیچ یا تعویض فیوز باشد. کار دیگری که باید انجام دهید این است که به ماشین لباسشویی خود زمان دهید تا خنک شود، اگر ماشین لباسشویی خود را در مدت زمان کمی استفاده کرده‌اید ممکن است بیش از حد گرم شده باشد. اگر این موارد را انجام داده و همچنان مشکل سر جای خودش باقی است لازم است تا از مهارت یک تعمیرکار مجرب برای تعمیر لباسشویی اسنوا خود بهره بگیرید.

عیب یابی ماشین لباسشویی اسنوا

تا این بخش از مقاله با مشکلات رایجی که ممکن است در لباسشویی اسنوا خود با آن ها مواجه شوید، آشنا شدید. بعد از آشنایی با این مشکلات بهتر است بدانید که چگونه به عیب یابی ماشین لباسشویی اسنوا خود بپردازید.

با وجود بسیاری از اجزای پیچیده در ماشین لباسشویی اسنوا، مشکلات زیادی نیز در ماشین لباسشویی وجود دارد که باید منبع آن را تشخیص دهید. برای مثال اگر منبع آب به درستی وصل نشود، ممکن است در هنگام نصب ماشین لباسشویی با مشکل مواجه شوید، یا متوجه شوید که به دلیل از کار افتادن موتور یا کار نکردن سوپاپ ها نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا دارید.

پارس‌پشتیبان به طور ویژه برای رفع نیازهای شما فعالیت می‌کند و به طور منحصر به فردی بهترین عملکرد را پس از تعمیر لباسشویی اسنوا شما تضمین می‌کند.

در ادامه برای آشنایی هر چه بیشتر شما، به روش های عیب یابی ماشین لباسشویی اسنوا پرداخته شده است:

عیب یابی برد لباسشویی اسنوا

1.عیب یابی برد لباسشویی اسنوا

برد ماشین لباسشویی شما یکی از اجزای ضروری است که ماشین لباسشویی با آن کار می کند. هنگامی که به هر طریقی آسیب ببیند یا معیوب شود، خواهید دید که ماشین لباسشویی خراب می شود. در ماشین‌ لباسشویی اسنوا، برد در پنل کنترل بالایی و پشت پد کنترل در جلو قرار دارد.

برای عیب یابی برد لباسشویی اسنوا باید با نشانه های خرابی در آن آشنا باشید. علائمی که نشان می دهد برد کنترل ماشین لباسشویی شما خراب است در ادامه آورده شده است که می توانید از آنها برای عیب یابی برد لباسشویی اسنوا استفاده کنید:

  • ماشین لباسشویی شما وارد چرخه چرخش نمی شود.
  • همه یا برخی از چراغ ها به طور متناوب روشن می شوند و چشمک می زنند.
  • ماشین لباسشویی شما چرخه را متوقف نمی کند و بدون توقف در زمان تعیین شده ادامه می دهد.
  •  درام نمی چرخد یا خیلی آهسته می چرخد.
  •  ممکن است یک کد خطایی وجود داشته باشد که به وضوح نشان می دهد که برد شما معیوب است.
  •  ماشین لباسشویی شما یا آب را تخلیه نمی کند یا زمانی که آن را برای تخلیه تنظیم نکرده‌اید آب را تخلیه می‌کند.

2.عیب یابی موتور لباسشویی اسنوا

هنگامی که موتور ماشین لباسشویی اسنوا با مشکل مواجه شده یا می‌سوزد، می‌تواند چالش های زیادی را ایجاد کند. چند علامت رایج که می تواند نشان دهنده مشکل یا سوختن موتور ماشین لباسشویی باشد را در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

  •  بوی سوختگی
  •  صدای جیغ
  •  درام حرکت نمی‌کند.
  •  چرخه شستشوی طولانی مدت

3.عیب یابی تسمه لباسشویی اسنوا

هنگامی که تسمه در ماشین لباسشویی اسنوا شروع به فرسودگی می کند، ممکن است گهگاه لیز بخورد. این امر می تواند صدای جیغی ایجاد کند که با خراب شدن تسمه در طول زمان بلندتر می‌شود. همچنین ممکن است بوی سوختن لاستیک را حس کنید.

زمانی که ماشین لباسشویی در طول چرخه شست و شو و چرخش شروع به تولید صدای جیغ می کند، بهتر است برای تعمیر تماس بگیرید زیرا مشکل تا زمانی که تسمه پاره شود بدتر می‌شود.

سبد موجود در ماشین لباسشویی شما نیز ممکن است به طور نامنظم بچرخد یا به محض پاره شدن تسمه، چرخیدن آن به کلی متوقف شود. هنگامی که تسمه شکسته شود، واشر پر از آب می‌شود و به طور معمول کار می‌کند به جز اینکه سبد نمی‌چرخد.

سرویس لباسشویی اسنوا

بهتر است که قبل از اینکه به نمایندگی تعمیرات لباسشویی اسنوا و تعمیر ماشین خود نیاز پیدا کنید سرویس لباسشویی اسنوا را در دستور کار خود قرار دهید تا نیاز به صرف هزینه‌های بیشتر پیدا نکنید. پیشنهاد می‌کنیم حداقل سالی یکبار یک سرویس کامل و هر سه ماه یکبار به نظافت ماشین بپردازید.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 | نظرات ()